מהי הלבנת שיניים / הבהרת שיניים

שתף דף זה
תוכן עניינים

הלבנת שיניים או במונח הרפואי – הבהרת זגוגית השן, היינו טיפול אסתטי שאינו מזיק ומתאים כמעט לרובנו, אך רבים חוששים ממנו בגלל סטיגמות כאלה ואחרות.

כולנו שותים משקאות תוססים ו/או משקאות חמים (קפה, תה שחור, תה ירוק) ו/או משקאות אלכוהול (יין,ויסקי), ואוכלים מאכלים עם צבעי מאכל. אי לכך, צבע השן עובר שינויים והופך מבהיר לכהה ככל שעוברות השנים.

תוצאה של הלבנת שיניים לפני ואחרי אצל ד"ר אריאל סביון
תוצאה של הלבנת שיניים לפני ואחרי אצל ד"ר אריאל סביון

ברפואת שיניים האסתטית חומרי ההבהרה עברו שדרוגים, והבהרת שיניים הפך להיות טיפול שכיח ונפוץ בעולם המערבי ובארה״ב. יחד עם זאת עדיין רופא שיניים אינו יכול לצפות את התוצאה הסופית ואת דרגת לובן השן. כל פציינט מגיב אחרת לחומרי הבהרה, לכן מבצעים צילום עם מפתח צבעים לפני תחילת הטיפול ולאחריו. בדר״כ ניתן להגיע להבהרה בין דרגה לשלוש דרגות לובן.

לזגוגית השן – האמייל יש תפקיד חשוב בהבהרת השן, שכן ככל שהאמייל שחוק יותר כך אפקט ההלבנה קטן יותר בגלל השתקפות החומר הפנימי – דנטין דרך האמייל. הטיפול אפקטיבי יותר בצעירים (16-45) ופחות במבוגרים בגלל תהליך השחיקה של האמייל.

לכל החוששים תהליך הבהרת שיניים היינו תהליך בטוח ללא פגיעה בזגוגית שן, וללא הסרה של חומר השן כלל. לא נצפות תופעות לוואי מיוחדות לאחר ההבהרה ואין הגבלה של גיל בתנאי שהאמייל לא שחוק.

הדגשה – לפני ביצוע הבהרת שיניים רצוי לבצע בדיקת התאמה אצל רופא שיניים לרבות ניקוי אבנית ופוליש על מנת להסיר כתמי קפה, ניקוטין, יין, וצבעי מאכל שונים. מומלץ לבצע תחילה הבהרת שיניים ולאחריו טיפול דנטלי משקם ו/או משחזר על מנת להתאים את הצבע לשיניים טבעיות שהובהרו ולא להפך. חומר ההבהרה משפיע ומבהיר רק את השיניים הטבעיות.

צפו בסרטון של אחת מהמטופלות המרוצות שלנו לפני ואחרי שינוי חיוך מצהוב ללבן. טיפול בנסיגת חניכיים, הגדלת רקמות רכות, תיקון סתימהו ועיצוב חיוך >>

האם שיניים לא לבנות מצביעות על ליקוי בריאותי?

לא, שיניים שאינן לבנות לא מעידות בהכרח על בעיה בריאותית; הן יכולות להיות סימן להיגיינת פה לקויה או לבעיות של בריאות הפה, כגון עששת, מחלות חניכיים וריח רע מהפה. 

חשוב לקחת בחשבון שלאורך זמן, בריאות פה לקויה עלולה להשפיע על הבריאות הכללית של האדם.

מה גורם לשינוי צבע השן?

ישנם מספר דברים והרגלים שיכולים לגרום לשינוי צבע השיניים. למשל:

  • היגיינת פה לקויה: צחצוח לקוי ושימוש לא נכון בחוט דנטלי עלולים לגרום להצטברות פלאק ואבנית, מה שמוביל לשינוי צבע השיניים.
  • מזון ומשקאות: מאכלים ומשקאות מסוימים, כגון קפה, תה, יין אדום ופירות בצבע כהה, עלולים במשך הזמן להכתים את השיניים.
  • טבק: עישון או שימוש במוצרי טבק אחרים עלול לגרום לכתמים צהובים או חומים על השיניים.
  • הזדקנות: ככל שאנו מתבגרים, השכבה החיצונית של האמייל על השיניים שלנו נשחקת וחושפת את הדנטין הצהבהב שמתחתיה.
  • גנטיקה: אנשים מסוימים מועדים יותר לשינוי צבע השיניים בגלל הגנטיקה שלהם.
  • טראומה: טראומה לשן עלולה לגרום לשינוי צבעה עם הזמן.
  • תרופות: תרופות מסוימות, כגון אנטיביוטיקה, אנטיהיסטמינים ותרופות ללחץ דם גבוה, עלולות לגרום לשינוי צבע השיניים.
  • חומרים דנטליים: חומרים דנטליים מסוימים, כגון סתימות אמלגם מכסף, עלולים לגרום לאורך זמן לגוון אפרפר לשיניים.

במקרים מסוימים, ניתן למנוע או לטפל בשינוי צבע השיניים על ידי שיפור הרגלי היגיינת הפה או הימנעות ממזונות ומשקאות מסוימים. עם זאת, במקרים אחרים, ייתכן שיהיה צורך בטיפולי הלבנה או הבהרת שיניים כדי להחזיר את הצבע הטבעי של השיניים.

אולי יעניין אותך:

שיקום פה ולסת | הקשר בין צחצוח למחלות חניכיים

לפני ואחרי השיניים של לקוח לאחר הלבנת שיניים
לפני ואחרי השיניים של לקוח לאחר הלבנת שיניים

יתרונות הלבנת שיניים

להלבנת שיניים יש השלכות ישירות על המראה וההרגשה של אדם:

  • מראה משופר: החיוך של אנשים עם שיניים לבנות הוא רחב יותר, הם לא צריכים להסתיר שיניים פגומות או מוכתמות וכד'. זה גורם להם להיראות צעירים יותר, בריאים יותר, ומושכים יותר.
  • ביטחון מוגבר: מודעות עצמית לגבי שיניים דהויות יכולה להשפיע לרעה על הביטחון העצמי של אדם. הלבנת שיניים תעזור לו להרגיש בטוח יותר לגבי איך שהוא נראה בכלל, והחיוך שלו בפרט – תחושה שתוביל לשיפור הדימוי העצמי, הביטחון העצמי וההערכה העצמית.
  • רושם ראשוני חיובי: חיוך בהיר ולבן יכול ליצור רושם ראשוני חיובי, בין אם במסגרות אישית או מקצועית.
  • שיניים בריאות יותר: הלבנת שיניים יכולה לעזור להסיר כתמים ושינויי צבע הנגרמים על ידי מזונות, משקאות והרגלים מסוימים כמו עישון. הסרת כתמים אלו יכולה לשפר את מראה השיניים ועשויה לסייע לאדם להחליט להמשיך ולהימנע מהם, ובכך לשפר את בריאות השיניים שלו.
  • היגיינת פה טובה יותר: לאחר השקעה בהלבנת שיניים, יש מוטיבציה לשפר את הרגלי היגיינת הפה כדי לשמור על השיניים לבנות וחיוך בריא.

סוגי הלבנה/הבהרה

הלבנה/הבהרה ביתית – הבהרה שמתבצעת באמצעות סדי הלבנה אינדיבידואלי של הפציינט וחומרי הלבנה ביתית בריכוז הנע בין 10% לבין 22%. התהליך ארוך יותר ונע בין 4 עד 8 שבועות בממוצע. הפציינט מניח בתוך סד פלסטי בכל תבנית שן חומר הבהרה בגודל של אפונה ומניח על שיניו לפחות לשלוש שעות במהלך היום ולפי הנוחות שלו. שישה ימים מניחים חומר הבהרה ויום מנוחה ככה במשך 8 שבועות. רצוי להשתמש בתקופה של הבהרה ביתית במשחה לשיניים רגישות ולהיגמל ממשקעות חמים / קרים (קפה, תה, יין, משקאות תוססים,) ולהימנע מאוכל עם צבעי מאכל על מנת לא לפגוע בהבהרה עצמה.

הלבנה/הבהרה במרפאה – הבהרת שיניים נעשית ע״י מקור אור – לייזר (קרינה אולטרא סגולה) עם מי חמצן בריכוז של 35%. הלבנה נעשית בישיבה אחת במרפאת שיניים, על ידי רופא שיניים בלבד (שינניות לא מוסמכות לבצע הבהרה). תחילה מבצעים בידוד של החניכיים על מנת למנוע צריבה וכוויה, מניחים חומר הבהרה על זגוגית השן, ומשתמשים בתאורת מסוג לייזר, המנורה מופעלת ממרחק קצר, למשך שלושה סבבים של 20 דקות כל אחד מהם. במהלך פעולת החימום, מואצת פעילות החומר המבהיר, הטיפול נמשך כשעה נטו וכשעה וחצי ברוטו. התואמה המושגת לאחר ההבהרה היינה זהה לתוצאה ביתית עם סדי הלבנה. היתרון של השיטה היינו מהירות, נוחות, וחיסכון של זמן. לאחר ההבהרה מופיעה רגישות קלה, הפציינט נשלח עם משחה לשיניים רגישות ונגמל במשך 48 שעות מחומרים פיגמנטים וצבעי מאכל.

הבהרה במרפאה בשילוב עם הבהרה ביתית – שילוב של הבהרה בלייזר במרפאה ומסירת סדי הלבנה לפציינט להמשך הבהרה ביתי עד השגת שביעות רצון של המטופל בהבהרת השן.

הבהרת שיניים בשיטות אחרות – בתי המרקחת בארץ ובחו"ל מלאים במשחות שיניים המבטיחות הבהרה של השיניים, אולם יש לזכור כי ריכוז החומר הפעיל במשחות אלה הוא נמוך מאוד ולכן יעילותן היא מינימלית. לצידן של המשחות ניתן למצוא על מדפי בתי המרקחת מגוון של ערכות ביתיות להבהרת שיניים. הריכוז הנמוך של החומר הפעיל הופך אותם לבעלי אפקט מוגבל, ולכן יעילותם בספק.

תופעות לוואי לאחר ההלבנה/ ההבהרה – רגישות יתר בשיניים, במיוחד לקור, תחושת צריבה בחניכיים (בגלל זליגה של חומר הלבנה על החניכיים) שינויים בחוש הטעם שחולפות לאחר זמן קצר יחסית. זכרו שמדובר בתופעות שחולפות לאחר זמן קצר.

בשימוש עם חומרי ההבהרה המודרניים, תוך ביצוע של הוראות הרופא המטפל, אין שום סיבה שיוסב נזק בלתי הפיך, אם בכלל. חומרי ההבהרה בהם משתמש הרופא הם לרוב ניטרליים מבחינת רמת החומציות. אין תופעות בלתי הפיכות היכולות לסכן את בריאות השיניים או החניכיים.

הופעת כתמים לבנים – מדובר בכתמים לבנים שהיו עוד קודם לכן על גבי השיניים והם מגיבים ראשונים להבהרה. כששאר השן תתבהר, הם לא ייראו בשנית. זה ייקח כשבוע. אם בסיום ההבהרה נותר כתם לבן ועדין, רופא השיניים יכול להציע הסרה במהירות של הכתם בהליך הנקרא "מיקרואברזיה" – מהיר ולא כואב.

שיטות נפוצות להבהרת שיניים - טבלת השוואה

שיטת הלבנה

יתרונות

יעילות

חסרונות

הלבנת שיניים בלייזר

טיפול זריז, תוצאות מהירות, דיוק, עמיד לאורך זמן

יעיל לכתמים משטחים ועמוקים

עלות גבוהה, רגישות, לא מתאים לכל אחד, יעילות מוגבלת בחלק מסוגי הכתמים

הלבנה אצל רופא שיניים מומחה

מהיר, יעיל, עמיד לאורך זמן טיפול בהתאמה אישית לפי צרכים אישיים בטוח ויעיל יותר מטיפולים בבית

עובד על רוב הכתמים, יכול להבהיר שיניים עד 8 גוונים,  עשוי לדרוש מספר פגישות לתוצאות הרצויות

יקר, עלול לגרום לרגישות, לא מתאים לכולם

ערכות הלבנה בבית

זול, נוח

יעיל רק למקרים של הכתמה קלה 

לוקח זמן לראות תוצאות, עלול לגרום לרגישות או לגירוי בחניכיים, התוצאות עשויות להיות לא אחידות

משחת שיניים מלבינה

קל לשימוש, זמין באופן נרחב

לא מאד יעיל

לוקח הרבה על מנת לראות תוצאות

רצועות הלבנה

זול, נוח

יעיל למקרי הכתמה קלה 

התוצאות עשויות להשתנות ולא להיות אחידות, עלולות לגרום לרגישות או לגירוי בחניכיים

משחת שיניים פחם

טבעי וללא כימיקלים

יעיל להסרת כתמים קלים

יעילות מוגבלת על כתמים עמוקים, שוחקת ועלולה לפגוע באמייל השן בשימוש ממושך

עשוי לעניין אותך:  עקירות שיני בינה כלואות

האם הלבנה גורמת לנזק בשיניים?

הלבנת שיניים עלולה לגרום לנזק לשיניים אם היא לא מתבצעת בצורה נכונה, או על ידי רופא שיניים מומחה. עם זאת, כאשר ההליך מתבצע בצורה בטוחה ותחת פיקוח מתאים, הלבנת שיניים נחשבת בדרך כלל להליך קוסמטי בטוח ויעיל.

טיפולי הלבנת שיניים פועלים באמצעות שימוש בחומר הלבנה כדי להסיר כתמים ושינוי צבע מהשיניים. כימיקלים אלה יכולים לגרום לרגישות או אי נוחות זמנית, אם כי בדרך כלל אינם גורמים לנזק ארוך טווח לשיניים.

עם זאת, שימוש מופרז או שימוש לרעה במוצרים להלבנת שיניים, כגון שימוש בכמות גדולה מדי של ג'ל הלבנה או השארתו לזמן ארוך מדי, עלולים לפגוע באמייל ולהגביר את רגישות השיניים. 

כיום ישנם רופאים שמציעים הלבנת שיניים בלייזר כדי לזרז תהליכים ולקצר את הזמן שחומרי ההלבנה נמצאים על השן.

הלבנת שיניים בלייזר בסביון מדיקל סנטר

המרכז הרפואי סביון מדיקל סנטר גאה להציע את הטכנולוגיה העדכנית ביותר בהלבנת שיניים: הלבנת שיניים בלייזר. לרופא השיניים המומחה שלנו, ד"ר אריאל סביון, ניסיון רב בטיפול בבעיות שיניים מגוונות בטכנולוגיית לייזר, והוא נרגש להציע טיפול חדשני זה למטופלינו.

הלבנת שיניים בלייזר היא דרך מהירה ויעילה להאיר את החיוך שלך, עם תוצאות שנראות מיד, אחרי טיפול אחד בלבד. ההליך כולל שימוש בלייזר שמפעיל ג'ל הלבנה הנמרח על השיניים, חודר לאמייל ומפרק כתמים ושינויי צבע.

בסביון מדיקל סנטר אנו משתמשים רק במוצרים ובציוד האיכותיים ביותר על מנת להבטיח שהמטופלים שלנו יקבלו את הטיפול הטוב ביותר. ד"ר סביון וצוות רופאי השיניים שלנו מחויבים לספק תוכניות טיפול שקופות ומותאמות אישית.

אם אתם מעוניינים בהבהרת שיניים, הלבנת שיניים בלייזר, או כל טיפול שיניים אחר, פנו אלינו עוד היום לקביעת פגישת ייעוץ עם ד"ר סביון.

צוות המרפאה של ד״ר אריאל סביון | סביון מדיקל סנטר

האם זה כואב?

הטיפול הוא מהיר, וללא כאבים. 

עם זאת, אנשים מסוימים עשויים לחוות רגישות קלה או אי נוחות במהלך או לאחר הטיפול. זה בדרך כלל זמני וניתן לטפל בו עם משככי כאבים ללא מרשם או משחת שיניים עדינות.

חשוב לציין כי לכל מטופל יש רמה שונה של רגישות. אם יש לך חששות לגבי אי נוחות במהלך ההליך, מומלץ לדון בכך עם ד"ר סביון לפני הטיפול. הצוות שלנו במרכז הרפואי סביון מחויב לספק חוויות שיניים נוחות וללא כאבים למטופלים שלנו.

סיכונים ותופעות לוואי

הלבנת שיניים נחשבת בדרך כלל בטוחה כאשר היא מתבצעת בצורה נכונה, אך ישנם כמה סיכונים ותופעות לוואי שכדאי להיות מודעים אליהם. 

  • רגישות בשיניים: הלבנת שיניים עלולה לגרום לרגישות זמנית של השיניים, במיוחד לטמפרטורות חמות וקרות. זה בדרך כלל חולף תוך מספר ימים.
  • גירוי בחניכיים: מוצרי הלבנה עלולים לגרות את החניכיים ולגרום להן להיות אדמומיות ונפוחות. זה בדרך כלל זמני ונעלם ברגע שמפסיקים להשתמש במוצר ההלבנה.
  • נזק לאמייל: שימוש יתר, או שימוש לא נכון במוצרי הלבנה, עלולים לפגוע באמייל השן, ולהוביל לרגישות בשיניים ולבעיות שיניים אחרות.
  • תוצאות לא אחידות: הלבנת שיניים עשויה להניב תוצאות לא אחידות, במיוחד אם יש צבע שיניים לא אחיד, או אם מוצר ההלבנה אינו מיושם כהלכה.
  • תגובות אלרגיות: לחלק מהאנשים יש תגובה אלרגית לכימיקלים במוצרי הלבנה. זו עלולה לגרום לתסמינים כמו נפיחות וגירוד.

סיכון

סיבות

טיפול מומלץ

רגישות בשיניים

הלבנת שיניים עלולה לגרום לרגישות זמנית בשיניים, במיוחד לטמפרטורות חמות וקרות.

השתמשו במשחת שיניים להרגעה.

רגישות בחניכיים

מוצרי הלבנה שלא מיושמים כראוי עלולים לגרות את החניכיים ולגרום להן להיות אדומות ונפוחות.

רופא שיניים מקצועי ידע להשתמש בחומרי הלבנה עם ריכוז נמוך יותר של מי חמצן, ובמגש הלבנה בהתאמה אישית. 

ג'לי על החניכיים לפני השימוש במוצר ההלבנה ביתי.

פגיעה באמייל

שימוש יתר או שימוש לא נכון במוצרי הלבנה עלולים לפגוע באמייל השן, להוביל לרגישות בשיניים ולבעיות שיניים אחרות.

מומלץ לעשות את הטיפול אצל רופא שיניים או לדאוג ולבצע את ההוראות בקפידה בעת השימוש במוצר ההלבנה בבית.

תוצאות לא אחידות

אם ההלבנה אינה מקצועית היא עשויה להניב תוצאות לא אחידות, במיוחד אם יש גבר צבע שיניים לא אחיד או אם מוצר ההלבנה אינו מיושם כהלכה.

התייעצו עם רופא השיניים כדי לקבוע את אפשרות ההלבנה הטובה ביותר, ופעלו בקפידה על פי ההוראות בעת השימוש במוצר.

תגובות אלרגיות

לחלק מהאנשים יש תגובה אלרגית לכימיקלים במוצרי הלבנה, שגורמת לתסמינים כמו נפיחות, גירוד וכוורות.

בדקו את המדבקה לפני השימוש במוצר הלבנה חדש, והפסיקו את השימוש במוצר אם נתקלתם בתגובות שליליות כלשהן

הנחיות לאחר הלבנה / הבהרה

עישון – לא מומלץ, עדיף להפסיק לעשן תקופה קצה לפני תחילת הטיפול, במהלכה ולאחריה, העישון יפגע בתהליך ההבהרה ויכתים את השיניים, השיניים בעת ההבהרה "נפתחות" בגלל ריכוז מי חמצן ומוכתמות בקלות.

משקאות ומאכלים – יש להימנע ממשקאות כגון: קפה, תה, יין אדום ומיצי הדרים באופן כללי. בעת הטיפול, השיניים הופכות לרגישות יותר להכתמה ולכן הדבר קריטי להשגת תוצאה מרשימה. מומלץ לא לחזור למשקאות הללו גם מספר שבועות בסיום ההבהרה. מומלץ לשתות רק מים עד שבוע לאחר סיום ההבהרה.

הלבנה של שיניים

איך לשמור על שיניים לבנות לאורך זמן?

  • צחצחו שיניים לפחות פעמיים ביום
  • השתמשו בחוט דנטלי לפחות פעם ביום.
  • השתמשו במשחת שיניים מלבינה המכילה חומרי הלבנה
  • הימנעו ממזון ומשקאות המכתימים שיניים כמו קפה, תה, יין אדום ומשקאות עם צבעי מאכל. 
  • שתו משקאות דרך קשית, כדי למזער את המגע עם השיניים.
  • הפסיקו לעשן
  • בקרו אצל רופא שיניים באופן קבוע

שבירת מיתוסים על הלבנת שיניים

מיתוס: הלבנת שיניים מזיקה לשיניים.

    • האמת: כאשר עושים זאת נכון, הלבנת שיניים בטוחה ואינה פוגעת בשיניים. עם זאת, שימוש יתר או שימוש לא נכון במוצרים להלבנת שיניים עלול לגרום לרגישות בשיניים ולנזק לאמייל.
  1. מיתוס: הלבנת שיניים היא יקרה.
    • האמת: בעוד שהלבנת שיניים מקצועית עשויה להיות בטווח הקצר יחסית יקרה יותר משיטות ביתיות, היא אפקטיבית ועמידה לאורך זמן, כך שבסופו של דבר ההוצאה שווה ואופטימלית
  2. מיתוס: הלבנת שיניים נמשכת לנצח.
    • האמת: הלבנת שיניים אינה פתרון קבוע, והשיניים בסופו של דבר יתחילו להתכהות שוב עם הזמן. משך הזמן שבו השיניים נשארות לבנות תלוי בסוג הטיפול ובגורמים כמו תזונה , הרגלי היגיינת הפה והרגלי חיים כמו עישון.
  3. מיתוס: הלבנת שיניים עובדת עבור כולם.
    • האמת: הלבנת שיניים עשויה לא להיות יעילה עבור כולם, במיוחד עבור אנשים עם סוגים מסוימים של כתמים או שינוי צבע. רופא השיניים יכול לעזור לקבוע אם הלבנת שיניים מתאימה לך.
  4. מיתוס: כל מוצרי הלבנת השיניים זהים.
    • האמת: ישנם סוגים רבים ושונים של מוצרים להלבנת שיניים, כולל משחת שיניים מלבינה, רצועות, ג'לים ומגשים. חשוב לבחור את המוצר המתאים לצרכים שלגם ולעקוב אחר ההוראות בקפידה כדי להימנע מפגיעה בשיניים.

התוויות נגד הבהרה / הלבנה

  1. לפציינטים ברוקסיסטים שחורקים שיניים עם שחיקות מרובות של האמייל
  2. לפציינטים עם שחזורים נרחבים בחלל הפה
  3. לפציינטים עם מחלת חניכיים מתקדמת ו/או חריפה.
  4. לפציינטים עם שיניים אפורות שנפגעו מטטרציקלין בגיל צעיר או בגלל בעיה גנטית.
  5. לפציינטים עם אנטומיה לא תיקנית של פני שטח האמייל לרבות פסים פנימיים.
  6. לפציינטים שדורשים חיוך "הוליוודיי" עם ציפיות גבוהות ( המלצה לציפויי חרסינה)
  7. לפציינטים עם סיכון גבוה לעששת.
  8. לפציינטים שאינם מקפידים על היגיינה אורלית ולא מצחצחים שיניים.

 

המאמר חובר על ידי ד״ר אריאל סביון על מנת להגביר את המודעות ברפואת השיניים האסתטית בכלל ובהלבנת השיניים בפרט. הבהרת שיניים היינו תהליך יעיל, ובטוח עם תוצאות משביעות רצון. מומלץ לבצע הלבנת שיניים תוך שעה במרפאה בשילוב ביתי עד שבוע ימים.

ד"ר אריאל סביון
ד"ר אריאל סביון

ד״ר אריאל סביון רופא שיניים מעל 15 שנה, בעל תואר מאסטר כפול (גרמניה) במדעי הלייזר ומדעי האימפלנטולוגיה (שתלים דנטליים). משמש כמנהל רפואי של תאגיד שיניים ״סביון מדיקל סנטר בע״מ. בעלים של מועדון לימודי יוקרתי master_ implant, המכשיר רופאי שיניים בתחומים שונים. מדריך מוסמך היחידי בארץ של World Clinical Laser Institute בתחום מדעי הלייזר ברפואת שיניים בישראל. ד״ר סביון, מוביל דעה של חברות מובילות בארץ ובעולם, חוקר ומרצה בינלאומי בתחום רפואת שיניים בלייזר, רפואת חניכיים ושתלים דנטליים.

לפרטים נוספים וקביעת תור צרו קשר עוד היום

10 טיפים לציפויי חרסינה

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם​