רפואת שיניים בלייזר בישראל

שיקולים הנכונים בבחירת רופא השיניים

שתף דף זה
תוכן עניינים

רופא שיניים אמין, מקצועי, ובעל מוסר יכול ללוות אתכם לטווח ארוך של שנים, לכן רצוי להשקיע בחיפוש אחר רופא שיניים הרגיש, ההגון, שלנגד עיניו השיקול המקצועי וטובת הלקוח היינו בגדר ערך עליון.

פרסנו לפניכם טיפים בבחירת רופא שיניים כדלקמן:

טיפ 1 – בחרו מרפאת שיניים בוטיק עם אווירה חמימה ויחס אישי שמטפל בכם רופא שיניים כללי מהתחלת הטיפול ועד סופו, רצוי בעל מרפאה או מנהל רפואי.

אנו עדים לא פעם במרפאות שיניים תאגיד או קופות חולים שמשקיעים כסף רב על שיווק ופרסום ומעסיקים רופאים רבים, הפציינט מתחיל עם רופא אחד ומסיים עם רופא אחר. אין מחוייבות אמיתית של רופא השיניים כלפי המטופל, הכמות גוברת על איכות. הפציינט ״נזרק״ מרופא לרופא. המצב מחמיר במקרים של עבודות חוזרות.

טיפ 2 – בקשו המלצות / מכתבי תודה של פציינטים מרוצים, ו/או חברים ו/או מכרים שטיפלו במרפאה והתרשמו מרופא השיניים, שוב נדגיש שהשיקול המרכזי בבחירת רופא שיניים היינו רופא שיניים אמין, מקצועי, הגון, ורגיש.

טיפ 3 – בדקו אם רופא השיניים היינו בעל רישיון לעסוק ברפואת השיניים מטעם משרד הבריאות. נתקלנו לא פעם במתחזים שהינם טכנאי שיניים שסוגרים תוכניות טיפול ומציגים את עצמם כרופאים. דבר נוסף שחשוב לבדוק הוא שרופא השיניים היינו חבר בהסתדרות לרפואת השיניים ובעל תעודה של רופא שיניים מעודכן. לצערי, לא מעט רופאי שיניים והצעירים שבנהם לא רואים צורך להיות חברים בהסתדרות ולא מתעדכנים בתוכנית המדעית והקורסים שההסתדרות מציעה. רופא שיניים מעודכן צובר 100 נקודות ומקבל תעודה לאחר שעבר אינספור השתלמויות בתחום המדעי. השתלמות היינו נדבך חשוב ברפואת שיניים מפני שהתחום מתעדכן כל הזמן בשיטות עבודה חדשות.

טיפ 4 – טיפול שיניים טוב ומוצלח נמדד לטווח ארוך של שנים, ושווה להשקיע על איכות הטיפול ולחסוך כסף רב בעתיד. לכל טיפול יש זמן ממוצע, רופא שיניים מקצועי תמיד יחשוב על ביצוע טיפול לטווח ארוך של שנים, טיפול לטווח קצר מבחינתו יהיה כישלון הטיפול. למטרה זו רופא שיניים מקצועי ישקיע בציוד הכי משוכלל הקיים בשוק הדנטלי לרבות שימוש במכשיר הגדלה על מנת להגיע לדיוק מרבי ולאיכות הטיפול הדנטלי.

טיפ5 – שיקול כלכלי בבחירת רופא שיניים הינו חשוב, אך לא אמור להיות הגורם המרכזי. טעמו המתוק של המחיר הזול פג הרבה יותר מהר מטעמו המר של האיכות הירודה.

רופא שיניים מקצועי וטוב יעבוד עם אנשי מקצוע טובים ואיכותיים ועם חומרים ברמה גבוהה ואיכותית. רופא שיניים טוב תמיד יעריך את עצמו ואת עבודתו ורואה את רפואת שיניים כאומנות ועשייה. תבררו מול איזה טכנאי שיניים עובד רופא השיניים ואפילו תבקרו במעבדת שיניים ותתרשמו. ישנם פערים עצומים בין טכנאיי השיניים והמחירים עבור העבודות היינם בהתאם לעבודה. הזהרו ממחירים נמוכים מדי, כדי להשוות מחירים בצורה טובה למדו עם איזה חומרים עובד רופא השיניים ואילו מכשירים קיימים במרפאתו. יש הבדל עצום בין כתר חרסינה על בסיס מתכת לא אצילה לבין כתר זירקוניה או בין סתימה שעשויה מזירקוניה לבין סתימת אמלגם.

טיפ 6 – בחירת אופן התשלום יכול לחסוך לכם כסף. ניתן להציע לשלם את כל הסכום או חלק ממנו במזומן מראש תמורת הנחה גדולה יותר. ככה נחסכים לרופא השיניים עמלות אשראי, והוא מקבל ביטחון שחלק מהוצאותיו חוסו, אך היזהרו לא לעבור את הגבול, אם תגזימו בעמידה על המקח תפגעו בגאווה המקצועית של רופא השיניים לכם, זכרו שאומנות לא נמדדת בכסף, רופא שיניים שמעריך אתכם ואת הסכום ששולם עבור הטיפול שלו תמיד יתן מעבר למה ששולם ואתם לא תמיד תדעו על כך. אלו הדברים הקטנים שעושים את ההבדל. רופא שיניים מתוסכל מבצע עבודות פחות איכותיות וחוסך בשלבי עבודה, הימנעו מזה.

טיפ 7 – רופא שיניים מקצועי במידה ויתלבט בטיפול מסויים ישלח אתכם לחוות דעת נוספת. שיקול המקצועי היינו מעל הכל והגאווה מונחת בצד. תתרחקו מרופא שיניים שמגדיר את עצמו כל יכול ואינו זקוק לעצת מומחים בתחום. לא פעם נתקלנו בפציינטים שרואים זאת כחוסר בטחון עצמי של רופא השיניים, אך לא כך הדבר, ישנם הרבה דילמות ברפואת השיניים והשיקולים בבחירת טיפול נכון רבים ומגוונים. תתערבו בבחירת הטיפול לאחר פריסת אופציות הטיפול שניתנת על ידו.

טיפ 8 – בחרו מרפאה בעלת מיקום נוח עם גישה קלה וחנייה באזור. חשוב לזכור שנסיעה ארוכה למרפאה, חיפוש של חנייה ועיכוב של רופא השיניים תורמת לאווירה עכורה ולא נעימה, לכעס של המטופל ולבזבוז שעות ארוכות בגלל טיפול שיניים.

טיפ 9 – רופא שיניים מקצועי יעדיף לבצע טיפולים ארוכים (מינימום שעת טיפול) על מנת לא לגרור אתכם שנה שלמה למרפאה ויחסוך לכם זמן רב.

טיפ 10 – בחרו מרפאה שנותנת מענה של עזרה ראשונה. השרות מקנה ביטחון עצמי בזמן טיפול דנטלי ומענה אנושי בכל עת במקרה הצורך.

טיפ 11 – תבדקו אם לרופא שיניים יש סייעת. רופא שיניים שעובד ללא עזרה של סייעת לא יוכל להעניק לכם טיפול ברמה טובה. יש חשיבות לסייעת טובה ומקצועית. סייעת טובה תורמת לשלווה ולרוגע של הרופא בזמן הטיפול לאווירה נעימה. רופא שיניים מקצועי יחפש תמיד סייעת עם תעודת הסכמה ועם וותק רב וישלם לה בהתאם.

טיפ 12 – בדקו למי שייכת המרפאה. האם בעלים של המרפאה היינו רופא שיניים שמטפל בכם. בבעלות של חברה קיים סיכון שרופא שיניים שמועסק לא יהיה שם עוד חצי שנה ולא יהיה מחוייב לפציינט כפי שמחוייב בעל במרפאה. יתרה מזאת, חברה המנהלת את במרפאה לא תכיר באחריות שלה לטיפול שהרופא יעזוב. רופאים המועסקים בתאגיד אין להם אחריות אישית כלפיכם ואם המרפאה תפשוט רגל לא יהיה לכם את מי לתבוע.

טיפ 13 – שימו לב להתנהגות הרופא בזמן שאתם יושבים על הכיסא. רופא מקצועי יבצע תחקיר עליכם. התחקיר יכלול את הסיבה שבאתם למרפאתו, ההיסטוריה הרפואית שלכם, צילומי רנטגן ברשותכם ככל שישנם, תרופות שאתם נוטלים, ויפתח לכם כרטיס במחשב. חשוב לשים לב לניקיון המרפאה, לאסתטיקה של המקום. בדקו האם רופא השיניים בודק אותכם עם כפפות, פורס לפנכם אופציות טיפול, ומראה עבודות קודמות של פציינטים על מנת להרשים אותכם. רופא מקצועי לא יפחד לחשוף את עבודתיו.

טיפ 14 – בדקו אם רופא השיניים מתעד את העבודות. צילום עבודות עם מצלמה תורם לאיכות הטיפולים ולדיוק. מה שרואים עם המצלמה לא תמיד רואים עם העין. ככה תכלו למדוד את העבודה שנעשת לכם, תבקשו תמונות לפני תחילת הטיפול ולאחריו. חשוב לקבל את אפקט ״הוואו״. ככה תוכלו לדעת שבאמת קיבלתם עבודה איכותית שכל שלבי העבודה מוצגים לפנכם. אל תתביישו אפילו לבקש דיסק של העבודה שלכם. רופא שיניים מקצועי רואה בכם כשגריר טוב ולכן יעשה הכל על מנת להוציא אתכם שבעי רצון מהטיפול הדנטלי.

טיפ 15 – אל תהססו לשאול שאלות, רופא מקצועי רואה זאת בברכה. זה מראה על בקיאות ועל נכונות לטיפול. תוודאו שאתם מקבלים הסבר מלא על אופן הטיפול ועל מהות הטיפול לרבות אופציות חלופיות. לכל טיפול יש אופציה חלופית. רופא שיניים מקצועי לא יחליץ אותכם לסגור תוכנית באותו יום על הכיסא אלא ישלח אותכם הביתה עם התוכנית להתייעצות על הקרובים אליכם.

טיפ 16 – בדקו את ליבוש של רופא השינים, רופא מקצועי ילבש מדי רופא לרבות כובע. בדקו את צחצוח המרפאה. בדקו אם מעשנים במרפאה או בחדר קבלה. רופא שיניים מקצועי לא ייעשן ולא יאפשר שיעשנו במרפאתו.

טיפ 17– בדקו שמשתמשים במרפאה בציוד חד פעמי. ככל שרופא שיניים משתמש במגוון רחב של ציוד חד פעמי כך הוא מקפיד על הייגנה אורלית של המטופלים ושומר על בטחונם. ציוד חד פעמי כולל סינרים, סקשן, מוצץ רוק, כוסות, כיסוי ראש.

טיפ 18 -בדקו האם רופא השיניים מציע לכם תוכנית טיפול מסודרת, מודפסת, עם הדמייה, וצלב תכנון, לרבות אופציות חלופיות.

טיפ 19 – בדקו האם לרופא השיניים יש תעודות על הקיר, לרבות תעודה של רופא שיניים מעודכן. ככל שיש יותר תעודות כך מראה על המקצועיות ועל השתלמויות רבות של רופא השיניים. רופא שיניים מקצועי רואה בקורסים והשתלמויות כחובה ומחוייבות למטופליו.

טיפ 20 – בחרו רופא שיניים עם כימיה שנוצרה בינכם, רופא שיניים ילווה אותכם לטווח ארוך של שנים, לכן כימיה ותקשורת בינאישית מאוד חשובה.

טיפ 21 – בביצוע טיפולים בהרדמה מלאה בדקו שרופא שיניים מוסמך לבצע טיפולים תחת הרדמה מלאה, וודאו של שם המרדים.

טיפ 22 – בדקו האם רופא השיניים מטפל בפציינטים חרדתיים לרבות שיטות טיפול. האם הוא סבלני, קשוב, ודאו שרופא השיניים מוכן לדון ולהתייחס לפחדיכם. רואי לציין שרפואי שיניים שמעניקים רפואת חירום בעלי ניסיון בפציינטים חרדתיים.

טיפ 23 – העדיפו רופא שיניים משמר שדוגל ברפואת שיניים זעירה ולא פולשנית על פני רופא שיניים הממהר לעקור. אין תחליף אמיתי לשיניים אמיתיות, אל תמהרו להיפרד משיניהם. שווה השקיע כל סכום על מנת ל״להציל״ שן.

טיפ 24 – בביצוע השתלה דנטלית, בררו איזה הכשרה עבר רופא השיניים, לרבות טכניקות שונות ואופציות טיפול. רופא שיניים מקצועי יעזר בסד כירורגי ותכנון בעזרת מחשב ופחות יסמוך על יכולותיו האישיות ו״יד החופשית״ בביצוע השתלה. כולנו בני אדם ובני אדם טועים לפעמים. בדקו את הרצינות של הרופא בביצוע השתלה. ריכוז מאוד חשוב. אם רופא השיניים מתעסק בזמן הניתוח בדברים אחרים העירו לו ותעצרו את הניתוח.

טיפ 25 – רופא שיניים הוא סוג של בית. אם מצאתם רופא שיניים אמין, מקצועי, שעונה על דרישותכם, אל תקפצו מרופא לרופא בגלל המחיר. זכרו שרופא השיניים המחליף לא יהיה אחראי לעבודתו של הרופא הקודם.

טיפ 26 – בחרו מרפאת שיניים המציעה לכם טיפולים תחת מיקרוסקופ. בעזרת הגדלה ותאורת לד ניתן לבצע טיפול זעיר ולא פולשני באמצעות כלים זעירים ובכך להימנע מטיפול יתר. רופא שיניים מקצועי ישקיע בציוד וביתרונותיו על פני המתחרים. בחרו מרפאה שמאמינה בטכנולוגיה חדשה ובשיטות טיפול חדשות.

זכרו!

טעמו של המחיר הזול פג הרבה יותר מהר מטעמו המר של האיכות הירודה!

מחשבה תחילה מפתח להצלחת הטיפול הדנטלי. רופא טוב תמיד יתכנן את מהלכיו בצורה שקולה.

ד"ר אריאל סביון
ד"ר אריאל סביון

ד״ר אריאל סביון רופא שיניים מעל 15 שנה, בעל תואר מאסטר כפול (גרמניה) במדעי הלייזר ומדעי האימפלנטולוגיה (שתלים דנטליים). משמש כמנהל רפואי של תאגיד שיניים ״סביון מדיקל סנטר בע״מ. בעלים של מועדון לימודי יוקרתי master_ implant, המכשיר רופאי שיניים בתחומים שונים. מדריך מוסמך היחידי בארץ של World Clinical Laser Institute בתחום מדעי הלייזר ברפואת שיניים בישראל. ד״ר סביון, מוביל דעה של חברות מובילות בארץ ובעולם, חוקר ומרצה בינלאומי בתחום רפואת שיניים בלייזר, רפואת חניכיים ושתלים דנטליים.

לקביעת תור התקשרו

טיפולים דנטליים

לפרטים נוספים וקביעת תור צרו קשר עוד היום

10 טיפים לציפויי חרסינה

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם​