טיפול בלייזר בביצוע שתלים דנטליים – ד״ר אריאל סביון

שתף דף זה
תוכן עניינים

טיפול בלייזר ארביום כרומיום (אורך גל 2780 ננו מטר) בכירורגיה ובאימפלנטולוגיה

שימוש והכנה של לייזר לפני ביצוע של השתלת שתלים דנטליים:

  1. פרנום הרבה פעמים מפריע לדיבור, יוצר מרווחים בין השיניים, גורם לנסיגות חניכיים, הסרה של פרנום לביאלי במרווח בין שיני, גורם לסגירת מרווחים אפילו ללא טיפול של יישור שיניים. באמצעות טכנולגיה של הלייזר ארביום כרומיום ניתן להסיר את הפרנום באזור לביאלי בשפה העליונה והן בתחתונה במקרה הצורך ללא חתכים ו/או תפרים עם החלמה מהירה. באזור הפרנום מצויים כלי דם רבים, ובשיטה הקונווציונאלית וסכין מנתחים, הסרת פרנום גורמת לדימום תוך כדי חיתוך סיבי הפרנום, לכן פרוצדורה זאת נחשבת כמדדמת ופולשנית, ומצריכה תפרים וגורמת לצלקות .לא פעם, הפרנום מחובר לחניכיים מקורנות וגורמת לנסיגת חניכיים ו/או להגבלת חתך לצורך ביצוע שתלים דנטליים וכיסוי של רקמת חיבור סביב שתלים, לכן באמצעות טכנולוגיית לייזר ארביום כרומיום, הסרתו פשוטה וקלה עם החלמה מהירה.
  2. באמצעות לייזר ארביום כרומיום, ניתן להעמיק וסטיבולום התורם לשרידות של שתלים עתידיים ומונע הפעלה של שרירים לעיסיים על רקמה רכה סביב שתלים. וסטיבולום פחות מ-4ממ מצריך ניתוח להעמקת וסטיבולום ולקצירה של רקמה מקורנת. חיתוך וסטיבולום עם לייזר ארביום לא חותך תאים אלא מפריד תאים, החתך מאוד שטחי עם שליטה מלאה על הרקמות הרכות, כלי דם, ועצבים, התורם להחלמה מהירה.
  3. באמצעות לייזר ארביום כרומיום ניתן לקצור חניכיים מאזור החיך ו/או מאזור של הטוברוסיטי ללא צורך בסכין מנתחים, וליצור המוסטזיז ללא תפירה ולריפוי מהיר יותר של אזור הקצירה. אזור החיך ידוע כאזור מדמם ולהחלמה קשה של המטופלים לאחר קצירת הרקמה. עם לייזר ארביום כרומיום,מטופלים מגיבים אחרת, ניתן לעצור את הדימום עם הלייזר ללא צורך בתפירה עם חזרה מהירה לשיגרה.
  4. בשלב של עקירת שן עם הרס כותרתי נרחב תת חניכי עם זיהום במכתשית. בטכנולוגיה של הלייזר ניתן לקלף רקמה דלקתית, ולעקור את השן ללא פגיעה בעצם ולשמר את המכתשית באמצעות קילוף וניקוי רקמה דלקתית. אנרגיה של הלייזר נכנסת לתוך הטובולים של העצם ״ומחטא״ את הדלקת, מאיצה את תהליך הריפוי ומעודדת בנייה חדשה של עצם באוזר העקירה. בשלב זה, ניתן לבצע השתלה עתידית או מיידית לפי שיקול דעתו של הרופא המטפל ללא כל חשש לזיהום של השתל או העצם המושתלת.
  5. באמצעות טכנולוגיה של הלייזר ניתן לקצור בלוק של עצם ולהשתיל באזור של חוסר עצם במעמד ההשתלה. מטופלים רבים זקוקים להשתלות עצם במעמד השתלת שתלים או לפני השתלת שתלים. אחד הסיבות שרופאים נרתעים לקצור בלוק של עצם היא בגלל החלמה קשה של המטופל. אנרגיה של הלייזר מאוד שטחית וניתן לקצור עצם ללא כל חשש של פגיעה בכלי דם ו/או בסטרוקטורות אנטומיות ועצבים.
  6. באמצעות לייזר ארביום ניתן לבצע הרמת סינוס בגישה סגורה או פתוחה. ניתן לבצע פתיחה של חלון לסינוס מקסילרי עם סיכוי נמוך לקריעה של רירית הסינוס. כל הפרוצדורה הניתוחית של הרמת רצפת הסינוס יכולה להתבצע באמצעות לייזר ארביום כרומיום, הן מהחתך ברקמה רכה, ועד חיתוך ברקמה קשה. המטופל עובר את הפרוצדורה הניתוחית בצורה פחות טראומית, פחות דימומים ו/או נפיחות, סיכוי נמוך לזיהומים, שליטה מלאה בזמן הפעולה הכירורגית. בסוף הטיפול הניתוחי ניתן לבצע שיכוך כאבים וביצוע סטימולציה באמצעות לייזר דיודה אשר מאיץ את תהליך הריפוי.
עשוי לעניין אותך:  שתלים אורתודנטיים
Laser Dentistry & Surgery

שימוש בלייזר ארביום כרומיום בשלב של השתלת שתלים דנטליים

מטופלים רבים חוששים מיום של השתלת שתלים, מעצם המילה ״ניתוח״ מכניס חלקם לחרדה דנטלית ולדחייה של יום הפעולה הכירורגית. בטכנולוגיה של לייזר ארביום כרומיום ניתן, לבצע שתל דנטלי ללא חתך ו/או תפרים (למתאימים בלבד). בעזרת חיתוך קטן של חניכיים, ניתן לקדוח בתוך העצם והשתיל את השתל. אם אין חתך אז אין גם תפירה. ללא פתיחה וסגירה של חניכיים, העצם לא חשופה לסביבה לא סטרילית, אין כאבים, אין נפיחות, המטופל חוזר לשגרה מלאה למחרת, כאילו עבר שחזור שן. יתרה מזאת, ניתן לבצע חשיפה של שתלים בפתיחה מזערית, ללא תפירה באמצעות לייזר ארביום.

טיפול ברקמה רכה עם לייזר ארביום כרומיום אורך גל 2780 ננו מטר

  • הוצאת פיברומה – ניתן להוציא פיברומה במספר דקות, לא מחייב הרדמה מקומית, ללא דימום או כאב פוסט אופרטיבי
  • הוצאת רקמה היפרטרופית (היפרפלזיה) במקרים של ייישור שיניים – ניתן לעצב את הרקמה, ריפוי מהיר, ללא כאבים.
  • חיתוך של רקמה רכה – במקרים של הנחת סמכים, חיתוך של עודף רקמה רכה, לא מחייב הרדמה מקומית.
  • טיפול באופרקולקטומי – רקמה פיברוטית הגורמת לפריקורוניטיס באזור של שן בינה ויוצרת כאבים ונפיחות. בעזרת לייזר ניתן לחתוך את הרקמה הפיברוטית במספר דקות, ללא תפרים ו/או כאבים.
  • הוצאת רקמה לביופסיה – חיתוך עם לייזר במספר דקות, ללא תפרים

ד״ר אריאל סביון עוסק ברפואת שיניים, דוגל בגישה כירורגית זעיר פולשנית בשילוב של לייזר ומיקרוסקופ דנטלי.

ד"ר אריאל סביון
ד"ר אריאל סביון

ד״ר אריאל סביון רופא שיניים מעל 15 שנה, בעל תואר מאסטר כפול (גרמניה) במדעי הלייזר ומדעי האימפלנטולוגיה (שתלים דנטליים). משמש כמנהל רפואי של תאגיד שיניים ״סביון מדיקל סנטר בע״מ. בעלים של מועדון לימודי יוקרתי master_ implant, המכשיר רופאי שיניים בתחומים שונים. מדריך מוסמך היחידי בארץ של World Clinical Laser Institute בתחום מדעי הלייזר ברפואת שיניים בישראל. ד״ר סביון, מוביל דעה של חברות מובילות בארץ ובעולם, חוקר ומרצה בינלאומי בתחום רפואת שיניים בלייזר, רפואת חניכיים ושתלים דנטליים.

לפרטים נוספים וקביעת תור צרו קשר עוד היום

10 טיפים לציפויי חרסינה

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם​