יישור שיניים נסתר

שתף דף זה
תוכן עניינים

אודות כותב המאמר ד״ר אריאל סביון

ד״ר אריאל סביון רופא שיניים מעל 15 שנה, בעל תואר מאסטר כפול (גרמניה) במדעי הלייזר ומדעי האימפלנטולוגיה (שתלים דנטליים).

משמש כמנהל רפואי של תאגיד שיניים ״סביון מדיקל סנטר בע״מ. בעלים של מועדון לימודי יוקרתי master_ implant, המכשיר רופאי שיניים בתחומים שונים.

מדריך מוסמך היחידי בארץ של World Clinical Laser Institute בתחום מדעי הלייזר ברפואת שיניים בישראל.

ד״ר סביון, מוביל דעה של חברות מובילות בארץ ובעולם, חוקר ומרצה בינלאומי בתחום רפואת שיניים בלייזר, רפואת חניכיים ושתלים דנטליים.

ד"ר אריאל סביון

יישור שיניים נסתר, למה ומתי?

יישור שיניים נחשב לפתרון היעיל והאסתטי ביותר לחיוך מלא החושף שיניים יפות ומושלמות. ליישור שיניים יש תרומה חשובה ומשמעותית למראה החיצוני של האדם, הטיפול מחזק גם את הדימוי העצמי. ניתן ליישר שיניים עקומות ואי סדירות של הלסת העליונה והתחתונה, כולל השיניים בלסת עצמה.

כדאי לדעת כי תחום רפואת השיניים עבר מהפכה של ממש בשנים האחרונות, גם בתחום האורתודנטיה חלו שינויים משמעותיים ופותחו שיטות חדשות ליישור שיניים.

הפיתוחים הטכנולוגיים בתחום האורתודנטיה חלו במקביל להתפתחות המודעות ליופי ואסתטיקה אצל נשים וגברים, גם בני נוער מודעים יותר למראה חיצוני ולהופעה שלהם, לכן אין זה פלא כי צצו בענף שיטות חדשניות ליישור שיניים נסתר, למשל שיטת אינויזליין (Invisalign) שהגיעה אלינו מארצות הברית.

מי צריך טיפול ליישור שיניים?

ד"ר אריאל סביון מסביר לנו למה חשוב לעבור טיפול אורתודנטי ליישור השיניים ומתי מומלץ להגיע למרפאה כדי לעבור אבחון מקצועי ולהחליט על שיטת הטיפול. לדבריו, למרות שכולם משוכנעים שיישור שיניים נועד רק מטעמים אסתטיים כדי ליישר שיניים עקומות, למעשה במקרים רבים צריך לבצע טיפול אורתודנטי מסיבות נוספות, בעיקר בגלל סיבות רפואיות כגון עודף שיניים בפיו של המטופל, עיכוב בבקיעת השיניים, צפיפות שיניים גבוהה, ליקויי סגר ועוד.

מאחר והחיוך מהווה את כרטיס הביקור שלנו, כולנו חולמים על שיניים לבנות וישרות כמו כוכבי הקולנוע והדוגמניות. עד לאחרונה, רוב המטופלים היו ילדים ובני נוער, אך עקב ההתקדמות הטכנולוגית כיום יש שיטות נסתרות ליישור שיניים המאפשרות גם למבוגרים לעבור תהליך ליישור שיניהם בלי שאחרים יראו זאת.

יש מגוון שיטות ליישור שיניים, השיטה המוכרת היא באמצעות סמכים מתכתיים, אך כיום הפופולריות של טיפולי יישור שיניים נסתרים הולכת וגוברת, אך יש לעבור את הטיפול רק אצל רופאי שיניים מנוסים כמו ד"ר סביון.

באיזה גיל אפשר להתחיל?

מומלץ להתחיל טיפול ליישור שיניים כבר לאחר בקיעת השיניים הקבועות, כל עוד הילד מסוגל להקפיד על ניקוי שיניים יסודי ולשתף פעולה באופן מלא. חשוב לזכור כי תוצאות הטיפול מושפעות מ-3 גורמים:

  • שיתוף פעולה מלא מצד המטופל.
  • מורכבות המקרה ותגובה ביולוגית לטיפול.
  • קצב וכיוון הגידול של הלסתות והפנים.
עשוי לעניין אותך:  יישור שיניים קבוע & נשלף בטכנולוגיה מתקדמת

 

ישנם מקרים יחסית חריגים בהם האורתודנט ימליץ על טיפול כבר בגיל 7 עד 9, כאשר השיניים נמצאות בשלב הראשון לתחלופתן, וזאת כתוצאה מבעיות דנטליות כמו פגם אסתטי ותפקודי, ליקויי סגר, לסת תחתונה קטנה, שיניים בולטות באופן חריג וכיוצא בזה.

כיום, גם מבוגרים רבים מעוניינים לעבור יישור שיניים, בעיקר מסיבות אסתטיות. יחד עם זאת, המבוגרים לא מעוניינים להראות לעיני כל שהם עוברים טיפול, ולבטח שהם אינם מעוניינים ללכת עם סמכים מתכתיים. לשמחתכם, כיום יש שיטות מתקדמות ליישור שיניים נסתר, יש שתי שיטות עיקריות – אינויזליין (קשתיות שקופות), סמכים לינגואלים פנימיים (שיטת Incognito).

יישור שיניים נסתר – כל מה שצריך לדעת

במרפאת שיניים מתקדמת מתמקדים בין היתר בטיפולי אורתודנטיה חדשניים כמו יישור שיניים נסתר בשיטת הקשתיות השקופות. שיטת אינויזליין מחייבת ידע וניסיון מקצועי עשיר, יש בישראל מספר מועט של מומחים בשיטה זו, לכן מומלץ לבחור היטב את המרפאה והאורתודנט, ואין להקל בכך ראש אחרת אתם עלולים להתאכזב מהתוצאות ולשלם הרבה כסף בהמשך כדי לתקן בעיות.

שיטת אינויזליין מיועדת למתבגרים ולמבוגרים, אך היא אינה מתאימה לכולם, לכן יש לעבור אבחון מקצועי, ורק אז האורתודנט יוכל להמליץ לכם על הטיפול המתאים ביותר. בשיטת יישור שיניים נסתר מבצעים הדמיה תלת מימדית של חלל הפה והשיניים, לאחר ההדמיה הממוחשבת אתם יכולים לצפות בתוצאת הסופית הצפויה, זהו יתרון משמעותי בהשוואה לשיטות יישור שינים אחרות ובנוסף פחות חוששים או מפגינים ספקנות לגבי יעילות הטיפול.

לאחר ההדמיה, האורתודנט שולח את הצילומים למעבדה מתקדמת בארצות הברית על מנת לייצר סדרת קשתיות שקופות המותאמות באופן אישי ומדויק לפיו של המטופל, ובהתאמה לתוכנית הטיפולים. עליכם להישמע להוראות האורתודנט כדי שהטיפול יצליח, לכן ראוי לציין שחייבים להיות עם הקשתיות לפחות 20 שעות ביממה, ולמעשה מורידים אותן רק כאשר אוכלים ומצחצחים שיניים. אחת לשבוע מחליפים קשתית.

הוראות יישור שיניים באמצעות קשתיות שקופות של חברת INVISALIGN

ד"ר אריאל סביון מסביר לנו כי מעבר ליתרון האסתטי של יישור שיניים נסתר, בשיטת האינויזליין מבצעים טיפול ממוקד בכל שן לכן משך הטיפול קצר יותר לעומת שיטות אחרות. זו שיטה חדשנית המבטיחה לכם תוצאות מושלמות וחיוך נפלא בסוף התהליך ליישור השיניים שלכם.

ד"ר אריאל סביון, מייסד ובעלי מרפאת השיניים ״סביון מדיקל סנטר״. ד״ר סביון בין הרופאים המובילים בתחום האסתטיקה הדטלית, ומתמקד בטיפולי שיניים בגישות חדשניות בשילוב לייזר ומיקרוסקופ.

ד"ר אריאל סביון
ד"ר אריאל סביון

ד״ר אריאל סביון רופא שיניים מעל 15 שנה, בעל תואר מאסטר כפול (גרמניה) במדעי הלייזר ומדעי האימפלנטולוגיה (שתלים דנטליים). משמש כמנהל רפואי של תאגיד שיניים ״סביון מדיקל סנטר בע״מ. בעלים של מועדון לימודי יוקרתי master_ implant, המכשיר רופאי שיניים בתחומים שונים. מדריך מוסמך היחידי בארץ של World Clinical Laser Institute בתחום מדעי הלייזר ברפואת שיניים בישראל. ד״ר סביון, מוביל דעה של חברות מובילות בארץ ובעולם, חוקר ומרצה בינלאומי בתחום רפואת שיניים בלייזר, רפואת חניכיים ושתלים דנטליים.

לפרטים נוספים וקביעת תור צרו קשר עוד היום

10 טיפים לציפויי חרסינה

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם​