אפיסקטומי תחת מיקרוסקופ טיפולי

שתף דף זה
תוכן עניינים

עם התפתחות השתלות דנטליות וריבוי שתלים דנטליים בענף, השתלה דנטלית, הפכה עם השנים למוצר פופולארי. הדבר מתבטא גם בגלל שיווק אגרסיבי של הרופאים. בעקבות זאת ישנם לא מעט רופאים שעוקרים שיניים בקלות דעת, ומציעים תחליף פשוט וקל יותר והיא ביצוע של השתלה מיידית או השתלה עתידית. יחד עם זאת הפציינט לא מודע באמת שאין תחליף אמיתי לשן הטבעית שנעקרה, אפילו לא שתל. לכן אפילו בעידן של שתלים דנטליים עלינו לעשות הכל על מנת לשמר שן הטבעית.

עקירות שיניים מתבצעות בעיקר כאשר מבוצע לפציינט טיפול שורש שמתגלה כלקוי, ועם התפתחות של דלקת סב חודית (בקצה של השורש). לאחר ביצוע שיקום של הכותרת ע״י מבנה וכתר, במקום לבצע חידוש טיפול שורש או קיטוע חוד שורש שיניו נעקרות בקלות דעת בגלל סיבות כאלה או אחרות.

כיום, באמצעות מיקרוסקופ טיפולי ובעזרת כירורגיה זעירה ולא פולשנית, ניתן ל״הציל״ את השן מפני עקירה בפרוצדורה פשוטה למדיי ולשמר אותה במערכת הלעיסה לעוד שנים רבות ולחסוך כסף רב למטופל.

ההגדרה של אפיסקטומי

קיטוע חוד השורש בפעולה כירורגית ידועה גם כאפיסקטומי. קיטוע חוד השורש תחת מיקרוסקופ טיפולי מגדיל את אחוזי ההצלחה. ביצוע חוד השורש מתבצע לאחר שטיפול שורש קונוציונאלי נכשל, או לאחר חידוש טיפול שורש שאינו מגיב לטיפול. בטכניקה של כירורגיה זעירה ולא פולשנית דרוש מיקרוסקופ טיפולי, כלים כירורגיים זעירים, טיפים אולטרסוניים מיוחדים לניקוי לאחר קיטוע חוד השורש, וחומר מילוי ביולוגי.

בעבר, בוצע אפיסקטומי בשיטה הקלאסית ונחל הצלחה של 50% מהמקרים והובילה לא מעט רופאי שיניים לאבד אמון או לבצע עקירת שן. אך כיום, ברפואת שיניים זעירה ולא פולשנית תחת מיקרוסקופ טיפולי ניתן להגיע ל 90% הצלחה מהמקרים. הסיבה להגדלת אחוזי הצלחה היא בטווח הגדלה שבאמצעותו ניתן לזהות סדק אפיקאלי, או תעלות מישניות או אפילו פרפורציות אשר משנות את פרוגנוזת הטיפול.

עשוי לעניין אותך:  הרמת סינוס פתוחה / סגורה תחת מיקרוסקופ

הטכניקה המודרנית לעומת הטכניקה הקלאסית.

  1. הרמת מתלה מינימלית עם סקלפל זעיר אשר מונע נסיגת חניכיים לאחר הפרוצדורה.
  2. חיתוך מינימלי של חוד השורש אשר מקטין את הפגיעה ביחס כותרת – שורש.
  3. טיפול בחלל רטרוגרדי (לאחר קיטוע חוד השורש) עם מכשיר אולטראסוני מיוחד.
  4. ביצוע תפירה לאחר סיום הפרוצדורה עם חוטים מאוד דקים על מנת לא לחורר את הריקמה הרכה או לפצוע אותה, ולהביא לריפוי מהיר של האזור המנותח.
  5. ביצוע טיפול כירורגי זעיר יכול למנוע זיהום או נפיחות וכאבים חזקים, הפציינט חוזר לשיגרת חיים במהרה.
  6. אחוזי הצלחה גבוהים בטכניקה המודרנית לעומת הקלאסית.

 

חשוב לזכור! ללא מיקרוסקופ טיפולי ומכשירים ייעודיים לפרוצדורה המדוברת אחוזי ההצלחה פוחתים בצורה דרמטית, אשר יכולים להוביל להרס גרמי נרחב ולעקירת שן.

ד"ר אריאל סביון
ד"ר אריאל סביון

ד״ר אריאל סביון רופא שיניים מעל 15 שנה, בעל תואר מאסטר כפול (גרמניה) במדעי הלייזר ומדעי האימפלנטולוגיה (שתלים דנטליים). משמש כמנהל רפואי של תאגיד שיניים ״סביון מדיקל סנטר בע״מ. בעלים של מועדון לימודי יוקרתי master_ implant, המכשיר רופאי שיניים בתחומים שונים. מדריך מוסמך היחידי בארץ של World Clinical Laser Institute בתחום מדעי הלייזר ברפואת שיניים בישראל. ד״ר סביון, מוביל דעה של חברות מובילות בארץ ובעולם, חוקר ומרצה בינלאומי בתחום רפואת שיניים בלייזר, רפואת חניכיים ושתלים דנטליים.

לפרטים נוספים וקביעת תור צרו קשר עוד היום

10 טיפים לציפויי חרסינה

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם​