טיפול בנסיגת חניכיים: המדריך השלם

שתף דף זה
תוכן עניינים

אודות כותב המאמר ד״ר אריאל סביון

ד״ר אריאל סביון רופא שיניים מעל 15 שנה, בעל תואר מאסטר כפול (גרמניה) במדעי הלייזר ומדעי האימפלנטולוגיה (שתלים דנטליים).

משמש כמנהל רפואי של תאגיד שיניים ״סביון מדיקל סנטר בע״מ. בעלים של מועדון לימודי יוקרתי master_ implant, המכשיר רופאי שיניים בתחומים שונים.

מדריך מוסמך היחידי בארץ של World Clinical Laser Institute בתחום מדעי הלייזר ברפואת שיניים בישראל.

ד״ר סביון, מוביל דעה של חברות מובילות בארץ ובעולם, חוקר ומרצה בינלאומי בתחום רפואת שיניים בלייזר, רפואת חניכיים ושתלים דנטליים.

ד"ר אריאל סביון

תיקון נסיגת חניכיים ללא ניתוח: טיפול במחלת חניכיים עם שילוב של לייזרים 

ניתן לבצע טיפול זעיר-פולשני המבטיח תוצאות מעולות, ללא כאבים ותופעות לוואי לפירוט לחץ כאן

מהי נסיגת חניכיים?

היא תופעה שכיחה הנגרמת ברוב המקרים עקב תגובת החניכיים לדלקת מקומית או כללית. כאשר החניכיים נסוגות מהשיניים ניתן להבחין בשורשים חשופים (נחשף הגבול בין האמייל לצמנטום). כתוצאה מנסיגת החניכיים, המטופלים עלולים לסבול מרגישות מוגברת בשיניים (עקב חשיפת הצמנטום לחלל הפה), ולרוב אפשר להבחין בשיניים ארוכות מהרגיל (חשיפת שורש שן – צמנטום) או במעין חריץ הממוקם בנקודת המפגש בין השן לחניכיים. כדי להימנע מתופעה זו, יש לשמור על בריאות החניכיים באמצעות צחצוח נכון של השיניים פעמיים ביום כדי לסלק את הרובד החיידקי ושימוש באביזרים כמו מברשות בינשינית. בנוסף כדאי להקפיד על ביקור אצל שיננית פעם בשלושה חודשים.

תמונה 1 - אילוסטרציה של השתלת חניכיים באזור הרצסיה (נסיגה).

מהן הסיבות העיקריות לנסיגת חניכיים?

הסיבות לנסיגת חניכיים הן רבות ומגוונות, הבעיה עלולה להיגרם בגלל גורמים כמו גיל, גנטיקה, מחלות חניכיים, צחצוח שיניים אגרסיבי או אובססיבי, עישון, שינויים הורמונליים, לאחר יישור שיניים, לאחר היריון, דלקת חריפה, הזנחת הפה, היגיינה לקויה, חריקת שיניים קשה (ברוקסיזם), שיניים עקומות וסגר לקוי הגורמים להפעלת כוח רב על השיניים והחניכיים. נסיגת חניכיים עלולה להיגרם גם בגלל פירסינג בשפה או בחלל הפה הגורם לזיהום, לדלקת, לקרע ברקמה הרכה ולספיגת העצם התומכת בשן.

חשוב לזהות את הבעיה בשלבים מוקדמים אחרת מסתכנים בבעיות בריאותיות חמורות ובטיפולים מורכבים ויקרים. ללא אבחון וטיפול בזמן החניכיים עלולות להתרחק מהשן ולגרום להיווצרות כיסים בחניכיים בהם חיידקי פלאק מצטברים וגורמים לדלקת ולנזקים נוספים לשן ולעצם. נסיגת חניכיים שאינה מטופלת נכון, עלולה לגרום לשיניים להתרופף ולנשור, ועקב אובדן השיניים יש לעבור טיפול מעמיק ומורכב יותר.

תמונה 2 - אילוסטרציה של השתלת חניכיים לכיסוי שורש שן. במקרים כאלה שיטת pinhole לא מתאימה.

כירורגיה פריודונטלית Free Gingival Graft – FGG

במטופלים הסובלים מנסיגת חניכיים נחשבת כסטנדרט זהב המלווה בקצירת רקמה רכה מהמטופל עצמו (מהחיך של המטופל) והשתלת רקמה באזור של נסיגת חניכיים. יחד עם זאת, לא מעט מטופלים מביעים התנגדות וחוסר שביעות רצון מהפרוצדורה הן בגלל החשש מכאב המלווה לאחר הטיפול והן בגלל חוסר מודעות לצורך נחיצות הקצירה לעומת השיטה הזו שבה אין צורך בקצירת רקמה רכה מהחיך.

 
תמונה 3 - אילוסטרציה של נסיגת חניכיים עקב התפתחות של מחלת חניכיים וכיסי חניכיים.

אבחון ותסמינים:

קל לאבחן נסיגת חניכיים כיוון שיש לתופעה תסמינים ברורים כגון:

  • דימום בעת צחצוח שיניים או במהלך שעות היום.
  • רגישות לחום או לקור.
  • חניכיים נפוחות או אדומות.
  • שיניים חשופות וגדולות מהרגיל.
  • ריח רע מהפה.

כל רופא שיניים יכול לאבחן את התופעה, עם זאת מומלץ לעבור אבחון אצל רופא העוסק במחלות חניכיים כדי להתאים טיפול בבעיה. האבחון מאפשר לרופא לקבוע האם נסיגת החניכיים נגרמה בגלל זיהום, דלקת, מחלת חניכיים, עששת, תזונה לקויה, עישון או הזנחה.

תזונה נכונה

בתקופה זו, לתזונה נכונה יש חשיבות אדירה בשמירה על חלל פה בריא נטול בעיות. תזונה נכונה פירושה תזונה מאוזנת, כדי שגופכם יקבל את כל אבות המזון הדרושים. אם התזונה אינה מכילה את כל אבות המזון הדרושים, הפלורה בחלל הפה יתקשה להילחם בזיהומים.

תזונה לקויה עלולה לגרום למחלת חניכיים ולהתפתחות עששת. מזון עתיר סוכרים, פחמימות, תורמים רבות לייצור חומצות פלאק, שתוקפות את זגוגית האמייל, וגורמים להתפתחות עששת. יתרה מזאת, תזונה לקויה תורמת להתפתחות חיידקים אשר מזיקים למערכת תאחיזה של המשנן וגורמים לדלקת חניכיים, נסיגת חניכיים, להתפתחות כיסי חניכיים, ובסופה לאיבוד שיניים.

תמונה 4 - אילוסטרציה של נסיגת חניכיים באזור קדמי תחתון עקב התפתחות של מחלת חניכיים או צחצוח אגרסיבי.

לקביעת תור התקשרו

או השאירו פרטים

שיטת Pinhole Technique – PST

שיטת Pinhole Technique – PST – שהומצאה ע״י ד״ר ג׳ון צ׳או (פריודונט מקליפורניה) אינו מחייב קצירה של חניכיים מאזור החיך, אינו מצריך חתכי שחרור ותפרים לאחר הפרוצדורה. השיטה הזאת משווקת מאוד ע״י ד״ר ג׳ון צ׳או במדיה החברתית ובתוכניות טלויזיה בארה״ב, וכן ע״י הרופאים שעברו את הקורס אצל ד״ר ג׳ון צ׳או, לכן לא מעט מטופלים שואלים על השיטה הספציפית הזאת בלי לדעת על שיטות אחרות ולמה השיטה הזאת לא מתאימה לכל מקרה.

שיטה זו נועדה לכיסוי של נסיגות חניכיים, יחד עם זאת חשוב לבדוק לפני שימוש בשיטה זו את עובי רקמה הרכה. השיטה לא מתאימה למטופלים עם רקמת חניכיים דקה כי יש צורך בעיבוי הרקמה כדי להעניק כיסוי לאורך שנים. יתרה מזאת, יש לבדוק לפי קלסיפיקציה של מילר איפה העצם ביחס לחניכיים ובהתאם להסביר למטופל את אחוז ההצלחה בכיסוי הרצסיה (נסיגה).

מבוצע חתך אחת מעל השורש, ובאמצעות כלים יעודים של ממציא השיטה, אפשר לשחרר את המתלה מהעצם כדי להגיע לניוד הרקמה ומשיכתה לכיוון הכותרת. מותר לציין, שיש סיכון של קריעת הרקמה במטופלים עם רקמה דקה. לאחר סיום ניוד הרקמה, מחדירים חניכיים קנויות ממקור אדם אחר אן חיה, והכל מבוצע ללא תפירה.

כפי שציינתי לעיל, השיטה לא מתאימה לכל מטופל הסובל מנסיגת חניכיים, ורופא העוסק במחלות והשתלות חניכיים חייב לדעת על כל השיטות ולהתאים את השיטה למקרה הספציפי. הבעתיות בשיטה, שהיא לא מתאימה למטופלים עם נסיגות חניכיים נרחבות עם רקמה דקה עם שרירים חזקים ווסיטיבולום רדוד.

תמונה 5 - אילוסטרציה של נסיגת חניכיים באזור קדמי תחתון ובחירת השיטה המתאימה לכיסוי הנסיגה.

שיטת Tunneling לכיסוי רצסיות חניכיים.

טכניקה לכיסוי נסיגות חניכיים עם מחקרים רבים שהומצאה ע״י שני רופאים גרמנים בשם ד״ר מרק הוצלר וד״ר אוטו צור. הטכניקה משמשת לכיסוי נסיגת חניכיים בשיטה סגורה ללא הרמת מתלה. מבוצע שחרור של החניכיים מהעצם עם ניוד כדי למשוך את החניכיים לכיוון הכותרתי. במקרים מסוימים, נקצרת רקמת חיבור, מוחדרת פנימה (כמו למנהרה) ומקובעת ע״י שני תפרים בצדדים. כדי למנוע בריחה של החניכים, התפרים מקובעים באזור של נקודות מגע. הטיפול אינו כואב ועם תוצאות אסתטיות גבוהות, השיטה דומה לשיטת PST. בשיטה זו, יש גם כלים יעודיים לשחרור רקמה. השיטה טובה יחד עם זאת לא מתאימה לכל המקרים (סיכון לקריעת רקמה במקרים של רקמה דקה).

שיטת Vista Technique

טכניקה נוספת לכיסוי חניכיים, שהומצאה ע״י פריודונט אמריקאי מקליפורניה בשם ד״ר הומה זדח. מבוצע חתך מעל שורשי השיניים, חתך אופקי יחיד (באזור הפרנום), ומתבצע שחרור של הרקמה על עצם, ניוד של הרקמה עד משיכה פסיבית לכיוון הכותרתי, לאחר סיום הניוד, קיבוע עם תפרים במרכז השן, ובסוף התהליך, ניתן לקצור רקמת חיבור במקרים של רקמת חניכיים דקה, ולקבע אותו ע״י תפרים, או החדרה של טסיות עשירות בפיברין. שיטה מאוד טובה עם תוצאות קליניות מעולות, יחד עם זאת, גם שיטה זו, לא מתאימה כאשר יש רקמת חניכיים דקה מחשש לקריעת הרקמה.

עשוי לעניין אותך:  שיקום קבוע נתמך שתלים מוברג או מודבק
תמונה 6 - טיפול בנסיגת חניכיים בשיטת VISTA והשתלת חניכיים ממקור עצמי (נקצרה מהחיך) באזור קדמי.
תמונה עליונה - מצב התחלתי לפני הטיפול, עם חשיפה מוגברת של החניכיים בחיוך.
תמונה אמצעית - 10 ימים לאחר השתלת חניכיים. התפרים מקובעים ע״ג השן כדי למשוך את החניכיים. ניתן להתרשם מעובי הרקמה שהתקבל לאחר השתלת חניכיים.
תמונה תחתונה - מעקב לאחר שנה, ויציבות של הרקמה סביב הכתרים החדשים. ניתן להתרשם מאיכות ועובי הרקמה.

שיטת Coronally Advanced Flap – CAF

טכניקה מאוד מדויקת עם סיכויי הצלחה גבוהים מאוד שהומצאה ע״י פרופ׳ איטלקי בשם ג׳אבאני זוקלי.

מורם מתלה חלקי ללא הרמה של פפילות (משולשי חניכיים בין השיניים), לאחר הרמת חניכיים בטכניקה מיוחדת זו, מתבצע שחרור של החניכיים משרירים עד למצב של ניוד ושחרור פסיבי, לאחריו, במקרים של חניכיים דקות, נקצרת רקמת חיבור מהחיך (שטחי מאוד עד 0.7 מ"מ), ומקובעת באזור הנסיגה. ובסיום, מתבצעת טכניקת תפירה מיוחדת המכסה את שתל החניכיים וכך מתקבל שכבה כפולה של החניכיים.

ניתן לטפל בשיטה זו בכל המקרים אפילו במקרים קיצוניים. שיטה מובילה יחד עם זאת לא פשוטה. תוצאות קליניות מעולות בדגש על אסתטיקה פריודונטלית. בשיטה זו, ככל שעובר הזמן איכות הרקמה הופכת לטובה יותר, ומונעת חזרה של נסיגת חניכיים.

תמונה 7 - טיפול בנסיגת חניכיים בשיטת CAF והשתלת חניכיים באזור קדמי תחתון.
תמונה עליונה - מצב התחלתי עם ניידות דרגה 2. לא נתנו הרבה סיכוי לשיניים האלה והמליצו למטופלת לעקור את השיניים ולבצע השתלות שתלים. חשוב לבדוק איכות הרקמה ועובי הרקמה, לכן במקרה כזה, שיטת pinhole בכלל לא מתאימה.
תמונה תחתונה - מעקב של 6 חודשים לאחר שבוצעה השתלת חניכיים בשיטת CAF בשילוב עם רקמת חיבור שנקצרה מהחיך (קצירה שטחית מאוד). בשיטה זו, אפשר לטפל במקרים מורכבים יותר, עם פרדקטבליות טובה יותר.

טיפול מתקדם של השתלת חניכיים (טיפול לכיסוי נסיגת חניכיים) בשילוב סוגי לייזר תחת מיקרוסקופ טיפולי – גישה מיקרוכירורגית עם סיכויי הצלחה גבוהים.

מהו לייזר בכמה מילים?

לייזר (באנגלית – light amplification stimulaed by emission of radiation) ״הגברת אור על ידי פליטה מאולצת של קרינה״. לייזר הוא התקן הפולט אור מוגבר (לעומת פנס רגיל) מרוכז, ממוקד (לעומת מנורה עם אור מתפזר). 

האור מואץ (חיבור למקור חשמל והזרמת פוטונים) ע״י פליטת קרינה לא מייננת (לא גורמת לנזקים בריאותיים). אנרגיית האור מונוכרומטית (בעלת גוון של צבע אחד ומכאן מגיע שימוש של אורכי גל בלייזרים), קוהרנטית ושימושית מאוד בתחומי חיים רבים. 

הלייזר מסוכן ויכול לגרום נזק לראיה לכן יש לבדוק היטב כללי שימוש בכל לייזר לפני השימוש בו.

תמונה 8 - טיפול בנסיגת חניכיים בגישה מיקרוכירורגית תחת מיקרוסקופ טיפולי בשילוב של לייזר דנטלי. בגישה זו, יש שליטה וראות מלאה בפרוצדורה הניתוחית עם סיכויי הצלחה גבוהים יותר, ותורמת להחלמה וחזרה מהירה יותר לשיגרה.

ד"ר אריאל סביון טוען כי כיום יש שיטות טיפול מתקדמות, יעילות ואיכותיות יותר בתופעת נסיגת החניכיים, לכן הוא ממליץ לכל אדם הסובל מהבעיה לעבור טיפול אצל רופא שעוסק במחלות חניכיים בגישות מתקדמות. הטיפול הנכון והמקצועי ביותר מותאם באופן אישי למטופל, לאחר בדיקת גיליון רפואי היסטורי, תשאול ובדיקה במרפאה. 

הטיפול מבוסס על שלושה שלבים עיקריים:

  • הפחתה וצמצום כיסים עמוקים בחניכיים בשילוב סוגי לייזר – הרופא יסיר את הרקמות הנגועות כדי לנקות את הכיסים בחניכיים ולהסיר מהאזור את החיידקים המפרישים רעלנים. הטיפול המומלץ כיום בכיסי חניכיים הוא באמצעות מכשיר לייזר ייעודי, זהו טיפול זעיר-פולשני המבטיח תוצאות מעולות, ללא כאבים ותופעות לוואי.
  • שיקום אובדן רקמות ועצם – במקרים בהם נסיגת חניכיים גרמה לנזק ולהרס העצם התומכת בשן, יש לעבור שיקום של אובדן הרקמות והעצם. הרופא יטפל במקצועיות בכיסי החניכיים, ולאחר הניקוי היסודי באמצעות לייזר הוא יחדיר לאזור חומר שיקומי המעודד ריפוי טבעי של הרקמה הרכה והעצם.
  • השתלת חניכיים בשילוב אמדוגיין – במקרים קשים של נסיגת חניכיים אפשר לעבור טיפול ייעודי לשחזור הרקמות הרכות באמצעות השתלת חניכיים. זהו הליך כירורגי מקומי בו מניחים רקמת חניכיים שנלקחה לרוב מאזור החך (קצירה שטחית עד עובי של 0.7 מ"מ) או מאזור קרוב יותר למקום בו מאבחנים את הנסיגה של החניכיים. בהליך הכירורגי אפשר להשתמש גם בחומרים משקמים רגנרטיביים כמו אמדוגיין במעמד השתלת חניכיים.
תמונה 9 - שיטת CAF עם חתכי שחרור מיוחדים כדי למשוך את החניכיים לכיסוי שורשים ללא הרמה של פפילות (משולשים בין השיניים הצבועים בסגול). במקרים של רקמה דקה, יש להשתיל שתל חניכיים ממקור עצמי או ממקור אדם אחר או חיה. שיטה זו מצריכה טיפול מאוד עדין ושימוש בסט מיקרוכירורגי יעודי לרבות שימוש במחט וחוטים זעירים. לכן, מחייב טיפול תחת מכשיר הגדלה כדי להגיע לתוצאה מספקת ולמנוע את כישלון הטיפול. אחת השיטות המועדפות של ד״ר אריאל סביון.

מה זה אמדוגן – Emdogain?

האמדוגן הוא כינוי למשפחת חלבונים הנקראים משתית האמייל (Amelogenin). אמדוגן הוא חומר ביולוגי פעיל המכיל פרוטאינים. החומר מעודד רגנרציה של (רקמות קשות ורכות – ליגמט פריודנטלי וצמטום(, והוכח מחקרית כחומר בטוח ויעיל לשימוש. עיקר השימוש באמדוגן הוא בייצור מחודש של העצם התומכת בשיניים שממוקמת בתוך הלסת.

ראוי לציין כי, חלבוני משתית האמייל – Enamel Matrix Derivative נמצאים באופן טבעי על פני שטח השן כבר בשלב בקיעת השיניים, לחלבונים אלו תפקיד חשוב ליצירת החיבור בין השן לעצם. לאמדוגן אין תופעות לוואי, החומר מאושר לשימוש על ידי ארגון ה-FDA, ארגוני בריאות השיניים והחניכיים באיחוד האירופי וגם על ידי משרד הבריאות בישראל.

שימוש של אמדוגן ע״ג שורש שן לפני השתלת חניכיים מעודד קליטה טובה של רקמת חניכיים והיצמדות של רקמה רכה ע״ג שורש שן, יתרה מזאת, חלבון משתית האמייל מעודד רגנרציה פריודונטלית.

אמדוגן מעודד את יצירת הצמנטום ורקמות התאחיזה של השן, החומר מעודד גם את צמיחת הרקמות של הרצועה הפריודונטלית ושל העצם המכתשית. החומר מדמה את תהליך הייצור והטבעי של רקמות התמיכה בשן הצומחות בילדות. לאחרונה, החוקרים גילו כי החומר מעודד גם את צמיחת תאי החניכיים לכן הוא מזרז את ריפוי הרקמות הרכות באזור ומפחית משמעותית את תופעת נסיגת החניכיים.

תמונה 10 - טיפול בנסיגת חניכיים בלסת תחתונה בשיטת CAF למטופל בן 25 בלבד.
תמונה עליונה - מצב התחלתי עם נסיגת חניכיים באזור קדמי תחתון, באזור הניבים ובאזור המלתעות. במקרה הנ״ל, צחצוח אגרסיבי גרם לנסיגת חניכיים. עקב משיכת שרירים חזקה בזמן הדיבור, נבחרה שיטת CAF לכיסוי הרצסיות.
תמונה תחתונה - מעקב לאחר 6 חודשים, ניתן להתרשם מכיסוי מלא של השורשים, עם עובי רקמה בריאה עם תוצאה אסתטית ללא סימן לשתלי חניכיים. במקרה הזה, נעשה שימוש בחלבון אמדוגן לרגנרציה פריודונטלית. הלסת חולקה לשלושה חלקים ובכל טיפול בוצע חלק אחד. כפי שציינתי לעיל, שיטה זא דורשת טיפול תחת מיקרוסקופ טיפולי ומיומנות רופא פנומנאלית כדי להגיע לתוצאות טובות, לכן רבים מהרופאים זונחים את השיטה ובוחרים בשיטות קלות יותר (כמו טכניקת pinhole שלא מצריכה חתכי שחרור, לא מצריכה קצירה והשתלת חניכיים ותפרים, יחד עם זאת, לא תתקבל אותו תוצאה) אך לא בהכרח נכונות למקרה הספציפי.

10 עובדות חשובות על צחצוח שיניים!

  1. 38 ימים מהחיים של אדם ממוצע מוקדשים לפעולת צחצוח השיניים.
  2. רק לפני כמאה שנים הומצאה משחת השיניים המודרנית. קודם לכן השתמשו בטבק, דבש ומיץ לימון על מנת לצחצח את השיניים.
  3. כרבע מהישראלים מצחצחים את השיניים פעם אחת ביום בלבד.
  4. למרות שרוב האנשים מצחצחים שיניים מיד כשהם מתעוררים בבוקר, עדיף לצחצח את השיניים רק לאחר ארוחת הבוקר, על מנת להסיר את שאריות המזון שנכלאו בין השיניים בזמן הארוחה.
  5. איכות הצחצוח ויעילותו נקבעים על פי הטכניקה כאשר הטכניקה הנכונה היא ביצוע תנועות סיבוביות לכיוון החניכיים תוך הפעלת כוח מתון ולא חזק מידי.
  6. 2 דקות הוא הזמן המומלץ לצחצוח שיניים יעיל. על מנת להגיע לרמת ניקיון גבוהה חשוב להשלים את הפעולה עם מברשות בינשניות, ושטיפה במי פה לא תרופתית מדי יום.
  7. אחרי 24 שעות ללא צחצוח, נוצר רובד של חיידקים על השיניים ותהליך העששת הופך לפעיל יותר.
  8. צחצוח שיניים מיד לאחר הקאה גורם לשחיקה חומצית של האימייל ולנזק לשן.
  9. הצחצוח החשוב ביותר לבריאות הפה והשיניים הוא הצחצוח של הערב לפני השינה. הסיבה לכך נעוצה בעובדה שבזמן שנת הלילה כמות הרוק פוחתת והשיניים חשופות יותר למתקפת חיידקים.
  10. מי שלא מצחצח שיניים מעלה את הסיכויים שלו למחלות לב ב – 70 אחוזים יחסית לאלו המקפידים לצחצח שיניים פעמיים ביום. הסיבה לכך היא שחוסר צחצוח גורם לגוף להפריש חומרים (במטרה לנטרל את הנזק שמתרחש בפה) אשר מגבירים את תהליך שקיעת הכולסטרול בכלי הדם אשר ועלולים לגרום בסופו של דבר להתקף לב.

טיפים לאחר הטיפול

  • עליכם להקפיד על צחצוח שיניים נכון עם מברשת רכה, פעמיים ביום.
  • חשוב להקפיד על היגיינה אוראלית ותחזוקה נאותה.
  • חשוב להקפיד על ניקוי אבנית אחת לשלושה חודשים וביקורת תקופתית אחת לשנה אצל הרופא המטפל.
תמונה 11 - טיפול בנסיגת חניכיים בלסת תחתונה בשיטת CAF בשני מטופלים שונים. תמונה עליונה -מצב התחלתי לפני הטיפול עם נסיגת חניכיים וחשיפה של שורשי השיניים. תמונה תחתונה - טיפול בנסיגת חניכיים בשיטת CAF לרבות השתלת חניכיים שנקצרה מאזור החיך. בשני המקרים, נעשה שימוש בחלבון אמדוגן לרגנרציה פריודונטלית.
תמונה 12 - מטופלת בת 35 שסבלה ממחלת חניכיים אגרסיבית עם פגיעה בתאחיזה של העצם וניידות שיניים. במרפאות שביקרה, הומלץ לה לעקור את השיניים ולבצע השתלות שתלים. ד״ר אריאל סביון חשב אחרת, ובשלב א׳ ביצע לה טיפולי חניכיים בסוגי לייזר תחת מיקרוסקופ טיפולי.
תמונה עליונה - מצב חניכיים לאחר טיפול חניכיים בסוגי לייזר, יחד עם זאת, ישנה פגיעה אסתטית קשה בגלל מחלת חניכיים שפיתחה בעבר המטופלת עם נזק בלתי הפיך.
תמונה תחתונה - בשלב ב׳ - לאחר עיצוב וטיפול ברקמה רכה, בוצעו למטופלת כתרי חרסינה אסתטיים ללא טיפולי שורש עם תוצאה אסתטית מרשימה. בשביל המטופלת זה טיפול משנה חיים ומאז היא לא מפסיקה חייך.

לסיכום

רופא העוסק בכיסוי רצסיות או מחלות חניכיים, יודע לאבחן את הבעיה ולהתאים את הטיפול המתאים ביותר למקרה הספציפי. לא נכון להשתמש רק בשיטה אחת, ולשווק אותה ולהשלות מטופל מפני קיצור תהליכים.

בכל חשש לנסיגת חניכיים מומלץ להגיע בהקדם לקליניקה העוסקת בטיפול במחלות חניכיים בלייזר לצורך אבחון וייעוץ מקצועי. שמירה על היגיינה אוראלית וצחצוח נכון של השיניים יכולים למנוע את הבעיה. אם הרופא מאבחן נסיגת חניכיים בשלב מתקדם הוא יציע את הטיפול המתאים ביותר, עדיף לעבור טיפול מתקדם באמצעות לייזר והשתלת חניכיים.

שימוש של סוגי לייזר (ד״ר סביון בעל תואר שני במדעי הלייזר) תחת מיקרוסקופ טיפולי (גישה מיקרוכירורגית) בשילוב חומר רגרטיבי כמו אמדוגיין (חלבון ממשתית האמייל), ובחירת השיטה המתאימה ביותר (כפי שפורט לעיל), יתנו את סיכויי ההצלחה הגבוהים ביותר, אפילו במקרים קיצוניים, ״מחשבה תחילה, מפתח להצלחה.

תמונה 13 - מטופלת בת 35 שסבלה ממחלת חניכיים אגרסיבית עם פגיעה בתאחיזה של העצם וניידות שיניים. במרפאות שביקרה, הומלץ לה לעקור את השיניים ולבצע השתלות שתלים.
תמונה עליונה - לאחר טיפול במחלת חניכיים עם חיוך ומראה לא מחמיא ולא אסתטי. במקרה הנ״ל הפתרון הוא בהכתרה של השיניים.
תמונה תחתונה - לאחר עיצוב וטיפול ברקמה רכה, בוצעו למטופלת כתרי חרסינה אסתטיים ללא טיפולי שורש עם תוצאה אסתטית מרשימה. בשביל המטופלת זה טיפול משנה חיים ומאז היא לא מפסיקה חייך.
ד"ר אריאל סביון
ד"ר אריאל סביון

ד״ר אריאל סביון רופא שיניים מעל 15 שנה, בעל תואר מאסטר כפול (גרמניה) במדעי הלייזר ומדעי האימפלנטולוגיה (שתלים דנטליים). משמש כמנהל רפואי של תאגיד שיניים ״סביון מדיקל סנטר בע״מ. בעלים של מועדון לימודי יוקרתי master_ implant, המכשיר רופאי שיניים בתחומים שונים. מדריך מוסמך היחידי בארץ של World Clinical Laser Institute בתחום מדעי הלייזר ברפואת שיניים בישראל. ד״ר סביון, מוביל דעה של חברות מובילות בארץ ובעולם, חוקר ומרצה בינלאומי בתחום רפואת שיניים בלייזר, רפואת חניכיים ושתלים דנטליים.

לפרטים נוספים וקביעת תור צרו קשר עוד היום

10 טיפים לציפויי חרסינה

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם​