רפואת שיניים בלייזר בישראל

השתלות שיניים בלייזר

שתף דף זה
תוכן עניינים

רפואת שיניים עוברת מהפכה בשנים האחרונות, והשימוש באנרגיית הלייזר בהשתלות דנטליות מוביל את הטיפול המיקרו כירורגי לקדמת הטכנולוגייה. השתלות דנטליות בלייזר בשילוב מיקרוסקופ טיפולי מוגדר כטיפול כירורגי זעיר- פולשני, אשר מאיצה את תהליך הריפוי לאחר ההשתלה. במאמר אפרט את יתרונותיו של טכנולוגיית הלייזר הדנטלי בהשתלות דנטליות ו/או בהשתלות חניכיים ו/או בהשתלות עצם ו/או בטיפול ברקמה רכה ו/או רקמה קשה.

שימוש בלייזר בהשתלת שתלים דנטליים

פוביה דנטלית או פחד, מכניס חלקנו לחרדה דנטלית ולדחייה של יום הפעולה הכירורגית. בטכנולוגיה של לייזר ניתן, לבצע שתל דנטלי ללא חתכים ו/או תפרים (למתאימים בלבד). באנרגיית הלייזר מבצעים חיתוך קטן של חניכיים, עם ״קידוח״ של אנרגיית הלייזר בעצם ובסופה השתלת השתל הדנטלי.

ללא פתיחה וסגירה של חניכיים, העצם לא חשופה לסביבה לא סטרילית, פחות כאבים, פחות נפיחות, המטופל חוזר לרוב לשגרה מלאה למחרת.

יתרה מזאת, בלייזר, ניתן לבצע חשיפה של שתלים בפתיחה מזערית ללא תפירה.

היתרונות בהשתלת חניכיים ושיניים בלייזר:

קצירת רקמה מקורנת ו/או רקמת חיבור בלייזר לעומת שיטה קונבנציונלית

באנרגיית הלייזר, ניתן לקצור חניכיים מאזור החיך ו/או מאזור של הטוברוסיטי לצורך השתל חניכיים (באזור שיני בינה עליונות) ללא צורך בסכין מנתחים, וליצור המוסטזיז ללא תפירה ולריפוי מהיר יותר של אזור הקצירה. אזור החיך ידוע כאזור מדמם ולהחלמה קשה של המטופלים לאחר קצירת הרקמה. עם אנרגיית הלייזר, מטופלים מגיבים אחרת, ניתן לשלוט בדימום עם הלייזר. ניתן לבצע שיכוך כאבים עם אנרגיית הלייזר ולזרז את ההליך הריפוי של הרקמה שנקצרה.

עקירת שן והשתלה מיידית בלייזר לעומת שיטה קונבנציונלית

כאשר יש שן עם דלקת סב חודית ו/או עם הרס כותרתי נרחב תת חניכי עם זיהום במכתשית, והמצב מחייב עקירת שן. באמצעות אנרגיית הלייזר ניתן לחסוך שלב ניתוחי ולבצע השתלה מיידית ביום אחד, ללא חשש לשארית של רקמה דלקתית באזור השן שנעקרה (דבר שעלול לפגוע בשתל לגרום לאי קליטתה).

היתרון בעקירת שן והשתלת שתל בלייזר לעומת שיטות אחרות

באמצעות הלייזר ניתן לקלף רקמה דלקתית, לשחרר את השורשי השן ללא פגיעה בעצם (אין שכבת מרח בעצם) ולשמר את המכתשית באמצעות קילוף וניקוי רקמה דלקתית. אנרגיה של הלייזר נכנסת לתוך הטובולים של העצם ״ומחטא״ את הדלקת, מאיצה את תהליך הריפוי ומעודדת בנייה חדשה של עצם. באותו מעמד, ניתן לבצע השתלה מיידית ללא כל חשש לזיהום של השתל או העצם המושתלת באמצעות ״קידוח״ באנרגיית הלייזר.

צפו: השתלת חניכיים ושיניים בלייזר ושיקום פה מלא - מטופלת ממליצה על סביון מדיקל סנטר

קצירת בלוק עצם עצמית בלייזר בשלב של בניית רכס בהשתלה מיידית ו/או עתידית.

היתרון בקצירת בלוק עצם עצמית של המטופל בלייזר הוא, שאין שכבת מרח (טובולים של העצם נקיים ולכן יש זרימת דם טובה בין צינורות), אין חימום יתר של העצם, אין נמק של העצם מחימום יתר, אין פגיעה בכלי דם ו/או עצבים, שליטה מלאה בשלב הקצירה.

אחד הסיבוכים של קצירת בלוק עצם הוא החלמה קשה של המטופל בגלל שקוצרים את העצם עם דיסק ו/או עם מנוע ממנוע שמחמם את העצם ומשאיר שכבת מרח, וגורם להחלמה קשה יותר. אנרגיה של הלייזר מאוד שטחית (עד 500 מיקרון) וניתן לקצור עצם ללא כל חשש של פגיעה בכלי דם ו/או בסטרוקטורות אנטומיות ועצבים.

הרמת סינוס בגישה סגורה ו/או פתוחה בלייזר בשילוב שתלים דנטליים

עם לייזר יעודי שמתאים לרקמה קשה (משפחת לייזר ארביום) ניתן לפתוח חלון צדדי בשיטה של הרמת סינוס פתוחה עם סיכוי נמוך לקריעה של רירית הסינוס. באנרגיית הלייזר ניתן להרים מתלה במקום סכין מנתחים, ולבצע הרמת סינוס באמצעות לייזר ולהימנע מסיבוכים של פגיעה בכלי דם או קריעה של רירית הסינוס. בשיטה הקונבנציונלית, לא מעט רופאים עובדים עם מכשיר ממונע (טורבינה) שעובדת במהירות של 300 אלף סיבובים לדקה, וכיולה לגרום לסיבוכים שהזכרתי לעיל. יתרה מזאת, באנרגיית הלייזר, המטופל עובר את הפרוצדורה הניתוחית בצורה פחות טראומית, פחות דימומים ו/או נפיחות, סיכוי נמוך לזיהומים, שליטה מלאה בזמן הפעולה הכירורגית. בסוף הטיפול הניתוחי ניתן לבצע שיכוך כאבים וביצוע סטימולציה באמצעות לייזר דיודה אשר מאיץ את תהליך הריפוי.

הרמת סינוס פתוחה והשתלת שתלים בשילוב לייזר דנטלי בגישה מיקרו-כירורגית:

הסרת פרנום לביאלי בין חותכות עליונות באמצעות לייזר דנטלי

הפרנום הלביאלי בין חותכות עליונות שכיח בקרב מטופלים, לכן חשוב לתת עליו את הדעת בשלב של השתלות דנטליות ו/או בשלב של השתלת חניכיים ו/או טיפול בנסיגת חניכיים. פרנום לביאלי, מחובר לחניכיים מקורנות בשפה העליונה וגורם בין היתר לנסיגת חניכיים ו/או להגבלת חתך לצורך ביצוע שתלים דנטליים וכיסוי של רקמת חיבור סביב שתלים, לכן הסרתו לפני ביצוע שתלים דנטליים חשובה, בכדי למנוע סיבוכים כמו, פתיחת מטלה ונסיגת רקמה רכה סביב שתלים דנטליים.

היתרון בהסרת פרנום לביאלי בלייזר לעומת שיטה קונבנציונלית

הפרנום הלביאלי, מפריע לדיבור, יוצר מרווחים בין השיניים, וגורם לנסיגות חניכיים. באמצעות טכנולגיה של אנרגיית הלייזר ניתן להסיר ביום ההשתלה (חניכיים, שתלים, עצם) את הפרנום הלביאלי ללא צורך בתפרים או בניתוח נוסף. באזור הפרנום מצויים כלי דם רבים, ובשיטה הקונבנציונלית וסכין מנתחים, הסרת פרנום גורמת לדימום תוך כדי חיתוך סיבי הפרנום, לכן פרוצדורה זאת נחשבת כמדדמת ופולשנית, ומצריכה תפרים וגורמת לצלקות. עם טכנולוגייה של הלייזר, הטיפול זעיר-פולשני, ללא תפרים, עם החלמה מהירה, ללא צלקות מיותרות באזור השפה העליונה, ההליך קל ופשוט יותר.

העמקת וסטיבולום לפני ו/או אחרי השתלת שתלים דנטליים ו/או השתלת עצם

וסטיבולום רדוד פחות מ-4 ממ מצריך ניתוח להעמקת וסטיבולום ולקצירה של רקמה מקורנת. וסטיבולום רדוד (אזור הלחי) והפעלה של שרירים לעיסיים גורמים לכישלון השתלים, עקב נסיגה של רקמה רכה סביב שתלים והופעת מחלת פריאימפלנטיטיס.

לכן, יש לבצע העמקת וסטיבולום (בדרך כלל לאחר השתלת שתלים, בשלב של השתלת חניכיים).

היתרון בהעמקת וסטיבולום בלייזר לעומת שיטה קונבנציונלית

חיתוך וסטיבולום עם לייזר לא חותך תאים, אלא מפריד תאים, החתך מאוד שטחי עם שליטה מלאה על הרקמות הרכות, כלי דם, ועצבים, התורם להחלמה מהירה. אנרגיית הלייזר נספגת ברקמות ותורמת לביוסטימולציה של הרקמות הרכות.

טיפולים נוספים שאפשר לבצע ברקמה רכה עם אנרגיית הלייזר

  • הוצאת פיברומה – ניתן להוציא פיברומה במספר דקות, לא מחייב הרדמה מקומית, ללא דימום או כאב פוסט אופרטיבי.
  • הוצאת רקמה היפרטרופית (היפרפלזיה) במקרים של ייישור שיניים – ניתן לעצב את הרקמה, ריפוי מהיר, ללא כאבים.
  • חיתוך של רקמה רכה – במקרים של הנחת סמכים, חיתוך של עודף רקמה רכה, לא מחייב הרדמה מקומית.
  • טיפול באופרקולקטומי – רקמה פיברוטית הגורמת לפריקורוניטיס באזור של שן בינה ויוצרת כאבים ונפיחות. בעזרת לייזר ניתן לחתוך את הרקמה הפיברוטית במספר דקות, ללא תפרים ו/או כאבים.
  • הוצאת רקמה לביופסיה – חיתוך עם לייזר במספר דקות, ללא תפרים.

ד״ר אריאל סביון מייסד של מרפאת שיניים SAVION MEDICAL CENTER. ד״ר אריאל סביון מתמקד השתלות דנטליות ובטיפול במחלות חניכיים בשילוב לייזרים תחת מיקרוסקופ טיפולי.

ד"ר אריאל סביון
ד"ר אריאל סביון

ד״ר אריאל סביון רופא שיניים מעל 15 שנה, בעל תואר מאסטר כפול (גרמניה) במדעי הלייזר ומדעי האימפלנטולוגיה (שתלים דנטליים). משמש כמנהל רפואי של תאגיד שיניים ״סביון מדיקל סנטר בע״מ. בעלים של מועדון לימודי יוקרתי master_ implant, המכשיר רופאי שיניים בתחומים שונים. מדריך מוסמך היחידי בארץ של World Clinical Laser Institute בתחום מדעי הלייזר ברפואת שיניים בישראל. ד״ר סביון, מוביל דעה של חברות מובילות בארץ ובעולם, חוקר ומרצה בינלאומי בתחום רפואת שיניים בלייזר, רפואת חניכיים ושתלים דנטליים.

לקביעת תור התקשרו

טיפולים דנטליים

לפרטים נוספים וקביעת תור צרו קשר עוד היום

10 טיפים לציפויי חרסינה

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם​