רפואת שיניים בלייזר בישראל

שיקום פה ולסת: מדריך לחיוך מושלם

שתף דף זה
מטופלת לאתר שיקום פה ולסת
תוכן עניינים

התחום שעוסק בשיקום הפה והלסת הינו תחום שנותן מענה בכל מקרה של פגיעה בחלל הפה, הלסת והפנים.

מה זה שיקום פה ולסת ומה זה כולל?

שיקום פה ולסת נדרש במקרים רבים בעקבות חבלת ראש או צוואר כמו גם במקרים בהם האדם סובל מפגמים אנטומיים שונים או אפילו מומים מולדים.
לעיתים העניין הוא אסתטי בלבד אך שיפור המראה מחייב התערבות כירורגית מורכבת.

שיקום פה מלא – מטופלת ממליצה על סביון מדיקל סנטר >>

מתי נצטרך שיקום פה ולסת?

ישנם מקרים שונים אשר בהם נדרשת ההתערבות של המומחים לשיקום הפה והלסת.

  • מקרי טראומה
  • מצבים כרוניים
  • טיפולים אסתטיים
  • טיפולים כימותרפיים בחולים אונקולגיים

מקרי טראומה

במצבים של טראומה בעקבות חבלה, פגיעה, תאונה וכדומה כאשר ישנה פגיעה קשה בפה ובלסת והיכולת להשתמש באופן נורמטיבי בפה והלסת נפגמת, יש צורך בהתערבות רפואית ושיקום הפה והלסת. ברוב המקרים תהיה זו סדרה ארוכה ומורכבת של טיפולים שונים וניתוחים לצורך איחוי השברים, שחזור המבנים האנטומיים הפגועים כל זה תוך שימור כלי הדם והעצבים. זוהי טכניקה מאוד מורכבת המחייבת סבלנות רבה, דיוק בעבודה, ניסיון רב בתחום וכל זה על מנת שתתקבלנה תוצאות אסתטיות ויפות. טיפול מוצלח יחזיר למטופל את המראה ואת התפקוד התקינים.

מצבים כרוניים

יש אנשים שסובלים מבעיות כרוניות המחייבות אותם לבצע שיקום של פה ולסת. אחת התופעות המוכרות ביותר זוהי שחיקה של מפרק הלסת שיוצר קושי רב באכילה וכן לכאבים. לעיתים מדובר בפגיעה עצבית וחולשה של הפה והלסת שאף הם מקשים על התפקוד. ישנן פתרונות שונים כמו סדים, תרגילי פיזיותרפיה שונים ועוד שנועדו כולם לשקם את מצב הפה והלסת.

טיפולים אסתטיים

כאשר ישנה בעיה אסתטית מולדת או כזו שהתפתחה בעקבות טראומה כלשהי, כמו בעיות אנטומיות שונות או עצמות פנים שאינן סימטריות וכדומה הרי שבטיפול מקשם ניתן ל'סדר' את מראה הפנים מחדש. טיפול כזה מחייב עבודה מקצועית של כירורג יחד עם פלסטיקאי שיוכלו יחד לתקן את המראה.

דוגמאות לטיפולים אסתטיים:

טיפולים כימותרפיים בחולים אונקולגיים

במהלך טיפולים כימותרפיים קורה לא פעם שהחולים חווים פגיעה חמורה בפה והלסת. במיוחד נכון הדבר בסרטן הפה. הטיפול והשיקום של הפה והלסת עשוי להחזיר אותם לשגרה טובה ובריאה יותר.

תמונות שיקום פה ולסת – לפני ואחרי

כיצד מתבצע שיקום פה בפועל?

שיקום פה ולסת מתבצע כאמור בליווי צוות נרחב של רופאים מתחומים שונים כאשר כולם יחד חוברים לטובת המטופל כאשר כולם עמלים להשיב לו את איכות החיים ואת המראה והמבנה המקוריים של הפה והלסת שנפגעו. חשוב לדעת כי עד להשגת שיקום פה מלא הדרך ארוכה מאוד. נדרשת סבלנות רבה עד שכל התהליך אכן מוכתר בהצלחה.
עם צוות מקצועי ומומחה תוכלו לצפות לביצוע מוצלח, איכותי ומדויק.

למי מתאים לעבור שיקום פה?

אדם שסובל ממבנה אנטומי בעייתי, גם אם הוא חי עם זה כבר שנים רבות, זה עדיין לא אומר שהמצב צריך להישאר כזה. כל מי שחפץ להשיב לעצמו את המראה ואת התפקוד התקינים, תמיד יוכל לנסות לעשות את זה בעזרת המומחים לשיקום הפה והלסת.

לסיכום

אדם שסובל מפגם מולד או מפגם נרכש בעקבות פגיעה בכל סדר גודל והוא סובל מעיוות בלסת, מקושי בדיבור, בעיות באכילה ובבליעה ועוד בעיות שונות, הרי שהמוצא הנכון ביותר עבורו זהו שיקום של הפה והלסת. כדי שאכן תצליחו להגיע לתוצאות הכי יפות והכי אסתטיות, חובה לפנות לשם כך אל איש מקצוע מומחה בייחוד בתחום הספציפי הזה של שיקום פה ולסת.

סביון מדיקל סנטר – מרכז מומלץ לטיפולי שיקום הפה. אתם תצאו עם חיוך מושלם ואיכות חיים שתשתפר פלאות!

ד"ר אריאל סביון
ד"ר אריאל סביון

ד״ר אריאל סביון רופא שיניים מעל 15 שנה, בעל תואר מאסטר כפול (גרמניה) במדעי הלייזר ומדעי האימפלנטולוגיה (שתלים דנטליים). משמש כמנהל רפואי של תאגיד שיניים ״סביון מדיקל סנטר בע״מ. בעלים של מועדון לימודי יוקרתי master_ implant, המכשיר רופאי שיניים בתחומים שונים. מדריך מוסמך היחידי בארץ של World Clinical Laser Institute בתחום מדעי הלייזר ברפואת שיניים בישראל. ד״ר סביון, מוביל דעה של חברות מובילות בארץ ובעולם, חוקר ומרצה בינלאומי בתחום רפואת שיניים בלייזר, רפואת חניכיים ושתלים דנטליים.

מטופלת לאתר שיקום פה ולסת

לקביעת תור התקשרו

טיפולים דנטליים

לפרטים נוספים וקביעת תור צרו קשר עוד היום

10 טיפים לציפויי חרסינה

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם​