רפואת שיניים בלייזר בישראל

פריודונטיטיס – כל מה שלא ידעתם ולא העזתם לשאול!

שתף דף זה
Periodontitis
תוכן עניינים

אודות כותב המאמר ד״ר אריאל סביון


ד״ר אריאל סביון רופא שיניים משנת 2007, בעל תואר M.Sc מאסטר כפול (גרמניה) עם התמחות במדעי הלייזר ומדעי האימפלנטולוגיה (שתלים דנטליים) ברפואת שיניים. בעל דרגת MASTERSHIP ב- World Clinical Laser Institute, משמש כמנהל רפואי של תאגיד שיניים ״סביון מדיקל סנטר בע״מ. בעלים של מועדון לימודי Master Implant שמקדמת את תחום השתלות שיניים בלייזר. חבר הנהלה במועדון לימודי Microscopic Dental Club שמקדמת את תחום המיקרוסקופיה בארץ ובעולם. חוקר ומוביל דעה בתחום הלייזר הדנטלי והשתלות שתלים, יועץ לחברות דנטליות בינ״ל, בעל ניסיון נרחב בהרצאות בכנסים וקורסים בארץ ובעולם.

ד"ר אריאל סביון

מהי דלקת הפריודונטיטיס?

פריודונטיטיס היא דלקת חניכיים חמורה, הפוגעת ברקמות הרכות הסמוכות לשיניים. אם משאירים את הדלקת ללא טיפול, אזי העצם התומכת בשיניים עלולה להינזק באופן חסר תקנה. הסיבה לפריודונטיטיס עשויה להיות היגיינת פה לקויה ולכן חשוב להקפיד על היגיינת פה קבועה. דלקת חניכיים מסוג זה עלולה להוביל לאובדן שיניים ובעיות נוספות. התסמינים כוללים למשל חניכיים נפוחות, אדומות ולרוב גם רגישות.

הטיפול בדלקת:

הטיפול כולל ניקוי מקצועי של הכיסים בחניכיים, לעיתים בשילוב תרופות אנטיביוטיות לפי חומרת הדלקת. כמו כן, יש צורך להקפיד ולשמור על היגיינת פה טובה לאחר הטיפול. וישנה בשורה חשובה לסובלים מדלקת חניכיים ונסיגת חניכיים בחומרה בינונית עד קשה. כפי שנסביר בהמשך, ניתן לטפל בדלקות ובמחלות חניכיים בשיטה מתקדמת ובעלת יתרונות רבים – טיפול בלייזר ארביום כרומיום.

צילום דוגמא של פריודונטיטיס

מה הם הגורמים לפריודונטיטיס?

לרוב הגורם הראשוני הוא הצטברות של פלאק. פריודונטיטיס נוצרת בהדרגתיות. זו שכבה שמשלבת חיידקים עם שאריות מזון בין השיניים ועל גבי השיניים. פלאק, לפי הספרות הרפואית, הוא הגורם העיקרי למחלות החניכיים. כאשר לא מקפידים להסיר את השכבה הזאת על ידי צחצוח יומיומי וחוט דנטלי לפי הצורך, מתחילה להתפתח מלבד הפלאק גם אבנית. זו כבר שכבה של חומר קשה יותר. הצטברות אבנית ופלאק גם יחד עלולה להוביל לדלקת חניכיים. אם זה לא מטופל, השלב הבא הוא מחלת חניכיים שעלולה לכלול כאב, דימום ודלקת קשה.

מספר גורמים תורמים להתפתחות פריודונטיטיס:

  • היגיינת פה לקויה.
  • עישון, נחשב לאחד מגורמי הסיכון המשמעותיים ביותר.
  • שינויים הורמונליים בנשים, למשל המתרחשים בזמן ההיריון.
  • מחלת הסוכרת.
  • טיפולים תרופתיים שגורמים ליובש בפה.
  • נטייה גנטית למחלות חניכיים.
  • מחלות רקע שמחלישות את מערכת החיסון, ובכך מאיצות ומחמירות דלקות בחניכיים.

בעקבות הכתבה שקראת:

רקמה רכה בהשתלות שיניים וטיפול במחלות חניכיים | הרמת סינוס באמצעות מיקרוסקופ

פריודונטיטיס לפני ואחרי

שלבי התפתחותה של מחלת חניכיים

ההתפתחות מחלת החניכיים היא כאמור הדרגתית ואפשר לציין את השלבים הבאים:

  1. דלקת חניכיים ראשונית – שלב ראשוני זה בא לידי ביטוי בדלקת חניכיים קלה, ללא השפעה על העצם. התסמינים כוללים חניכיים אדומות ונפוחות שמדממות בקלות. בשלב זה, הנזק יכול להיות הפיך, שכן העצם ורקמת החיבור עדיין לא מושפעים.
  2. דלקת חניכיים בינונית – בשלב זה, גם העצם התומכת בשיניים או סביב השורשים מתחילה להיפגע. החניכיים מתחילות להתרחק מהשיניים (נסיגת חניכיים) ונוצרים כיסים שמזדהמים. בשלב זה הפלאק מתפשט ומגיע אל מתחת לקו החניכיים.
  3. דלקת חניכיים בינונית עד מתקדמת – ככל שהמחלה מתקדמת, הכיסים בחניכיים מעמיקים, ועוד רקמות בחניכיים ובעצם נהרסות. שיניים יכולות התרופף ולהתנדנד, וללא טיפול הן עשויות לחייב עקירה. התסמינים בשלב זה כוללים רווח גדול בין השיניים, ריח רע מהפה באופן כרוני, שיניים רופפות, ולעיתים היווצרות מוגלה.
פריודונטיטיס

אפשרויות טיפול מתקדמות לפריודונטיטיס והמשמעות של טיפול בלייזר

במקרים מתקדמים של דלקת חניכיים, הטיפול המתקדם עשוי להיות חיוני. לצד ניקוי אבנית לעיתים נדרשת הקצעת שורשים. אלה הן שיטות ניקוי עמוקות שמסירות פלאק ואבנית מעל וגם מתחת לקו החניכיים. הקצעת שורשים מתמקדת בשורש השן שבו הצטברו הרבה חיידקים. ההקצעה מסייעת בסילוק אותם חיידקים. כיום, ניתן במקרים מסוימים להשתמש בלייזר כדי להסיר רובד של פלאק ואבנית. טכניקה זו מפחיתה דימום, נפיחות ואי נוחות בהשוואה לשיטות ניקוי עמוק מהסוג הוותיק יותר.
אם טיפולים שמרניים ולא ניתוחיים אינם עוצרים את הדלקת ומשפרים את המצב, ניתן לבצע פעולות כירורגיות. ניתוח בחניכיים יכול להתבצע תוך הרמת החניכיים לשם הסרת משקעי אבנית בכיסים עמוקים. לאחר מכן החניכיים נתפרות בחזרה, לצורך התאחות הרקמה. אפשרות אחרת כוללת שתלי עצם והשתלת רקמות. ההשתלה מאפשרת צמיחת רקמת עצם וחניכיים חדשה. ניתוח עצם, שכולל השתלות עצם, מסייע לעצב מחדש את העצם שנפגעה וניזוקה על ידי דלקת חניכיים.
לגבי טיפול בלייזר, שאותו הזכרנו קודם לכן, אלה עיקר הדברים. מדובר בטיפול במחלת חניכיים בשיטה המתקדמת ביותר, באמצעות לייזר בשילוב הגדלת מיקרוסקופ. שיטה טיפולית זאת מתאימה לאנשים הסובלים ממחלת חניכיים ודלקת בינונית עד קשה מאוד. במהלך הטיפול, הלייזר מחליף את השימוש במכשור רפואי מהסוג הוותיק, כך שאין צורך לבצע חתכים או תפרים. אופן טיפול כזה מסייע בשימור השיניים והחניכיים, תוך גישה ממוקדת ביותר. אנרגיית הלייזר מסוגלת לחדור במדויק ולעומק הכיסים בחניכיים, להשגת תוצאות אפקטיביות בגישה הזעיר פולשנית על שלל יתרונותיה.
המשמעות של טיפול בלייזר במחלת חניכיים:

  1. זמן טיפול קצר יותר.
  2. גישה טיפולית סגורה, כלומר ללא חתכים וללא צורך בתפרים.
  3. כמעט ללא דימום או ללא דימום כלל בזמן הטיפול. הדבר נוח למטופלים וגם משפר את הראות של האזור בזמן הטיפול, עבור הרופא.
  4. מכיוון שאין צורך בהרמת חניכיים ותפרים, ההחלמה מהירה בהרבה לעומת שיטת הטיפול הוותיקה והמסורתית.

טיפים תזונתיים לתמיכה בבריאות החניכיים

תזונה נכונה ממלאת תפקיד חשוב ביותר בשמירה על בריאות החניכיים ובמניעת דלקות בחניכיים.

כדאי להכיר את הטיפים הבאים:

  • ויטמין C מועיל מאוד לבריאות החניכיים. מסייע לחזק את החניכיים ואת הרקות הרכות בכלל. הויטמין קיים בשפע בפירות הדר, פירות יער, קיווי וועד.
  • סידן וויטמין D תורמים רבות לבריאות השיניים והחיזוק העצמות. ניתן למצוא סידן במוצרי חלב, שקדים ושלל ירקות עלים ירוקים. ויטמין D מחזק את ספיגת הסידן וניתן להשיגו מחשיפה לאור השמש, דגים כגון סלמון.
  • מאכלים עשירים בנוגדי חמצון מסייעים לגוף לרפא רקמות. פירות יער, אגוזים, ענבים וירקות ירוקים מספקים שפע של נוגדי חמצון.
  • אכילת פירות וירקות נאים קשים כמו תפוח, גזר וסלרי, יכולה לעזור לנקות את השיניים ולהסיר פלאק וחיידקים.
  • שתיה מרובה של מים: מים עוזרים לשטוף חלקיקי מזון ועוזרים בייצור רוק בפה. יובש בפה עלול להוביל למחלת חניכיים ועששת ולכן – הקפידו לשתות.
פריודונטיטיס 2

למה לבחור במרפאת סביון מדיקל סנטר לטיפול בפריודונטיטיס?

טיפול בפריודונטיטיס במרפאת סביון מדיקל סנטר – מרכז רפואי לרפואת שיניים, מהשורה הראשונה בארץ. במרפאת סביון מדיקל סנטר עומדים לרשותכם אנשי מקצוע מיומנים ברפואת שיניים עם ניסיון עשיר בטיפול במחלות חניכיים. לרשות המטופלים סביבה נעימה ומרגיעה, טכנולוגיה לטיפול מתקדם ומיטב הרופאים והכל בגישה אישית. לכל מטופל ומטופלת בונים תוכניות טיפול מותאמות אישית. הטיפול ניתן לאחר בדיקה מקיפה ולאחר קבלת הסבר מפורט על תוכנית הטיפולים והאפשרויות המתאימות ביותר.

צוות המרפאה של ד״ר אריאל סביון | סביון מדיקל סנטרד״ר אריאל סביון וצוות האחיות במהלך טיפול מכל הלב ללקוחה.

ד"ר אריאל סביון
ד"ר אריאל סביון

ד״ר אריאל סביון רופא שיניים מעל 15 שנה, בעל תואר מאסטר כפול (גרמניה) במדעי הלייזר ומדעי האימפלנטולוגיה (שתלים דנטליים). משמש כמנהל רפואי של תאגיד שיניים ״סביון מדיקל סנטר בע״מ. בעלים של מועדון לימודי יוקרתי master_ implant, המכשיר רופאי שיניים בתחומים שונים. מדריך מוסמך היחידי בארץ של World Clinical Laser Institute בתחום מדעי הלייזר ברפואת שיניים בישראל. ד״ר סביון, מוביל דעה של חברות מובילות בארץ ובעולם, חוקר ומרצה בינלאומי בתחום רפואת שיניים בלייזר, רפואת חניכיים ושתלים דנטליים.

Periodontitis

לקביעת תור התקשרו

טיפולים דנטליים

לפרטים נוספים וקביעת תור צרו קשר עוד היום

10 טיפים לציפויי חרסינה

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם​