רפואת שיניים בלייזר בישראל

עשר עובדות מפתיעות שלא ידעתם על שיניים!

שתף דף זה
תוכן עניינים

לשיניים שלנו יש תפקיד חשוב במיוחד לשמירה על איכות חיינו – תפקוד תקין שלהן תורם ללעיסה איכותית של מזונות ולשמירה על בריאותנו, הן "אוחזות" את הפנים, ומשמשות ככרטיס הביקור שלנו בעולם שבו חיוך שווה אלף מילים. הנה עשר עובדות מפתיעות ביותר על שיניים.

1. יש קשר בין הלב לבין השיניים

אי צחצוח שיניים מעלה את הסיכוי לחלות במחלות לב ב-70%. הסיבה לכך נובעת מתהליך בו הגוף מפריש חומרים שתפקידם לנטרל את הנזק שנוצר בעקבות היעדר הצחצוח. חומרים אלו מגבירים את תהליך שקיעת הכולסטרול בלי הדם ובסופו של דבר עשויים לגרום להתקף לב.

2. הסוד מאחורי החיוך היפה של השכן הקשיש

לרבע מאוכלוסיית האנשים שעברה את העשור השביעי לחייה (כלומר הגיעה לגיל 60 ומעלה) אין שיניים טבעיות בפה, למעשה הסוד מאחורי החיוך היפה שלהם, שבוודאי חושף שיניים צחורות, ישרות ויפות הוא שתלים או תותבות.

3. אמייל השן הוא החומר הקשה ביותר בגוף האדם

זגוגית השן (אמייל השן) הוא החומר הקשיח, הדחוס והעמיד ביותר בגוף האדם, יתרה מכך הוא אף חסין מאש, עם זאת חרף חוסנו הוא עלול להיפגם ברבות הזמן. האמייל מגן על חומר השן (הדנטין) מפני שחיקה ומפני פגיעה שעשויה להיגרם מחבלה ואף משימוש לא נכון במברשת השיניים! (צחצוח שכרוך במאמץ רב, עם סיבי מברשת קשיחים) ועקב חשיפה למזונות ומשקאות חומציים. שמרו על האמייל שלכם – כדי שתוכלו לשמור על בריאות השיניים הכללית.

4. תהליך העששת מתחיל לפעול לאחר 24 שעות ללא צחצוח

רופאי השיניים ממליצים על צחצוח שיניים מדי יום – פעם אחת בבוקר ופעם אחת לקראת השינה. ההמלצה על צחצוח השיניים היא לא רק עניין אסתטי אלא בריאותי, שכן לאחר פרק זמן של 24 שעות ללא צחצוח נוצר רובד של חיידקים על גבי השיניים ותהליך העששת הופך לפעיל יותר.

5. מצחצחים שיניים בבוקר? המתינו עד לאחר הארוחה

מרבית האנשים יצחצחו את שיניהם בבוקר עם ההשכבה, חרף זאת אני ממליץ להמתין עם צחצוח השיניים עד לאחר הארוחה, משום שתוכלו להסיר את שאריות המזון שנכלאו בין השיניים בזמן הארוחה. לא יכולים להמתין וזקוקים למשב רוח מרענן של ניקיון? צחצחו עם ההשכמה וגם לאחר הארוחה.

6. המשחות של היום אלו לא המשחות של פעם

רק לפני כמאה שנים הומצאה משחת השיניים המודרנית, לפני כן היה נפוץ להשתמש בטבק, דבש, מיץ לימון, אבקות של מלח, פלפל שחור, פרחי אירוס וענפי נענע. הרומאים הגדילו לעשות והשתמשו בתרכובת המורכבת משתן של אדם (אמוניה בשתן תרמה להלבנה) במאה ה-18 התגלה מתכון למשחה מלחם שרוף וגם משרף אמדמם. אבל משחת השיניים הראשונה הומצאה בשנת 1896 על ידי חברת קולגייט-פלמוליב, משחה זו לא הכילה פלואוריד, אך היו משחות נוספות שהומצאו בעקבותיה והכילו פלואוריד (הראשונה הופעה בשנת 1914). למעשה רק בשנות ה-50 של המאה הקודמת משחות שיניים עם פלואוריד קיבלו את אישור השימוש המסחרי מטעם האגודה האמריקאית לרפואת שיניים (ADA).

7. הקאתם? חכו עם הצחצוח

ההקאה מעלה את החומציות בחלל הפה, התחושה אינה נעימה, ולכן אנשים רבים ממהרים לצחצח שיניים ובפעולה זו גורמים לשחיקה של האמייל. אם חליליה הקאתם המתינו ואל תצחצחו את שיניכם מיד, שכן שחיקת האמייל מזיקה לשן.

8. לא כל התינוקות נולדים ללא שיניים

כל הורה לתינוק נערך ליום שבו השיניים יחלו לבקוע, אך רבים לא מודעים לנתון מעניין ביותר – מדי שנה כחמישה מיליון מהתינוקות בעולם נולדים עם שן אחת בפה.

9. הכרישים הם שיאני הצמחת השיניים

הכרישים הם חיה אימתנית המטילה מורא על כל ייצור חי, שיניהם קטלניות והחדשות הפחות טובות בעניין זה שהן צומחות ללא הפסקה, כך שאם כריש מאבד שן, מיד במקומה תצמח שן חדשה. למעשה הכרישים יכולים להצמיח עד 50,000 שיניים לאורך החיים!

10. רוצים לצחצח שיניים בשיטה נכונה? תמתנו את התנועה

בצחצוח שיניים חשוב לשמור על תנועה סיבובית הכוללת את החניכיים תוך הפעלת כוח מתון ולא עוצמתי מדי. תוכלו להיעזר במברשת חשמלית או במברשת עם סיבים רכים וכך תשמרו על שכבת האמייל.
בברכת בריאות!

ד"ר אריאל סביון
ד"ר אריאל סביון

ד״ר אריאל סביון רופא שיניים מעל 15 שנה, בעל תואר מאסטר כפול (גרמניה) במדעי הלייזר ומדעי האימפלנטולוגיה (שתלים דנטליים). משמש כמנהל רפואי של תאגיד שיניים ״סביון מדיקל סנטר בע״מ. בעלים של מועדון לימודי יוקרתי master_ implant, המכשיר רופאי שיניים בתחומים שונים. מדריך מוסמך היחידי בארץ של World Clinical Laser Institute בתחום מדעי הלייזר ברפואת שיניים בישראל. ד״ר סביון, מוביל דעה של חברות מובילות בארץ ובעולם, חוקר ומרצה בינלאומי בתחום רפואת שיניים בלייזר, רפואת חניכיים ושתלים דנטליים.

לקביעת תור התקשרו

טיפולים דנטליים

לפרטים נוספים וקביעת תור צרו קשר עוד היום

10 טיפים לציפויי חרסינה

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם​