טיפול שורש תחת מיקרוסקופ

שתף דף זה
תוכן עניינים

ברפואת שיניים מודרנית תחת מיקרוסקופ טיפולי, ניתן ״להציל״ את השן מעקירה גם כאשר עששת חדרה למוך השן (תמונה) או כאשר נצפת דלקת סב חודית ( חוד השורש) מתוצאה מטיפול שורש שבוצע בעבר ונכשל מגורמים שונים.

היתרונות של טיפול שורש או ביצוע חידוש טיפול שורש (טיפול שורש חוזר) תחת מיקרוסקופ טיפולי רב ומפורט כדלקמן:

  1. שימור השן הטבעית ותפקודה במערכת הלעיסה.
  2. שימור מכתשית של העצם ומניעת ספיגת העצם כתוצאה מאי עקירת השן.
  3. חסכון כלכלי למטופל.
  4. טיפול שמרני, זעיר ולא פולשני.
  5. מקטין את מס הפגישות וחוסך זמן.
  6. אין חשש או פגיעה בשיניים הסמוכות כתוצאה מעקירה.

השיניים הטבעיות יכולות להיות בנויות משורש אחד עד שלושה שורשים עם מספר רב של תעלות בשורש אחד. לכן ישנה חשיבות לעבוד תחת הגדלה מקסימלית על מנת לא ל״פספס״ תעלה ולגרום לנמק ו/או לדלקת. מיקרוסקופ טיפולי מאפשר לרופא שיניים לזהות אפילו תעלות מאוד צרות או מסויידות. טיפול שורש תחת מיקרוסקופ מונע פתיחה או הרחבה מסיבית של חלל השן בזיהוי פתחי התעלות, יתרה מזאת ניתן לעקור רק את עצבי השורש ולבצע איטום סופי מבלי להרחיב יתר על המידה את התעלות ולמנוע סדק אן שבר של השורש בעתיד. פנים נוספות לעניין, שביצוע טיפול שורש תחת מיקרוסקופ מחייב את רופא השיניים לבודד את השן עם סכר גומי ולבצע איטום מסביב על מנת למנוע זליגה של רוק לחלל השן. טיפול שורש נכון היינו בסיס להצלחת הטיפול הדנטלי כולו ומשמש כתשתית. ללא תשתית נכונה כל הטיפול הדנטלי ייכשל או לא יחזיק מעמד זמן רב. בעזרת מיקרוסקופ טיפולי וטווח הגדלה מתאים ניתן להגיע לכל השיניים בחלל הפה ובכך לשמר את השן מפני עקירה.

עשוי לעניין אותך:  מחלות חניכיים כגורם סיכון בהריון
ד"ר אריאל סביון
ד"ר אריאל סביון

ד״ר אריאל סביון רופא שיניים מעל 15 שנה, בעל תואר מאסטר כפול (גרמניה) במדעי הלייזר ומדעי האימפלנטולוגיה (שתלים דנטליים). משמש כמנהל רפואי של תאגיד שיניים ״סביון מדיקל סנטר בע״מ. בעלים של מועדון לימודי יוקרתי master_ implant, המכשיר רופאי שיניים בתחומים שונים. מדריך מוסמך היחידי בארץ של World Clinical Laser Institute בתחום מדעי הלייזר ברפואת שיניים בישראל. ד״ר סביון, מוביל דעה של חברות מובילות בארץ ובעולם, חוקר ומרצה בינלאומי בתחום רפואת שיניים בלייזר, רפואת חניכיים ושתלים דנטליים.

לפרטים נוספים וקביעת תור צרו קשר עוד היום

10 טיפים לציפויי חרסינה

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם​