רפואת שיניים בלייזר בישראל

טיפול חניכיים בלייזר ורגנרציה עם אמדוגיין

שתף דף זה
תוכן עניינים

טיפול בדלקת חניכיים

דלקת חניכיים ניתנת לטיפול בטיפול חדשני עם סוגי לייזר. הטיפול מאוד יעיל ונוח למטופל ואינו מצריך חתכים ותפרים. ההחלמה מדהימה, וניתן לחזור מהר מאוד לשגרה.  הטיפול בעל יתרונות רבים על פני טיפול קונבנציונלי ושימוש בסכין מנתחים.

בעיות חניכיים נפוצות

מוגלה בחניכיים אבצס בחניכיים

מורסה בשן משמעותה הצטברות מוגלה בתוך שן או בחניכיים עקב זיהום חיידקי.
הסימפטום העיקרי של מורסה בשן הוא כאב עז ופועם במקום הנגוע. הכאב לרוב מתחיל בפתאומיות ומחמיר בהדרגה תוך שעות עד ימים.

חשוב לשמור על בריאות השיניים ובמיוחד על בריאות החניכיים כדי למנוע התפתחות של מחלות חניכיים ודלקות כרוניות העלולות לגרום לאובדן שיניים ולמראה אסתטי בעייתי. חניכיים ושיניים בריאות מאפשרות לנו לחייך בפה מלא ואסתטי, וחיוך מושלם מסייע לנו בקריירה, בקשרים חברתיים ובמשיכת בני זוג (ריח רע גרם בין היתר בגלל מחלת חניכיים).

חשוב לבקר אצל רופא השיניים לפחות פעמיים בשנה לצורך מעקב וטיפולי מניעתי, ויש לפעול לפי הנחיות הרופא כדי לטפל בזמן בדלקת חניכיים. הדלקת עלולה לגרום לפגיעה משמעותית באחיזת השיניים ולאובדן שיניים חמור.

כיום, ברפואת השיניים מתקדמת, המגמה היא להציל את השן הטבעית ואת מערכת התאחיזה סביב השן ולשמר אותה ככל הניתן.

חלפו הימים בהם רופאי השיניים מיהרו לבצע עקירות ולאחר מכן לבצע השתלת שיניים.

אולי יעניין אותך: 10 טיפים לפני שאתם עוברים השתלת שיניים

אין תחליף אמיתי לשן הטבעית של האדם בגלל המנגנון היחודי והליגמט הפריודונטלי שיש לשן ואין לשתל.

כיום, סיכויי הצלחה לשמר שיניים, גבוה יותר, במיוחד בעידן כאשר ניתן להשתמש בפרוטאין העשוי ממשתית האמייל (Enamel Matrix Derivative) לרגנרציה פריודונטלית המבוסס על חלבון טבעי שאחראי על בניית השן.

החלבון נקרא אמדוגן (Emdogain). מבית חברת שטראומן השווצרית.

טיפול בנסיגת חניכיים עם אמדוגיין



גלריית טיפולי חניכיים – תמונות לפני ואחרי

לקביעת תור התקשרו

077-6670094

או השאירו פרטים


יצירת קשר

מה זה אמדוגן – Emdogain ?

אמדוגן הוא חומר ביולוגי פעיל המכיל פרוטאינים, למעשה האמדוגן הוא כינוי למשפחת חלבונים הנקראים משתית האמייל (Amelogenin). החומר פותח על ידי חברה שוודית ונרשם כפטנט עולמי. החומר מעודד רגנרציה של (רקמות קשות ורכות – ליגמט פריודנטלי וצמטום( הוא הוכח מחקרית כחומר בטוח ויעיל לשימוש. עיקר השימוש באמדוגן הוא בייצור מחודש של העצם התומכת בשיניים שממוקמת בתוך הלסת.

כדאי לדעת כי חלבוני משתית האמייל – Enamel Matrix Derivative נמצאים באופן טבעי על פני שטח השן כבר בשלב בקיעת השיניים, לחלבונים אלו תפקיד חשוב ליצירת החיבור בין השן לעצם. את החומר מכינים במעבדה מתקדמת בשוויץ ורופאי השיניים המתמחים בטיפול זה מקבלים את האמדוגן במזרקים סטריליים.
תוצאות הטיפול באמדוגן הן מרשימות וטובות יותר בהשוואה לתוצאות הטיפול ללא החומר החדשני.

לאמדוגן אין תופעות לוואי, החומר מאושר לשימוש על ידי ארגון ה-FDA, ארגוני בריאות השיניים והחניכיים באיחוד האירופי וגם על ידי משרד הבריאות בישראל. עם זאת, חשוב לציין כי עלות הטיפול באמדוגן גבוהה יחסית, אך זו שיטה יעילה לטיפול במחלות חניכיים כרוניות בשילוב של לייזר דנטלי, להצלת השיניים שבעבר היו נחשבות לאבודות.

איך לטפל בדלקת חניכיים באמצעות אמדוגן בשילוב לייזר?

באופן כללי משתמשים באמודגן כדי לאפשר התחדשות של החניכיים ועצם הלסת לאחר דלקת חניכיים חריפה. תחילה, מנדפים את הרקמה הדלקתית באמצעות לייזר ובמקביל צינורות העצם והרקמה עוברות חיטוי על ידי אנרגיית האור של הלייזר. על פי הסטטיסטיקה, שלושה מתוך ארבעה אנשים יסבלו בשלב זה או אחר בחייהם מדלקת חניכיים בדרגה זו או אחרת.

דלקת חניכיים היא בעיה נפוצה בתחום רפואת השיניים והחניכיים, הדלקת מתפתחת בהדרגה בגלל בקטריה המתיישבת בין השיניים לחניכיים. אם לא מקפידים על צחצוח שיניים והיגיינת הפה, הבקטריה מתפתחת במהירות באזור ואנו מכירים את התופעה בשם רובד השן החיידקי (פלאק). ללא הסרת הפלאק ובעקבות הזנחה ממושכת אנו עלולים לסבול מדלקת כרונית בחניכיים, התופעה עלולה לגרום להתרופפות אחיזת השיניים ולאובדן שלהן.

כאשר מאבחנים את דלקת החניכיים במצב ראשוני וקל, רופא השיניים ימליץ על קרצוף והשחזה קלה של רובד השן כדי להחליק את שטח פני השורש ולמנוע התפתחות דלקת קשה. אם הרופא מאבחן שהדלקת נמצאת בשלבים מאוחרים עליו להסיר או הרובד החיידקי משורש השן בהליך כירורגי.
אחת הבעית העיקריות עם אבחון דלקת חניכיים הוא שבשלבים הראשונים לבעיה קשה להבחין בה.

ברוב המקרים המטופלים מגיעים לרופא השיניים רק כאשר הם סובלים מתסמינים מוכרים כגון נפיחות בחניכיים, אדמומיות, דימום, רגישות גבוהה וכאבים. ללא טיפול נכון ובזמן, דלקת חניכיים מחריפה וגורמת לנזקים נוספים כמו נסיגת חניכיים, פגיעה בעצם הלסת, מרווחים בין השיניים, התרופפות ואובדן שיניים.

העתיד כבר כאן

ד"ר אריאל סביון בעל תואר מסטר M.Sc במדעי הלייזר מטעם האונ׳ הגרמנית ״אאוכן״ ובטיפול במחלות חניכיים בגישה זעיר פולשנית, מסביר כי תחום רפואת השיניים עבר בעשור האחרון שינוי מהותי בגלל טכנולוגיות חדשניות וחומרים ביולוגיים מתקדמים. לדבריו, עולם רפואת השיניים הוא אחד מתחומי הרפואה הדינמיים והמתפתחים ביותר. כיום, רופאי שיניים מקצועיים הרוכשים ידע תיאורטי ומעשי בשיטות טיפול מתקדמות יכולים להציל את השיניים הטבעיות ולשמר אותן לזמן רב, למנוע סבל מיותר למטופלים ולחסוך עבורם את כמות ומורכבות הטיפולים.

טיפול בלייזרים במחלות חניכיים אקוטית ו/או כרונית יש תפקיד מרכזי וחשוב בפרוגנוזה של טיפול לטווח הקצר וארוך. לדבריו, דברים שניתן לעשות עם לייזרים (נידוף, חיטוי, פילינג לחניכיים, גרידה, טיהור וכד..)  לא ניתן לבצע בלעדיו. יחד עם זאת, הכשרה ומיומנות הרופא המטפל משחק תפקיד מאוד חשוב, מפני שחלל הפה מורכב מרקמות קשות ורכות, ואי שימוש נכון בלייזרים יגרום יותר נזק מתועלת.

סוגי טיפול במחלת חניכיים עם שילוב של לייזרים

טיהור חיידקים עם לייזר דיודה אורך גל 940nm – רוב חיידקים פריודונטליים הם אורגניזם בעלי פיגמנטציה כהה. אנרגיה של לייזר דיודה נספגת היטב בתוך פיגמנט. האורגניזם מתנדפים באנרגיה מאוד נמוכה של הלייזר.

גרידה וניקוי עם אנרגיית לייזר –  טיפול במחלת חניכיים על ידי שימוש בעוצמה גבוהה של אנרגיה על מנת להסיר אפיתל (רקמה) מזוהם ולנדף חיידקים פתוגניים. ע״פ מחקרים שנעשו, התוצאות טובות יותר, ריפוי מהיר יותר, וטיפול אפקטיבי יותר.

הקצאת שורשים בשילוב של אנרגיית לייזר ארביום אורך גל 2780nm   – ביצוע של הרדמה מקומית, מבוצעת גרידה באמצעות אנרגיה של הלייזר, בשילוב של סקיילר אולטרא סוני  ו/או פייזו סקלייר, ו/או כלי ידני. באמצעות אנרגיה של הלייזר, ניתן להסיר רקמה מזוהמת ולפתוח את הכיס ולראות לעומק את האבנית תת חניכית, האבנית יוצאת בצורה יותר קלה. עם הלייזר ניתן להיכנס עד תחתית של כיס חניכיים בצורה מעגלית ולהסיר גם רקמה דלקתית וגם להסיר את האבנית. האפתיליום משחזר את עצמו מאוד מהר (תוך מספר ימים. נוסף לכך, בשלב של טיפול בכיס חניכיים מבצעים עם אנרגיית לייזר גרידה של האפיתליום (רקמה מקורנת) לטיהור חיידקים פתוגניים.

היעילות של לייזר בטיפול בכיסי חניכיים

חיטוי של רקמה, צריבה של קצה העצב, איטום של לימפה, מונע רגישות של השיניים, השגת המוסטאסיס, שחרור של רקמה בטיפול בעומק כיס, לראות טובה יותר לעומק, ניקוי קל יותר של הסרת אבנית.

רגנרציה פריודוטלית עם אמדוגיין בגישה זעיר-פולשנית ללא חתכים ו/או תפרים.

באמצעות טיפול באמדוגן משקמים את הרקמות הרכות והקשות באמצעות עידוד ויצירה של העצם בדפקט הגרמי וחידוש הליגמט הפריודוטלי שנפגע ע״י שחרור רעלנים של החיידקים. . חלבוני הפרוטאין בחומר המוזרק מעודדים באופן טבעי וללא התערבות חיצונית את החלמת עצם השן. את החומר מזריקים על שורש השן, באמצעות פיה מיוחדת שמוחדרת לעומק הכיס תחת הגדלה של המיקרוסקופ, ומיד החומר מתחיל לפעול ולסייע בצמיחת הרקמות שאבדו בגלל הדלקת. את התוצאות הסופיות ניתן לראות לאחר 12 חודשים.

כדי להחדיר את החומר הרופא משתמש במיקרוסקופ דנטלי, זהו טיפול זעיר-פולשני המחליף את הגישה הרזקטיבית בה המטופל נאלץ לעבור ניתוח כדי לסלק את הכיסים, לאחר חיתוך החניכיים וחשיפת העצם. בגישה הזעיר פולשנית חושפים את פני השורש לאחר סילוק הרקמה הדלקתית וניקוי הזיהום מהשורש,  מורחים שכבה של אמדוגן ובהתאם לצורך ממלאים את החסר בתחליף עצם כדי למנוע קריסה של הרקמה הרכה ולאפשר לרקמות התמיכה של השן לצמוח נכון.

אמדוגן מעודד את יצירת הצמנטום ורקמות התאחיזה של השן, החומר מעודד גם את צמיחת הרקמות של הרצועה הפריודונטלית ושל העצם המכתשית. החומר מדמה את תהליך הייצור והטבעי של רקמות התמיכה בשן הצומחות בילדות. לאחרונה, החוקרים גילו כי החומר מעודד גם את צמיחת תאי החניכיים לכן הוא מזרז את ריפוי הרקמות הרכות באזור ומפחית משמעותית את תופעת נסיגת החניכיים.

ד״ר אריאל סביון בעל תואר מסטר M.Sc  במדעי הלייזר אשר מתמקד בטיפול במחלות חניכיים בשילוב של לייזרים תחת הגדלה של מיקרוסקופ דנטלי, ומעודד שימוש באמדוגיין (חלבון משתית האמייל) לרגנרציה פריודונטלית. במרפאתו ״סביון מדיקל סנטר״ תוכלו גם אתם לעבור מגוון טיפולים דנטליים מתקדמים ואיכותיים מתוך עקרון המנחה של שימור השיניים הטבעיות במידת האפשר.

ד"ר אריאל סביון
ד"ר אריאל סביון

ד״ר אריאל סביון רופא שיניים מעל 15 שנה, בעל תואר מאסטר כפול (גרמניה) במדעי הלייזר ומדעי האימפלנטולוגיה (שתלים דנטליים). משמש כמנהל רפואי של תאגיד שיניים ״סביון מדיקל סנטר בע״מ. בעלים של מועדון לימודי יוקרתי master_ implant, המכשיר רופאי שיניים בתחומים שונים. מדריך מוסמך היחידי בארץ של World Clinical Laser Institute בתחום מדעי הלייזר ברפואת שיניים בישראל. ד״ר סביון, מוביל דעה של חברות מובילות בארץ ובעולם, חוקר ומרצה בינלאומי בתחום רפואת שיניים בלייזר, רפואת חניכיים ושתלים דנטליים.

לקביעת תור התקשרו

טיפולים דנטליים

לפרטים נוספים וקביעת תור צרו קשר עוד היום

10 טיפים לציפויי חרסינה

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם​