עיצוב החיוך בהדמייה דיגיטלית – Smile Design

שתף דף זה
תוכן עניינים

אודות כותב המאמר ד״ר אריאל סביון

ד״ר אריאל סביון רופא שיניים משנת 2007, בעל תואר M.Sc מאסטר כפול (גרמניה) עם התמחות במדעי הלייזר ומדעי האימפלנטולוגיה (שתלים דנטליים) ברפואת שיניים.

בעל דרגת MASTERSHIP ב- World Clinical Laser Institute,  משמש כמנהל רפואי של תאגיד שיניים ״סביון מדיקל סנטר בע״מ.

בעלים של מועדון לימודי Master Implant שמקדמת את תחום השתלות שיניים בלייזר. חבר הנהלה במועדון לימודי Microscopic Dental Club שמקדמת את תחום המיקרוסקופיה בארץ ובעולם.

חוקר ומוביל דעה בתחום הלייזר הדנטלי והשתלות שתלים, יועץ לחברות דנטליות בינ״ל, בעל ניסיון נרחב בהרצאות בכנסים וקורסים בארץ ובעולם. 

ד"ר אריאל סביון

לנוחיותכם, תוכן עניינים המאפשר מעבר מהיר לאזור בכתבה >>

לא מעט מטופלים מתביישים ו/או חוששים לחייך, ובעלי ביטחון עצמי ירוד כתוצאה מחיוך לא אסתטי מסיבות שונות. רפואת השיניים עוברת מהפכה רצינית בשנים האחרונות, והשימוש במיקרוסקופ ברפואת השיניים הוא חלק גדול מהשינוי, והצעידה לקדמת הטכנולוגיה.

שילוב של מיקרוסקופ, טכנולוגיה, ועיצוב החיוך בהדמייה דיגיטלית הופכים את כל התהליך לפשוט ומדוייק יותר אשר מקנה אסתטיקה מקסמילית ותורם לאחוזי הצלחה גבוהים בשביעות רצון המטופל מהתוצאה האסתטית, ומשפר את הבטחון ואיכות החיים לשנים רבות.

ד״ר סביון אריאל מגדיר את עצמו כ –smile designer והופך חלום למציאות, באחריות. הכנה לציפויי חרסינה מבוצעים באמצעות מיקרוסקופ טיפולי תחת הקונספט של minimal invasive preparation ( השחזה זעירה ולא פולשנית) הנעה בין 0.3 – 1 מ״מ מהורדה של חומר שן.

מה זה בכלל עיצוב חיוך? מה זה כולל?

עיצוב חיוך משמעותו עיצוב בגישה מקיפה ומותאמת אישית, על ידי טיפולי שיניים וטכניקות אסתטיות מגוונות, מתוך מטרה להשיג את החיוך הרצוי.

שלא כמו טיפולי שיניים רגילים, שבהם מתמקדים בדרך כלל במרכיב אחד של בריאות השיניים (למשל סתימה, טיפול שורש, הלבנת שיניים וכדומה), עיצוב חיוך מקדם מענה כוללני ומקיף יותר.

רופא השיניים שעוסק בכך משתמש בכלים כגון הדמיה ממוחשבת, לצד תוכנית טיפול אסתטית ומקיפה. בין היתר, עיצוב החיוך יכול לכלול:

  • הדמיה ממוחשבת שמראה את הפער בין החיוך הנוכחי לבין החיוך הרצוי שיתקבל בגמר הטיפול.
  • הלבנת השיניים באמצעים מסורתיים או בשיטות חדשניות (כגון שימוש בלייזר). 
  • כיסוי שיניים סדוקות או פגומות או לא אחידות (אך בריאות), בציפויי חרסינה בהתאמה אישית.
  • טיפולי חניכיים, לרבות עיצוב בטכניקות של כירורגיה פלסטית, שינוי קו החניכיים ועוד.  
  • שימוש בכתרים, שתלים או יישור שיניים (כאשר יש בכך צורך), על מנת להשיג את התוצאה הטובה ביותר, חיוך מאוזן, יפה יותר, קרוב למושלם.
תמונה משולבת לפני ואחרי לטיפול בלייזר במחלת חניכיים כרונית, שיפור ועיצוב מתאר חניכיים באמצעות כתרי זירקוניה עיצוב החיוך באמצעות טכנולוגיה מתקדמת.

כיצד ההדמיה הממוחשבת עובדת בפועל?

על מנת לקבל תוצאות מרהיבות וברמה הגבוהה ביותר, משלבים כאמור את עיצוב החיוך עם טכניקה מתקדמת של הדמיה ממוחשבת. ההדמיה עובדת בצורה הבאה:

  1. מתחילים עם ייעוץ אישי, לצורך הבנת הצרכים והמטרות של המטופל או המטופלת. 
  2. מבצעים צילומים ואיסוף מידע ברזולוציה גבוהה, של השיניים והחיוך, על פי הזוויות והכיוונים הרצויים. לעיתים משלבים לצורך ההדמיה גם סריקה או צילום בטכנולוגיית תלת מימד. 
  3. באמצעות מערכת מחשוב מתקדמת, משלבים את התמונות והמידע לכדי יצירת מודל, הדמיה ממוחשבת ברמה גבוהה שבה נראים השיניים והחניכיים. 
  4. על בסיס ההדמיה, ניתן לתכנן תוכנית טיפולים אסתטיים, באופן נוח להמחשה ויזואלית. ההמחשה מאפשרת לרופא לתכנן את הטיפולים על הצד הטוב ביותר. כמו כן, המטופלים יכולים לראות בבירור מהם השינויים הצפויים לעומת מראה החיוך הנוכחי ואיך ייראה החיוך בגמר הטיפול. 
  5. ניתן לבצע שינויים והתאמות בהדמיה, בשיתוף המטופל, לפני התחלת הטיפול בפועל. 
  6. בעיצוב החיוך בונים תוכנית טיפולים מקיפה, שיכולה לכלול הכנת תבניות של השיניים, להשגת תוצאות מדויקות במיוחד. 

ד"ר אריאל סביון מנוסה בטיפולים בטכנולוגיות חדשות

ד"ר אריאל סביון, רופא שיניים בעל ניסיון עשיר ברפואת שיניים אסתטית ובטיפולים זעיר פולשניים. בעל הסמכה וניסיון עשיר במיטב הטכנולוגיות החדשניות, לרבות טיפולים בלייזר, לרמת דיוק ואופטימיזציה שאינם אפשריים בשיטות הוותיקות. תוצאות בלי להתפשר, למי שרוצה את הטוב ביותר! 

במרפאת השיניים הטכנולוגית של ד"ר אריאל סביון, עומדים לרשות המטופלים יתרונות חשובים ומשמעותיים:

אלטרנטיבות לציפויי חרסינה

ציפויי חרסינה מהווים פתרון מקובל של עיצוב חיוך. יחד עם זאת, חשוב להבין כי יש גם אלטרנטיבות לציפויי החרסינה הפופולריים. למשל: 

פתרון כזה מתאים לאחר עקירה כירורגית או בשל אובדן שיניים מסיבות של גיל או מסיבות אחרות. פתרון זה מקנה יכולת לעיסה קרובה לטבעית ומראה שיניים טבעי שחוסך את הצורך בשיניים תותבות נשלפות.

שתלים דנטליים נחשבים לעמידים ביותר וגם מהווים אמצעי שמאט את ספיגת העצם ושומר על מראה הלסת. זהו טיפול לא זול, אך כאשר מביאים בחשבון את העמידות, מתקבל יחס עלות תועלת טוב מאוד. התוצאה אסתטית וטבעית למראה. 

ישנן שיטות שונות ליישור שיניים (טיפולים אורתודנטיים), לרבות סמכים גלויים ופלטות שקופות.

משך הטיפול כחצי שנה עד שלוש שנים, עלות זולה יותר לעומת השתלת שיניים. תוצאה טבעית ויפה למראה, לעיתים יהיה צורך לשמר את התוצאה על ידי פלטות לשימוש בלילה. 

נחשבת לשיטה אפשרית, זו חלופה להדבקת חרסינה אך פחות עמידה. השיטה זולה יותר, מקנה אסתטיקה טובה למדי אך לרוב התוצאה פחות טבעית למראה, לעומת שתלים דנטליים או ציפויי חרסינה. 

יתרנות טכניקה של השחזה מינימלית ולא פולשנית בציפויי חרסינה באמצעות מיקרוסקופ לעומת השיטה הקונווציונאלית

  • שימור חומר שן מקסימלי והורדה מינמלית לצורך עיצוב החיוך ותו לא.
  • הכנה מיקרוסקופית תורמת לבקרה ושליטה מלאה בזמן ההשחזה לרבות דיוק וראות עם תאורת לד ומונעת טיפולי יתר.
  • דיוק מירבי בשולי השחזה שתורמים להדבקה מדוייקת ולהישרדות הציפוי לשנים רבות.
  • השחזה מיקרוסקופית מבוצעת עם מיקרו מקדחים בעובי של 0.3 מ״מ
  • אין רגישות ו/או כאבים פוסט אופרטיביים לאחר ההשחזה והדבקת הציפויים. .
  • השחזה מיקרוסקופית מונעת דלקות ו/או נסיגות חניכיים עם אסתטיקה מקסימלית לשנים רבות.
  • הדבקת ציפויי חרסינה מתבצעת תחת מיקרוסקופ ובידוד של סכר גומי. הקונספט תורם לדיוק ושליטה מלאה בזמן ההדבקה ומונע דלף שולי ועששת עתידית.
  • אחוזי הצלחה גבוהים עם אסתטיקה מקסימלית, אין התנתקות של ציפויי חרסינה ו/או שברי חרסינה בגלל הדיוק בהשחזה ובהדבקה.
  • חיסכון כלכלי למטופל, אין צורך בביצוע טיפולי שורש ו/או כתרי חרסינה.
  • שליטה מלאה בשינוי גוון או צבע – הדבקה מבוצעת באותו צבע.
  • פני שטח של החרסינה בוהקים וחלקים.
  • שינוי גוון ללבן יותר בפציינטים עם גוון מולד כתום או אפור.

טיפ – חשוב מאוד שיתוף פעולה של טכנאי שיניים בדרגת אומן או מומחה שמתמחה בעיקר בתחום של אסתטיקה דנטלית ובנייה של ציפויי חרסינה להענקת אסתטיקה מקסימלית.

טיפ – דרשו לפני תחילת הטיפול הדמייה דיגיטלית או גילוף אבחנתי לצורך אילוסטרציה.

ד"ר אריאל סביון
ד"ר אריאל סביון

ד״ר אריאל סביון רופא שיניים מעל 15 שנה, בעל תואר מאסטר כפול (גרמניה) במדעי הלייזר ומדעי האימפלנטולוגיה (שתלים דנטליים). משמש כמנהל רפואי של תאגיד שיניים ״סביון מדיקל סנטר בע״מ. בעלים של מועדון לימודי יוקרתי master_ implant, המכשיר רופאי שיניים בתחומים שונים. מדריך מוסמך היחידי בארץ של World Clinical Laser Institute בתחום מדעי הלייזר ברפואת שיניים בישראל. ד״ר סביון, מוביל דעה של חברות מובילות בארץ ובעולם, חוקר ומרצה בינלאומי בתחום רפואת שיניים בלייזר, רפואת חניכיים ושתלים דנטליים.

לפרטים נוספים וקביעת תור צרו קשר עוד היום

10 טיפים לציפויי חרסינה

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם​