יישור שיניים קבוע & נשלף בטכנולוגיה מתקדמת

שתף דף זה
יישור שיניים קבוע
תוכן עניינים
תמונה 1 - יישור שיניים עם סמכים שקופים בשיטת דיימון.

לנוחיותכם, תוכן עניינים המאפשר מעבר מהיר לאזור בכתבה >>

לאטרקטיביות של אזור הפנים והחיוך האסתטי יש תפקיד חשוב בחברה המודרנית. הרצון של המטופל לחיוך אידיאלי לפי עקרונות של ״פרופורציית הזהב״ (לוין 1978) באזור הפנים, והשיניים הפכה בזכות הטכנולוגיה המתקדמת ברפואת שיניים, לקרובה מתמיד.

מותר לציין כי, מטופלים רבים זקוקים ליישור שיניים , אך מסרבים לטיפול בתוקף, בגלל החשש לפגיעה בנראות האסתטית עם הסמכים, פגיעה בביטחון, והערכה העצמית בתקופה של יישור שיניים. לכן, מטופלים אלו יעשו הכל כדי להגיע בדרכים אחרות ליופי אידיאלי והגשמת חלום.

יש להדגיש כי, שיניים עקומות עם צפיפות יתר גורמות לסיבוכים רבים כמו: התפתחות מחלת חניכיים כרונית, דימום בצחצוח, כאב כרוני, וספיגת עצם. ההשלכות מהתפתחות מחלת חניכיים כרונית היא ספיגת עצם מסיבית ואיבוד המשנן הטבעי במהלך השנים.

בנוסף, שיניים עקומות גורמות לסגר לקוי, להפרעה באכילה, ובטחינה, להפרעה בדיבור, לחוסר הרמוניה וסימטריה בפנים ולסתות, לחיוך לא אסתטי, ולהרגל של ל״החביא״ את השיניים בחשיפת החיוך באמצעות שרירי הבעה. כל אלו ועוד, לא רק שלא תורמים אלא, אפילו מפחיתים הזדמנויות חברתיות, מקצועיות, ופוגעים בהערכה העצמית של המטופל כלפי עצמו.

המדיה החברתית רוויה בשיטות שיווק ״מגוונות״ של טיפול בציפויי חרסינה ו/או כתרי חרסינה ו/או ציפויי קומפוזיט המשלבת השחזת שיניים עקומות אך בריאות (גישה פולשנית ומסוכנת) כדי ״ליישר״ אותם ולקצר תהליכים. יחד עם זאת, המטופל לא מודע שבשיטה זו (״יישור״ באמצעות השחזת שיניים) הנזק, והפגיעה בחומר שן היא בלתי הפיכה ולא ניתנת לשחזור, ואחד הסיכונים בשיטה זו, היא השחזת חומר שן בריא מיותר, הופעת רגישות יתר לצמיתות, לטיפול שורש שלא לצורך, ובסופה לעקירת שיניים מסיבות כאלו או אחרות.

כתוצאה מכך, נשאלת השאלה, למה לסכן שיניים בריאות, כאשר כיום בעידן המודרני עם טכנולוגיה מתקדמת, ניתן ליישר שיניים (הטיפול נע בין 8 שבועות ועד 40 שבועות בממוצע) בצורה פשוטה, מדויקת, קלה, ולשמר חומר שן בריא! אז אם עוד לא שמעתם על יישור שיניים שקוף או נסתר בטכנולוגיה מתקדמת, המאמר הזה בשבילכם עם שתי שיטות מתקדמות ואסתטיות ליישור שיניים.

יישור שיניים נסתר בשיטת Invisalign

יישור שיניים עם סד שקוף נשלף בשיטת אינויזליין נחשב לפתרון קצר ואסתטי ליישור שיניים בכל גיל. ליישור שיניים יש תרומה חשובה ומשמעותית למראה החיצוני של האדם, ומחזק את הדימוי העצמי. רפואת השיניים עברה מהפכה טכנולוגית בשנים האחרונות, גם בתחום האורתודנטיה חלו שינויים משמעותיים ופותחו שיטות חדשות ליישור שיניים.

תמונה 2 - יישור שיניים נסתר. סד שקוף נשלף בשיטת אינוויזילן.

שיטת אינויזליין – באמצעות תוכנת הדמיה (לפני תחילת הטיפול) ניתן לראות כל שבוע את תזוזת השיניים ולדעת מראש את משך הטיפול האורתודונטי. יתרה מזאת, אין חשש לספיגת שורשים ו/או פגיעה במרקם החניכיים, ולהתפתחות הדלקת לעומת השיטה הקונבנציונלית.

עם סד נשלף, מטופל יכול להוציא את הסד השקוף, לאכול, ולצחצח את שיניו, ואז להחזיר את הסד ללא שום מאמץ. בשיטת אינויזליין, אין צורך בסמכים ו/או גומיות לא אסתטיות. ניתן להתנהל איתו בשגרה היומיומית, יחד עם זאת, חייבת להיות משמעת עצמית, ולשאת את הסד 20 שעות ביום.

הוראות מימוש לאחר קבלת קשתיות שקופות של חברת אינוויזלן.

מי צריך טיפול ליישור שיניים?

  • מחלת חניכיים – טיפול במחלות חניכיים (לרווח את הצפיפות ולמנוע נזק לחניכיים ולעצם). מטופלים רבים פונים לד״ר אריאל סביון לצורך טיפול במחלות חניכיים, ואחד הסיבות להתפתחות מחלת חניכיים היא צפיפות יתר קשה בלסתות, דבר שמגביל את הגישה לניקוי בינשיני (בין השיניים) ולהתפתחות של מחלת חניכיים כרונית. יתרה מזאת, מטופלים הסובלים מנסיגות חניכיים עקב מנח לא תקין של השן ו/או הטיה בוקאלית התורמת לנסיגת חניכיים. ברגע שניישר את השן למנח התקין שלה, תימנע החמרה של הנסיגה ואפילו תעודד גדילה של החניכיים ותאפשר לקליטה של השתלת חניכיים במקרה הצורך.
תמונה 3 - יישור שיניים נסתר עם סד נשלף בשיטת אינוויזילן, ללא סמכים ו/או גומיות.
  • עיצוב החיוך – הרצון לחיוך יפה ואידאלי, הפך למרכיב מרכזי של מטופלים רבים לפנייתם לטיפול אסתטי.

    ד״ר סביון: ״פעמים רבות אנחנו נתקלים במטופלים שמגיעים לטיפול אחרי שכבר הושחזו שיניהם ואין דרך חזרה, חיוך עם שיניים מושחזות ורגישות הוא לא טיפול משמר אלא טיפול פולשני, ולא נכון במצבים בהם נדרש תהליך יישור שיניים, הפגיעה בשיטה זו היא בלתי הפיכה ולא ניתנת לשחזור״.

    – לכן חשוב לבדוק היטב איפה מבצעים את הטיפול בטרם קבלת החלטה וחשוב לקבל ייעוץ מקצועי, שקוף, ואמין ולחשוב על טובת המטופל לטווח הארוך.

  • סגר לקוי – שיניים עקומות ו/או צפופות גורמות לסגר לקוי, לפגיעה תקינה באכילה, לחוסר סימטריה בפנים ולסתות, ולכאבי מפרקים. לכן, חשוב לשחזר מימד אנכי סגרי תקין, לקבלת שיניים בריאות וחזקות יותר בעתיד ולהימנע מנזקים עתידיים של שברי שיניים.
  • מרווחים בין השיניים – ניתן לסגור רווחים ו/או מרווחים בין השיניים ולא צריך ישר לרוץ להשחיז את השיניים ולבצע ציפויי חרסינה ו/או קומפוזיט. הטיפול קצר ואורך לרוב עד 14 שבועות בלבד.
תמונה 4 - קופסה מיוחדת לשמירה על הסד הנשלף ואבקה לניקוי הסד.
  • שיקום פה מלא – ניתן לבצע יישור שיניים גם בשיקום פה מלא, כדי לזקף שיניים עקומות, לצורך השתלות שיניים לדוגמא, ולא לעקור את השן. ניתן למשוך שן שבורה בגובה חניכיים ולשחזר אותה ולא ישר לעקור אותה. ניתן להזיז את השיניים כדי לקבל קו אמצע תקין ולא להשחיז מהשיניים. באמצעות יישור שיניים ניתן לבצע רפואת שיניים זעיר-פולשנית עם תכנון מקדים מראש. בשיטה זו, הגדמים ישרדו שנים רבות ולא ישברו (השחזה מינימלית = גדם פחות שברירי), המטופל יחסוך כסף רב על טיפולים מתקנים, וימנעו השתלות שתלים בעתיד.

סמכים בשיטת דיימון – Damon System Braces

סמכי דיימון - Damon Braces
תמונה 5 - סמכים בשיטת דיימון הינם סמכים עם נעילה עצמית (self-ligating braces) ללא צורך בהנחת גומיות ע״ג הסמכים בשיטה הקונווציונאלית.

מה זה Self-ligating Braces?

זהו סמך (Braces) דנטלי עם מנגנון של דלת או מנעול בסמך עצמו שפותח או נועל את חוט הטיטניום בקשת של הלסת ללא צורך בהתקנת גומייה על הסמך עצמו. בזכות המנגנון, חוט טיטניום רפוי בקשת, וגורם לתזוזה מהירה יותר של השיניים עם לחץ מתון ולא חזק לעומת השיטה הקונבנציונלית. תזוזה של שיניים מהירה יותר וכואבת פחות ללא צורך בעקירות שיניים.

עשוי לעניין אותך:  היפר פגמנטציה (חניכיים שחורות) בלייזר: הסרת פיגמנטציה מהחניכיים

מהם סמכי דיימון – Damon Braces

סמכי דיימון קטנים יותר בגודלם, ומודבקים על זגוגית האמייל כמו בשיטה הקונווציונאלית, יחד עם זאת, הייחודיות בהם היא שהם בעלי טכנולוגיה של נעילה עצמית ליישור שיניים ללא צורך בהתקנת גומיות ע״ג הסמכים, ומכך משתמע, שאין צורך בהחלפת גומיות.

יישור שיניים קבוע
תמונה 6 - סמכים מחרסינה של דיימון עם נעילה עצמית ללא צורך בגומיות.

בשיטה הקונבנציונלית, הגומיות מפעילות לחץ עצום על השיניים, לכאבים חזקים יותר, לשחיקה של הגומיות, ולכן יש צורך בהחלפתן בתדירות גבוהה יותר. יתרה מזאת, הגומיות סופחות נוזלים, גורמות להצטברות של שאריות מזון, ולא אסתטיות.

בזכות המנגנון הייחודי של סמכי דיימון, קל יותר לנקות את הסמכים ללא הגומיות. יש הפחתה משמעותית בכאב בזמן יישור שיניים, ומצריכה פחות פגישות במרפאה. בשיטה זו, ניתן ליישור שיניים עקומות, לרווח שיניים עם צפיפות יתר ללא צורך בעקירות. ניתן להרחיב לסתות במקרים קשים של לסת צרה, ולטפל בסגר לקוי.

מותר לציין, בשיטה זו, ניתן לקבל חיוך רחב יותר, לשאוף לאיזון וסימטריה של הפנים בצורה טובה יותר, לקבל מתאר חלק יותר של הלחי, להפחית את ההשחרה בזויות הפה, ולשפר את פרופיל הפנים עם מראה צעיר וטבעי יותר.

מדוע סמכי דיימון כל כך פופולאריים?

יישור שיניים מהיר יותר ואורך עד 12 חודשים לעומת 24-36 בשיטה הקונבנציונלית.

פחות פגישות במרפאה בגלל המנגנון של נעילה עצמית.

אסתטי יותר – ניתן להדביק סמכים שקופים או סמכים מטיטניום ללא גומיות.

פחות לחץ על השיניים והעצם – בגלל המנגנון הייחודי של נעילה עצמית, הפחתה משמעותית בכאב לעומת סמכים עם גומיות. חוט טיטניום שננעל ע״י הסמכים רפוי ומשוחרר יותר.

ניקוי קל יותר – ניתן לצחצח את הסמכים והשיניים בצורה טובה יותר, מונע הצטברות של אבנית וריקבון של זגוגית האמייל. מפחית דלקות חניכיים ו/או דימומים מהחניכיים.

יישור שיניים קבוע
תמונה 7 - סמכי דיימון שקופים העשויים מחרסינה, עם מראה אסתטי יותר, וניקוי קל יותר, ללא גומיות.

איך שיטת דיימון עובדת?

בזכות טכנולוגיה נעילה עצמית של הסמכים, ומנגנון ההחלקה של חוט אורתודונטי מטיטניום מקצרים את זמן הטיפול של יישור שיניים. חוט טיטניום בעל ״זיכרון״ הגורם לסמכים להתהדק לאורך זמן ללא תחושת כאבים או לחץ חזק על השיניים. בזכות המנגנון של הידוק מתמשך, מונע ספיגות עצם ונסיגות חניכיים. בשיטת דיימון, אין צורך בעקירות שיניים ו/או במכשירים להרחבה של הלסת, או בכל מיני מכשירים נוספים. לעיתים, יהיה צורך להשתמש בשרשור (power chain) או גומייה (Rubber band) שמתחברת על הסמך עצמו כדי למשוך שן מסוימת.

תחילה, יש צורך באבחון ראשוני ובבניית תיק אורתודונטי הכולל: צילום צפלומטרי, צילום פנורמי, צילום סטטוס דיגיטלי, סריקה של הלסתות ומנשך קיים, צילומי סטודיו של הפנים והשיניים לרבות פרופיל.

מהם ההנחיות לאחר סיום טיפול אורתודנטי בשיטת דיימון?

לאחר סיום תקופת יישור שיניים, יהיה צורך בהתקנת קיבוע קבוע מטיטניום בחלק הפנימי של השיניים. בדרך כלל הקיבוע נעשה רק בשישייה הקדמית בשתי הלסתות. נוסף לכך, תתבצע סריקה חדשה של שתי הלסתות ויבוצע קיבוע נשלף לכל לסת על מנת לשמר את המצב הקיים ולקבע את השיניים בעמדה החדשה.

הקיבוע הקבוע יהיה למשוך כל החיים, לעומת זאת, הקיבוע הנשלף יהיה רק לתקופה מסוימת.

תמונה 8 - קיבוע קבוע לאחר סיום יישור שיניים על מנת לשמר מנח חדש של השיניים הישרות.

מהי עלות של סמכים בשיטת דיימון לעומת שיטה קונווציונאלית?

עלות הטיפול תלויה במורכבות המקרה ונעה בין 16,000 ש״ח – 21000 ש״ח לשתי הלסתות. עלות הסמכים של דיימון יקרים יותר מסמכים קונבנציונליים, בזכות הטכנולוגיה הייחודית שלהם של נעילה עצמית ללא צורך בגומיות, יישור מהיר ובטוח יותר ללא סיבוכים או סיכונים מיותרים.

תמונה 9 - בצד ימין, יישור שיניים שקוף עם סד נשלף, לעומת תמונה בצד שמאל, יישור שיניים קבוע עם סמכי דיימון מחרסינה (לסת עליונה) וטיטניום (לסת תחתונה).

מהם סוגי סמכים בשיטת דיימון?

סמכים מטיטניום – דומים במראה לסמכים קונבנציונליים, יחד עם זאת, לסמכי דיימון יש נעילה עצמית ואין וו על הסמך לקבלת גומייה.

סמכי דיימון - Damon Braces
תמונה 10 - סמכי דיימון מטיטניום ובצעי הקשת עם מנגנון של נעילה עצמית ללא גומיות.

סמכים בצבעים שונים – בשיטת דיימון, ניתן להדביק סמכים בצבעים שונים.

תמונה 11 - סמכי דיימון שקופים מחרסינה עם נעילה עצמית.

סמכים שקופים – הסמכים השקופים עשויים מחרסינה, אשר נותן מראה אסתטי יותר, ומפחית התנגדויות של המטופלים לשיטת הסמכים. על הסמך עצמו לא נראים חלקים מתכתיים וקשרים אלסטיים לעומת השיטה הקונבנציונלית.

סמכי דיימון - Damon Braces
תמונה 12 - סמכי דיימון שקופים מחרסינה עם נעילה עצמית.

מהם ההבדלים בין שיטת דיימון לסדים שקופים של invisalign?

סדים שקופים של אינויזליין נשלפים, ונראים פחות לעומת סמכים קבועים. הסדים השקופים נמצאים בממוצע 20 שעות ביום בפיו של המטופל, ובשלב של צחצוח ו/או אכילה ניתן להוציא אותם.
סמכים בשיטת דיימון מודבקים על זגוגית האמייל ועובדים 24/7, יחד עם זאת, יש להקפיד על היגיינה אורלית נאותה וצחצוח לפחות פעמיים ביום.

הסיבות שבגללה המטופלים בוחרים בהדבקת סמכים קבועים על פני הסד הנשלף:

  • החשש לאבד את הסד השקוף הנשלף
  • התעסקות בהכנסה ו/או בהוצאה של הסד
  • מקרה מורכב הדורש שימוש בטכניקות משולבות
  • לסתות צרות הדורש הרחבה של לסתות
  • מניעת עקירות שיניים (מלתעות)

סמכים קונבנציונליים – סמכים העשויים ממתכת Stainless Steel וחוט גמיש ממתכת המוגן ע״י גומיות על גבי כל סמך.

סמכים לינגואליים – סמכים שמודבקים על הצד הפנימי של השן, לכן בלי נראים, יחד עם זאת, מאריך את שלב יישור השיניים, ומקשה על נוחות העבודה, יכול לפצוע את הלשון, וגורם להפרעות באכילה.

תמונה 13 - טיפול משולב של ניתוח חניכיים לתיקון ״גאמי סמייל״ (חיוך חושף חניכיים) ויישור שיניים באמצעות קשתיות שקופות של חברת אינוויזילן ללא השחזת שיניים .

לסיכום:

הקפידו לקבל ייעוץ נכון ואמין לפני קבלת החלטה לבצע טיפול שיניים בכלל ויישור שיניים בפרט. הדרך לקבלת חיוך אידיאלי ואסתטי רצופה במכשולים רבים, במיוחד בעידן של מדיה חברתית עם שיווק אגרסיבי ושיטה של ״יישור שיניים בשבועיים״. שימרו על בריאות החניכיים והשיניים וחיפשו רפואת שיניים מתקדמת בגישה שמרנית.

אל תוותרו על יישור שיניים במקרים של שיניים בולטות ו/או עקומות. אחד הטעויות הנפוצות היא השחזת חומר שן בריא לצורך ״יישור שיניים״ וקיצור תהליכים לטווח הקצר אך נזק בלתי הפיך לטווח הארוך.

בזכות הטכנולוגיה וביצוע הדמיה מראש, ניתן לדעת לפני תחילת יישור שיניים על: סוג הטיפול, משך הטיפול, מורכבות טיפול, האם יש צורך בעקירות, קבלת תוצאה סופית, תכנון מקדים, שילוב של דסצפלינות שונות, טיפול במחלות חניכיים, קיבוע שיניים, טיפול בניידות שיניים, הזקפת שיניים ועוד.

תמונה 14 - טיפול משולב של ניתוח חניכיים לתיקון ״גאמי סמייל״ (חיוך חושף חניכיים) ויישור שיניים באמצעות קשתיות שקופות של חברת אינוויזילן. לאחר סיום יישור שיניים בוצע שיקום אסתטי באמצעות ציפוי חרסינה (תמונה משמאל) והחלפת כתרי חרסינה (בצד ימין) בגישה זעיר פולשנית, עם תוצאה אסתטית סבירה.
ד"ר אריאל סביון
ד"ר אריאל סביון

ד״ר אריאל סביון רופא שיניים מעל 15 שנה, בעל תואר מאסטר כפול (גרמניה) במדעי הלייזר ומדעי האימפלנטולוגיה (שתלים דנטליים). משמש כמנהל רפואי של תאגיד שיניים ״סביון מדיקל סנטר בע״מ. בעלים של מועדון לימודי יוקרתי master_ implant, המכשיר רופאי שיניים בתחומים שונים. מדריך מוסמך היחידי בארץ של World Clinical Laser Institute בתחום מדעי הלייזר ברפואת שיניים בישראל. ד״ר סביון, מוביל דעה של חברות מובילות בארץ ובעולם, חוקר ומרצה בינלאומי בתחום רפואת שיניים בלייזר, רפואת חניכיים ושתלים דנטליים.

לפרטים נוספים וקביעת תור צרו קשר עוד היום

10 טיפים לציפויי חרסינה

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם​