רפואת שיניים בלייזר בישראל

איך לבחור רופא ליישור שיניים: המדריך המלא

שתף דף זה
יישור שיניים קבוע
תוכן עניינים

בחירת רופא ליישור שיניים היא אחת מהחלטות החשובות ביותר שתעשו עבור בריאות הפה שלכם. טיפול מתאים יכול לא רק לשפר את החיוך שלכם, אלא גם לתרום לבריאות הכללית של השיניים והחניכיים. כדי לעזור לכם לבחור את הרופא המתאים ביותר, ריכזנו עבורכם מספר טיפים ועצות שימושיות

יישור שיניים עם סמכים שקופים

בדקו את ההסמכה והניסיון

חשוב לוודא שהרופא המועמד לטיפול שלכם הוא מומחה מוסמך ליישור שיניים (אורתודנט) או בעל ניסיון ביישור שיניים.  מומלץ לבחון את ההסמכה שלו ולוודא שיש לו ניסיון בטיפול בסוג הבעיה הספציפי שיש לכם.

חפשו המלצות וביקורות

המלצות מחברים ובני משפחה יכולות להיות מדד מצוין למציאת רופא טוב. בנוסף, חיפוש באינטרנט אחר ביקורות וחוות דעת על הרופא יכול לעזור לכם להבין יותר על איכות הטיפול והשירות שהוא מספק.

בקרו במרפאה

הגעה למרפאה ובדיקה מקרוב יכולה לספק התרשמות ראשונה על המקום והרופא. התבוננו בניקיון המרפאה, בצוות העובד ובאווירה הכללית. שימו לב אם הרופא והצוות מסבירי פנים ומקצועיים.

בחנו את סוגי הטיפולים המוצעים

ודאו שהרופא מציע את סוגי הטיפולים שאתם מעוניינים בהם. טכנולוגיות חדשניות כמו פלטות שקופות (Invisalign), סמכים מתכתיים או סמכים קרמיים שונים ישפיעו על ההחלטה שלכם.

אפשרויות תשלום וביטוחים

בדקו אילו אפשרויות תשלום המרפאה מציעה. בחנו גם אם המרפאה מקבלת את ביטוחי הבריאות שברשותכם ואם מוצעים מסלולי תשלום נוחים.

יחס אישי ושירות

הרגשת נוחות עם הרופא והצוות היא חשובה. הרופא צריך להיות קשוב לצרכים שלכם ולהסביר את התהליכים בצורה מובנת. שירות טוב כולל גם יחס אישי ומענה מהיר לשאלות וחששות.

טכנולוגיה וחדשנות

רפואה מתקדמת תלויה גם בשימוש בטכנולוגיות חדשות. וודאו שהרופא משתמש במכשור מודרני ותוכנות מתקדמות לתכנון הטיפולים.

יישור שיניים נסתר. סד שקוף נשלף בשיטת אינוויזילן.

יישור שיינים

האטרקטיביות של אזור הפנים והחיוך האסתטי: חשיבות ופתרונות

לאטרקטיביות של אזור הפנים והחיוך האסתטי יש תפקיד חשוב בחברה המודרנית. הרצון של המטופל לחיוך אידיאלי לפי עקרונות של ״פרופורציית הזהב״ (לוין, 1978) בפנים ובשיניים, הפך בזכות הטכנולוגיה המתקדמת ברפואת השיניים לקרוב מתמיד להגשמה.

החשש והפתרונות ליישור שיניים אסתטי

מטופלים רבים זקוקים ליישור שיניים אך מסרבים לטיפול עקב החשש לפגיעה בנראות האסתטית עם הסמכים המסורתיים. החשש מפני הפגיעה בביטחון וההערכה העצמית בתקופת יישור השיניים גורם לרבים לחפש דרכים אחרות להגיע ליופי אידיאלי ולהגשמת חלומם. כאן טכנולוגיות כמו פלטות שקופות (Invisalign) וסמכים שקופים נכנסות לתמונה, ומציעות פתרונות אסתטיים שאינם נראים לעין ופותרים את הבעיה הזו.

הסיכונים בשיניים עקומות וצפופות

שיניים עקומות וצפופות עלולות לגרום לסיבוכים בריאותיים נרחבים, כגון:

  • התפתחות מחלת חניכיים כרונית: מצב זה גורם לדימום בזמן צחצוח, כאב כרוני, ובסופו של דבר, לספיגת עצם מסיבית ולאיבוד השיניים הטבעיות.
  • סגר לקוי והפרעות תפקודיות: שיניים לא מסודרות כהלכה גורמות לקשיים באכילה וטחינה, בעיות בדיבור וחוסר הרמוניה וסימטריה בפנים ובלסתות.
  • חיוך לא אסתטי והפגנת ביטחון עצמי נמוך: המטופלים לעיתים קרובות מסתירים את השיניים שלהם בחיוך, מה שמפחית הזדמנויות חברתיות ומקצועיות ופוגע בהערכה העצמית שלהם.

חשיבות הטיפול והשגת תוצאות אסתטיות ובריאותיות

השגת חיוך ישר ואסתטי לא רק משפרת את מראה הפנים ואת הביטחון העצמי, אלא גם תורמת לבריאות הפה הכללית. בעזרת טכנולוגיות מתקדמות, ניתן להגיע לתוצאות מרשימות מבחינה אסתטית ובריאותית מבלי לוותר על נוחות המטופל או לפגוע באיכות חייו.
החיוך הוא כרטיס הביקור של כל אחד מאיתנו, ושמירה עליו בריא ואסתטי היא קריטית לאיכות החיים וההצלחה בחברה במשולב. בחירה בטיפולים מודרניים ליישור שיניים מאפשרת לכל מטופל להגיע לחיוך מושלם לפי עקרונות ״פרופורציית הזהב״, ללא חשש מפגיעה בנראות האסתטית או בביטחון העצמי.

טיפול משולב של ניתוח חניכיים לתיקון ״גאמי סמייל״ (חיוך חושף חניכיים) ויישור שיניים באמצעות קשתיות שקופות של חברת אינוויזילן. לאחר סיום יישור שיניים בוצע שיקום אסתטי באמצעות ציפוי חרסינה (תמונה משמאל) והחלפת כתרי חרסינה (בצד ימין) בגישה זעיר פולשנית, עם תוצאה אסתטית סבירה.

יישור שיניים בעידן המודרני: שיטות מתקדמות ואסתטיות

בעידן של היום, המדיה החברתית רוויה בפרסומות לשיטות שיווק ״מגוונות״ לטיפול בציפויי חרסינה, כתרי חרסינה וציפויי קומפוזיט. שיטות אלו כוללות השחזת שיניים עקומות אך בריאות – גישה פולשנית ומסוכנת שמטרתה ״יישור״ מהיר של השיניים. יחד עם זאת, המטופל אינו מודע לכך שהשיטה הפולשנית הזו גורמת לנזק בלתי הפיך לחומר השן הבריא, נזק שאינו ניתן לשחזור.

הסיכונים בשיטות פולשניות

כאשר משחיזים שיניים בריאות כדי ליישר אותן, הסיכון לפגיעה בחומר השן עולה משמעותית וכולל:

  • הופעת רגישות יתר לצמיתות
  • צורך בטיפולי שורש מיותרים
  • סיכון לעקירת שיניים בעתיד בגלל נזקים שונים

משכך, נשאלת השאלה: למה לסכן שיניים בריאות כאשר ניתן ליישר אותן בעידן המודרני בעזרת טכנולוגיה מתקדמת, בשיטות שאינן פולשניות ושומרות על חומר השן הבריא?

אינויזליין - פלטות שקופות ליישור שיניים

שיטות מתקדמות ליישור שיניים

אם עדיין לא שמעתם על יישור שיניים שקוף או נסתר, המאמר הזה נועד עבורכם.

הנה שתי שיטות מתקדמות ואסתטיות ליישור שיניים:

פלטות שקופות – Invisalign

פלטות שקופות (Invisalign) היא שיטה מתקדמת וטכנולוגית ליישור שיניים שקופה ומוסתרת כמעט לחלוטין.

היתרונות כוללים:

נראות אסתטית: הפלטות שקופות ואינן נראות לעין, מה שמאפשר למטופל להרגיש בנוח ולשמור על ביטחון עצמי.

נוחות: הפלטות ניתנות להסרה בקלות בעת אכילה וצחצוח שיניים, וניתן להמשיך בשגרת היום ללא הפרעה.

דיוק והתאמה אישית: פלטות Invisalign מתוכננות ומיוצרות במיוחד עבור כל מטופל בהתאם לסריקות דיגיטליות מתקדמות של הפה והשיניים.

8 שבועות ל-40 שבועות בממוצע, בהתאם למורכבות המקרה.

גשר שקוף – סמכים אסתטיים

שיטה נוספת ליישור שיניים נסתרת ובעיקר אסתטית היא שימוש בגשר שקוף או סמכים אסתטיים.

היתרונות בשיטה זו כוללים:

שקיפות ועמידות: השחזורים שקופים ומעניקים מראה אסתטי יותר מאשר סמכים מתכתיים.

טכנולוגיה מתקדמת: המכשור החדשני מאפשר יישור מדויק של השיניים.

תוצאות בריאות ואסתטיות: השיטה משלבת אסתטיקה גבוהה עם שמירה על בריאות השיניים וללא פגיעה בחומר השן.

השגת חיוך ישר ואסתטי אפשרית יותר מאי פעם בעזרת טכנולוגיות מתקדמות. יישור השיניים בפלטות שקופות או סמכים אסתטיים מאפשר למטופלים להשיג את החיוך המושלם ללא פגיעה בחומר השן הבריא ובאופן נוח ואסתטי. אז לפני שאתם שוקלים פתרונות פולשניים, חשוב להכיר את השיטות המודרניות שיכולות להעניק לכם חיוך שובה לב ובריא.

יישור שיניים נסתר עם סד נשלף בשיטת אינוויזילן, ללא סמכים ו/או גומיות.

יישור שיניים שקוף

יישור שיניים נסתר בשיטת Invisalign

יישור שיניים באמצעות סד שקוף נשלף בשיטת אינויזליין (Invisalign) מהווה פתרון אסתטי ונוח ליישור שיניים בכל גיל.

הטיפול נחשב לקצר יחסית ומשפר בצורה משמעותית את המראה החיצוני של המטופל, כמו גם את הדימוי העצמי.

בשנים האחרונות, תחום רפואת השיניים עבר מהפכה טכנולוגית, והמגמה הזו לא פסחה גם על ענף האורתודונטיה, בו פותחו שיטות חדשות ומתקדמות ליישור שיניים.

מאפיינים ויתרונות של שיטת אינויזליין:

תכנון אישי ומדויק: באמצעות תוכנת הדמיה, ניתן לראות את התזוזה הצפויה של השיניים בכל שבוע ולהעריך מראש את משך הטיפול האורתודונטי. הדבר מאפשר גם להתאים את הטיפול בצורה מדויקת לצרכים של כל מטופל.

בטיחות ובריאות: בניגוד לשיטות הקונבנציונליות, בשיטת אינויזליין אין חשש לספיגת שורשים או לפגיעה במרקם החניכיים, והטיפול גם מפחית את הסיכון להתפתחות דלקות.

נוחות ותפעול קל: הסד הנשלף מאפשר למטופל להוציא אותו בעת האכילה וצחצוח השיניים, ולאחר מכן להחזירו בקלות רבה. הסד כמעט בלתי נראה, ולכן אינו פוגע במראה האסתטי של המטופל במהלך היום-יום.

נטול סמכים וגומיות: השיטה אינה דורשת שימוש בסמכים וגומיות לא אסתטיות, מה שמקל על ניהול השגרה היומיומית ומאפשר למטופל לחייך בביטחון.

דרישות מהמטופל- משמעת עצמית: המטופל נדרש להרכיב את הסד 20 שעות ביום לפחות. המשמעת העצמית היא קריטית להצלחה של הטיפול ולשמירה על בריאות השיניים והחניכיים לאורך הדרך.
שיטת אינויזליין מציעה יתרונות רבים, הן מבחינת האסתטיקה והן מבחינת הנוחות והבריאות. עם תכנון מדויק ומשמעת עצמית מצד המטופל, ניתן להשיג תוצאות מרשימות ולשמור על מראה שיניים ישרות ובריאות בטווח הארוך.

קשתיות שקופות - גשר שקוף

הוראות שימוש לאחר קבלת קשתיות שקופות של חברת אינוויזלן.

טיפול ליישור שיניים נחוץ במצבים רבים ומגוונים, הן מסיבות רפואיות והן מסיבות אסתטיות. הנה כמה מצבים עיקריים בהם יש צורך בטיפול ליישור שיניים:

מחלת חניכיים:

אחת הסיבות להתפתחות מחלת חניכיים היא צפיפות יתר קשה בלסתות, שמקשה על הניקוי הבין-שיני ומוביל להתפתחות מחלת חניכיים כרונית.

צפיפות השיניים יכולה להוביל לנסיגות חניכיים עקב מנח לא תקין של השן ו/או הטיה בוקאלית (לכיוון החוץ של הפה).

יישור השיניים יעזור למנוע החמרה של הנסיגה ואפילו לעודד גדילת חניכיים בריאה. במקרים מסוימים יישור השיניים יאפשר קליטה טובה יותר של שתלת חניכיים במקרה הצורך.

עיצוב החיוך:

מטופלים רבים פונים לטיפול יישור שיניים כדי לקבל חיוך יפה ואידאלי.

במקרים בהם השיניים הושחזו ללא צורך והפגיעה היא בלתי הפיכה, חשוב במיוחד לפנות לטיפול יישור שיניים מקצועי ולא פולשני.

ד״ר סביון: ״פעמים רבות אנחנו נתקלים במטופלים שמגיעים לטיפול אחרי שכבר הושחזו שיניהם ואין דרך חזרה, חיוך עם שיניים מושחזות ורגישות הוא לא טיפול משמר אלא טיפול פולשני, ולא נכון במצבים בהם נדרש תהליך יישור שיניים, הפגיעה בשיטה זו היא בלתי הפיכה ולא ניתנת לשחזור״.

סגר לקוי:

שיניים עקומות ו/או צפופות גורמות לסגר לא תקין, מה שפוגע באכילה נכונה ויכול לגרום לחוסר סימטריה בפנים ולכאבי מפרקים בלסת.

יישור שיניים מחזיר את הסגר למצב תקין, מה שתורם לשיניים בריאות וחזקות יותר ומונע נזקים עתידיים כמו שברים בשיניים.

מרווחים בין השיניים:

ניתן לסגור רווחים או מרווחים בין השיניים באמצעות טיפול יישור שיניים, מבלי לפנות להשחזת השיניים ולשימוש בציפויי חרסינה או קומפוזיט.

הטיפול קצר יחסית, לרוב אורך עד 14 שבועות בלבד, והוא מקנה תוצאות אסתטיות מרשימות.

המלצה לסיכום

לפני החלטה על טיפול ליישור שיניים, חשוב במיוחד לבדוק היטב היכן מבצעים את הטיפול ולקבל ייעוץ מקצועי, שקוף ואמין. בחירה נכונה ומתאימה של הטיפול והמקום לביצועו תבטיח תוצאה טובה ובריאות הפה לטווח הארוך.

ד”ר אריאל סביון הוזכר כדוגמה למומחה בתחום, אך ישנם מומחים רבים נוספים, וחשוב לערוך בדיקה מקיפה והתייעצות מתאימה כדי לבחור את הגורם המתאים ביותר לביצוע הטיפול.

שיקום פה מלא ויישור שיניים

שיקום פה מלא הוא תהליך רפואי מורכב הכולל מגוון טיפולים לשיפור השיניים, החניכיים והמנשך באופן כוללני. אחד ממרכיביו יכול להיות יישור שיניים כחלק מתוכנית טיפול מקיפה יותר. הקנייה של המראה והפונקציה הטובה ביותר לשיניים יכולה להיות מושגת באמצעות שילוב של טכניקות שונות, ויישור שיניים הוא פעמים רבות מרכיב חשוב בתהליך.

יתרונות יישור שיניים בשיקום פה מלא:

שימור שיניים עקומות ושיקום במקום עקירה. באמצעות יישור שיניים ניתן לזקף שיניים עקומות ‒ מה שיכול להפוך את הצורך לעקירת שן לא נחוץ. בעזרת היישור, ניתן לשחזר ולעצב מחדש את השיניים הקיימות.

שחזור שן שבורה: משתמשים בטכניקות ליישור שיניים על מנת למקם שן שבורה בגובה החניכיים מחדש, ובכך להעניק לה מראה ופונקציה תקינה במקום לעקור אותה מיד ולפנות לשתלים.

תיקון קו האמצע של השיניים: יישור השיניים מאפשר ליצור קו אמצע תקין ללא פנייה להשחזות מיותרות, דבר שיכול להאריך את חיי השיניים ולשפר את המראה האסתטי של החיוך.

רפואת שיניים זעיר-פולשנית: בעזרת תכנון מקדים ומדויק ניתן לבצע טיפולים זעיר-פולשניים, שהינם פחות טראומטיים לשיניים ולחניכיים. השחזה מינימלית מובילה לגדמים פחות שבריריים ועמידים יותר.

עמידות לטווח ארוך: טיפולים זעיר-פולשניים יכולים להבטיח שהשיניים המשוקמות ישרדו שנים רבות ולא יישברו בקלות, מה שיכול למנוע את הצורך בהשתלות שתלים עתידיות ולחסוך עלויות על טיפולים מתקנים.

חסכון בכסף ובזמן: תוכנית טיפול מקיפה ומדויקת שמשלבת יישור שיניים יכולה לחסוך למטופל הרבה כסף בטיפולי המשך ולמנוע את הצורך בטיפולים מורכבים ויקרים בעתיד.

סיכום: שיקום פה מלא בעזרת יישור שיניים הוא גישה מתקדמת ואפקטיבית שמאפשרת תיקון ושימור השיניים בדרך טבעית ופחות פולשנית. חשוב לפנות למומחים ברפואת השיניים, כמו ד”ר אריאל סביון, על מנת לקבל אבחון מדויק ותוכנית טיפול מותאמת אישית שתבטיח את הצלחת השיקום והבריאות ארוכת הטווח של הפה והשיניים.

טיפול משולב של ניתוח חניכיים לתיקון ״גאמי סמייל״ (חיוך חושף חניכיים) ויישור שיניים באמצעות קשתיות שקופות של חברת אינוויזילן ללא השחזת שיניים .

סיכום

כאשר אתם שוקלים לבצע טיפול שיניים, ובפרט יישור שיניים, חשוב לקבל ייעוץ מדויק, מקצועי ואמין. המסע לחיוך האידיאלי והאסתטי הוא תהליך שמלווה במכשולים רבים, בייחוד בעידן הנוכחי המאפיין פרסום אגרסיבי וטיפולים מהירים לכאורה כגון “יישור שיניים בשבועיים”.

כמה נקודות מרכזיות למציאת הטיפול הנכון:

בריאות השיניים והחניכיים: שמרו על בריאות השיניים והחניכיים שלכם וחפשו טיפולים ברפואת השיניים המתקדמת בגישה שמרנית שמטרתה לשמר את הרקמה הבריאה ככל הניתן.

יישור שיניים הוא קריטי: אל תוותרו על יישור שיניים במקרים של שיניים בולטות או עקומות. הימנעו מטיפולים המציעים השחזת חומר שן בריא לצורך “יישור שיניים” המהוון פיתרון לטווח קצר אך נזק בלתי הפיך לטווח הארוך.

תכנון מקדים ומוקפד באמצעות טכנולוגיה: בזכות הטכנולוגיה והדמיות מוקדמות, ניתן לדעת כבר בתחילת תהליך יישור השיניים מידע חשוב הכולל: סוג הטיפול, משכו, רמת המורכבות, הצורך בעקירות, התוצאה הסופית הצפויה, שילוב דיסציפלינות שונות, טיפול במחלות חניכיים, קיבוע שיניים, טיפול במקרי ניידות שיניים, והזקפת שיניים.

הקפידו תמיד לקבל ייעוץ מקצועי ומקיף לפני קבלת החלטות בנוגע לטיפולי שיניים בכלל ויישור שיניים בפרט. בחירה נכונה ומחושבת בטכנולוגיה מתקדמת ובמתודולוגיה שמרנית יכולה להבטיח בריאות פה מיטבית ותוצאות אסתטיות ושימושיות לאורך זמן.

ד"ר אריאל סביון
ד"ר אריאל סביון

ד״ר אריאל סביון רופא שיניים מעל 15 שנה, בעל תואר מאסטר כפול (גרמניה) במדעי הלייזר ומדעי האימפלנטולוגיה (שתלים דנטליים). משמש כמנהל רפואי של תאגיד שיניים ״סביון מדיקל סנטר בע״מ. בעלים של מועדון לימודי יוקרתי master_ implant, המכשיר רופאי שיניים בתחומים שונים. מדריך מוסמך היחידי בארץ של World Clinical Laser Institute בתחום מדעי הלייזר ברפואת שיניים בישראל. ד״ר סביון, מוביל דעה של חברות מובילות בארץ ובעולם, חוקר ומרצה בינלאומי בתחום רפואת שיניים בלייזר, רפואת חניכיים ושתלים דנטליים.

יישור שיניים קבוע

לקביעת תור התקשרו

טיפולים דנטליים

לפרטים נוספים וקביעת תור צרו קשר עוד היום

10 טיפים לציפויי חרסינה

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם​