הרמת סינוס בלייזר

שתף דף זה
תוכן עניינים

היתרונות בהרמת סינוס והשתלת עצם בשילוב של אנרגיית האור של הלייזר

תחום ההשתלות הדנטליות הולך ומתפתח עם השנים, ואתו עולם הלייזרים שהפך לקדמת הטכנולוגיה בענף. טכנולוגיית הלייזר מאפשר טיפול ייחודי, איכותי ומהיר יותר במגוון תחומים, כדוגמת טיפול במחלות חניכיים בלייזר, השתלת שתלים בלייזר,  הרמת סינוס בלייזר, ועוד.

ד״ר סביון מסביר שמטופלים רבים סובלים מחרדה דנטלית בדרגה זו או אחרת, לכן הם דוחים טיפולי שיניים ומזניחים את הפה והשיניים שלהם. המטופלים סובלים מכאבים מיותרים, מקשיי אכילה ומהחמרת המצב, הם חשופים לסיבוכים רבים ולטיפולים יקרים ומורכבים בהרבה.

לצפייה בהליך של הרמת סינוס והשתלת שיניים תחת מיקרוסקופ >>

טיפול חניכיים בלייזר וכתרי חרסינה אסתטיים עם השתלת שתלים באזור אחורי.

לדברי ד"ר סביון כיום אפשר לעבור טיפול של השתלה דנטלית בגישה מיקרו-כירורגית באמצעות מיקרוסקופ משוכלל וייעודי, ללא צורך בחתכים ותפרים ובלי לסבול מכאבים מיותרים. הגישה מיקרו-כירורגית משנה לגמרי את כללי המשחק.

כיום, באמצעות לייזר, מיקרוסקופ וטכנולוגיה מתקדמת, השתלות שיניים הופכות להיות קלות ופשוטות יותר, עם סיכויי הצלחה גבוהים יותר.

יחד עם זאת, הוא מדגיש כי שתלים דנטליים בגישה זעיר-פולשנית לא מתאימים לכולם לכן חשוב לעבור אבחון מקצועי על ידי  אימפלנטולוג (רופא שיניים משתיל) מוסמך.

מקרה נוסף של טיפול בלייזר במחלת חניכיים אגרסיבית וכתרי חרסינה אסתטיים עם השתלת שתלים באזור אחורי.

טכנולוגיית הלייזר ברפואת השיניים המתקדמת

טכנולוגיית הלייזר חדרה לחיינו במגוון תחומים, הטכנולוגיה הולכת ומתפתחת וכיום נעשה בה שימוש בענפי רפואה שונים, בהם טיפולי אסתטיקה ותחום רפואת השיניים.

ב-1960 ייצרו את מכשיר הלייזר הראשון, המדען תאודור מיימן השתמש בגביש סינתטי של רובי אדום המצופה בתחמוצת אלומיניום ואטומי כרום.

כחמש שנים לאחר פיתוח מכשיר הלייזר הראשון קבוצת חוקרים בראשות קינרסלי גילתה של אנרגיית האור של הלייזר יעילה במיוחד בטיפול במוקדי עששת.

למרות היתרונות של טכנולוגיית הלייזר ברפואת שיניים התגלו בתחילת הדרך קשיים ומכשולים ליישום הטכנולוגיה, למשל חום גבוה באזור הקידוח, ורק בשנים האחרונות הצליחו החוקרים לפתח מערכות יעילות ובטוחות לשימוש ברפואת שיניים.

כיום יש מספר מכשירי לייזר ייעודיים בתחום רפואת השיניים, כדוגמת לייזר CO2, לייזר ארגון, לייזר Nd:YAG לייזר Er:YAG הפועל על בסיס גביש בו החומר הפעיל הוא YAG, ולייזר Er,Cr:YSGG.

מקרה נוסף של טיפול בלייזר במחלת חניכיים אגרסיבית וכתרי חרסינה אסתטיים.

הרמת סינוס בשילוב טכנולוגיית הלייזר

בשיטה הקלאסית להרמת סינוס, הליך יחסית שכיח בהשתלת שיניים, הרופא עובד עם מכשיר מכני ממונע המצויד בטורבינה המסוגלת להגיע ל-300,000 סיבובים בדקה, לכן המטופל עלול לסבול מקרעים ברירית הסינוס ומפגיעה בכלי דם, כמו כן הוא חשוף לזיהומים ולטראומה ולרוב סובלים בהליך הקלסי מנפיחות קשה ודימומים.

באמצעות לייזר ארביום עם אורך גל 2780nm (המיועד לרקמות קשות ו/או רכות), אפשר להרים מתלה ובקלות לפתוח חלון צדדי לצורך הרמת סינוס עם אנרגיית הלייזר ללא מכשיר רוטורי.

הליך כירורגי מתבצע בגישה זעיר-פולשנית תחת הגדלה של מיקרוסקופ שבו מנדפים (לא מנסרים) עצם באנרגיית הלייזר (לא משאיר שכבת מרח, וצינורות עצם פתוחות למעבר ואספקת דם) ונכנסים לחלל הסינוס עם סיכון נמוך של קריעת רירית הסינוס. אנרגיית האור של לייזר ארביום נע בסביבות 25 מיקרון עומק חדירה.

עשוי לעניין אותך:  אפיסקטומי תחת מיקרוסקופ טיפולי

השיטה בלייזר מונעת פגיעה ברירית ובכלי דם, ומטופל לא סובל מדימום ו/או מנפיחות, כמו כן אנרגיית האור מבצעת חיטוי ונידוף יסודי מחיידקים של האזור לכן הסיכוי לזיהום  של הסינוס נמוך באופן משמעותי בהשוואה לטיפול קונבנציונלי. 

השתלת עצם בשילוב אנרגיית האור של הלייזר במקרים בהם יש להשתיל עצם כדי להכין את השטח לקראת השתלת שתלים דנטליים אפשר לעבור הליך בשיטה הקלסית והרגילה, אך כיום כבר ידוע כי עדיף להשתיל עצם באמצעות שימוש במכשיר לייזר ייעודי.

יש מטופלים עם מסת עצם נמוכה ולא ניתן להשתיל בעצמות הלסת שלהם שתלים סטנדרטיים, לכן הרופא יכול להמליץ על שתלים דנטליים מיוחדים או לעבות את רקמת העצם כדי להכין אותה לקראת השתלים.

עיצוב החיוך וכתרי חרסינה אסתטיים עם השתלת שתלים באזור אחורי.

באמצעות מכשיר לייזר ניתן לקצור בקלות ובדיוק רב, וללא נזקים מיותרים, בלוק עצם מהמטופל עצמו.

קצירת בלוק עצם באמצעות טכנולוגיית הלייזר אינה גורמת לחימום יתר של העצם ולנמק, כמו כן העבודה מדויקת וניתן לשלוט בפעולה היטב. אין פגיעה בכלי דם ועצבים וזמן ההחלמה מהיר בהרבה כיוון שלא קוצרים את העצם באמצעות דיסק או מכשור מכני אחר הגורם לחימום יתר של העצם.

בקצירת עצם באנרגיית הלייזר, אין ״סתימה״ של צינורות העצם ע״י שאריות של שכבת מרח בזמן חיתוך עם דיסק או מקדח, אנרגיית הלייזר מנדפת את העצם ע״י קליטה של אנרגיה במולקולות מים, ובכך לא פוגעת באספקת דם שמגיעה לעצם ותורמת להחלמה מהירה ללא נפיחות ו/או כאבים פוסט אופרטיביים.

יתרה מזאת, מטופלים הסובלים ממחלות חניכיים, ושיניהם נעקרות כתוצאה מכך, לא באמת מסלקים את כל החיידיקים שהובילו למחלת חניכיים. החיידקים מתחבאים בתוך צינורות העצם, וכאשר מחדירים שתל, השתל שורד פחות שנים בגלל שחרור של טוקסינים ע״י חיידקים אנארוביים.

לכן, פעולת הלייזר עם חדירת אנרגייה של הלייזר לתוך צינורות העצם תורמת לנידוף, וחיטוי של העצם ולהשתלה ללא כל חשש לזיהום ו/או כישלון עתידי של האזור המושתל.

יתרונות עיקריים לטיפולי הרמת סינוס והשתלת עצם בשילוב לייזר:

  • דיוק – מכשירי לייזר ברפואת השיניים מציעים דיוק מרשים וגבוה במיוחד, כך נמנעים מפגיעה מיותרת ברקמות, בכלי דם ובעצבים.
  • מונע דימומים – לאחר חיתוך רקמות בלייזר אנרגיית האור צורבת את הרקמה לכן לא סובלים מדימומים.
  • מניעת נפיחות – חיתוך בסכין גורם לנפיחות באזור, החיתוך באנרגיית האור של הלייזר מדויק יותר וכמעט לא סובלים מנפיחות באזור.
  • סטריליות – השימוש בטכנולוגיית הלייזר מונע זיהומים ודלקות.
  • מתאים לסובלים מחרדה – טיפולי לייזר מומלצים במיוחד לסובלים מחרדה דנטלית.
  • שיעור הצלחה גבוה – שיעורי ההצלחה של טיפולים בשילוב לייזר גבוהים בהרבה.
שיקום פה מלא, ועיצוב החיוך עם מראה אסתטי וטבעי. אפשר לראות את המצב במהלך הטיפול, ואת התוצאה הסופית אחרי הטיפול. מטופלת עברה הרמת סינוס בלייזר.
מרפאת סביון מדיקל סנטר בניהולו  ד"ר אריאל סביון מציעה מגוון רחב של טיפולים ופתרונות, כגוון השתלת שיניים בשיטות חדשניות, טיפול בבעיות שורש ועוד.. הצוות שלנו הוא מהטובים בארץ ואנו נעשה את מרב מאמצינו כדי שלקוחותינו יצאו עם ההרגשה הטובה ביותר ועם החיוך שהם תמיד חלמו עליו.
ד"ר אריאל סביון
ד"ר אריאל סביון

ד״ר אריאל סביון רופא שיניים מעל 15 שנה, בעל תואר מאסטר כפול (גרמניה) במדעי הלייזר ומדעי האימפלנטולוגיה (שתלים דנטליים). משמש כמנהל רפואי של תאגיד שיניים ״סביון מדיקל סנטר בע״מ. בעלים של מועדון לימודי יוקרתי master_ implant, המכשיר רופאי שיניים בתחומים שונים. מדריך מוסמך היחידי בארץ של World Clinical Laser Institute בתחום מדעי הלייזר ברפואת שיניים בישראל. ד״ר סביון, מוביל דעה של חברות מובילות בארץ ובעולם, חוקר ומרצה בינלאומי בתחום רפואת שיניים בלייזר, רפואת חניכיים ושתלים דנטליים.

לפרטים נוספים וקביעת תור צרו קשר עוד היום

10 טיפים לציפויי חרסינה

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם​