רפואת שיניים בלייזר בישראל

נוח ולא כואב – הטכנולוגיה הדנטלית החדשה שמאיצה את תהליכי הריפוי ומקלה על הכאב.

שתף דף זה
רפואת שיניים בלייזר דוקטור אריאל סביון
תוכן עניינים

אנשים רבים חוששים מטיפולי שיניים, ודוחים את ההגעה לטיפול. פיתוחים חדשים בתחום רפואת השיניים מאפשרים לבצע טיפול מהיר, בטוח וללא כאב. ד"ר אריאל סביון, מייסד מרפאת "סביון מדיקל סנטר" מרחיב על השיטות החדשות ועל הטכנולוגיות המתקדמות שהופכות את הטיפולים לנוחים יותר עבור המטופל ועבור הצוות המטפל.

מאת: ד"ר אריאל סביון, מייסד מרפאת "סביון מדיקל סנטר".

מזה שנים רבות שרפואת השיניים נעזרת בתוכנות מחשב ובסורקים לצורך מדידה, הכנת שחזורים, תכנון דנטלי (cad, cam) וביצוע הטיפול בפועל. בתהליך העבודה הדיגיטלי משולבים יחדיו מספר אמצעים : סורקים אינטרה-אורליים, תוכנות מחשב ומחרטות. הסורקים מודדים את חלל הפה, ומעבירים את הנתונים לתוכנות מחשב ואילו תוכנות המחשב מעבירות את המידע למחרטות לצורך ייצור אבי טיפוס.
נוסף לכך האמצעים הדיגיטליים מקצרים את משך זמן הטיפול ותורמים לתקשורת רצופה יותר בין המרפאה לבין המעבדה. כאשר עוד בשלב התכנון ניתן לתקשר נתונים לטכנאי השיניים, לחסוך בזמן ולהעלאות את רמת הדיוק. מעבר לכך התהליך הדיגיטלי מייתר את הצורך במדידה אנלוגית, ובמתנה לאיסוף המטבע, אין חשש לעיוות מידות או להתייבשות החומר המטבע וניתן בלחיצת כפתור אחת לשלוח לטכנאי קובץ עם מידע מקיף ומדוקדק ולקצר את שלבי העבודה. האמצעים הדיגיטליים משולבים דיגיטליים בכל שלבי הטיפול – משלב התכנון או ההדמיה דרך לשלב החריטה ומסירת הדגם הסופי ללקוח ועד לביצוע הפעולה הרפואית ואף ההרדמה.

הרדמה בשילוב טכנולוגיה דיגיטלית

עבור רבים זריקת ההרדמה היא אירוע טראומתי נפרד – המחט הגדולה עם הפתח הרחב מסבה כאב רב ואי-נוחות. כיום ניתן לבחור בזריקת הרדמה ממוחשבת המאפשרת לרופא לשלוט בקצב ההזרקה במטרה למזער את גורמי הכאב (העומס והלחץ שנוצרים באזור המטופל). ממצאים מדעיים מצביעים על כך שההזרקה הממוחשבת מקלה על הכאב בשיעור שנע בין 50% לבין 90%.

עבודה עם סורק הדיגיטלי – האינטרה-אורלי

בשנים האחרונות רפואת השיניים נוטה לפתרונות הממזערים מגע אנושי ונמסכים על טכנולוגיה מתקדמת, אחד מהפתרונות הללו הוא הסורק האינטרה-אוראלי, שכבר נמצא בשימוש נרחב במרפאות רבות ומספק תוצאות איכותיות מאוד ומדויקות במיוחד ובפרט ביחס לשיטות המדידה העתיקות יותר, שהתבססו על כפות מדידה וחומרי סיליקון (רמת הדיוק של הסורק האינטרה-אוראלי עומדת על כשני מיקרון ורמת הדיוק בשיטות הישנות עמודת על כ-20 מיקרון). בשיטה המדידה באמצעות הסורק האינטרה-אוראלי אין כל מגע בין הסורק לחלל הפה, הסורק מצלם ומודד את חלל הפה ומפיק קובץ שנשלח למחשב לצורך הכנת אב-טיפוס.

בהקשר זה אציין שכיום ניתן להכין את אב-הטיפוס באמצעות מדפסת תלת-ממד בשילוב בינה מלאכותית ועל סמך צילום סיטי – בדרך זו ניתן להדפיס מודלים לצורך ביצוע הליכים ניתוחיים מורכבים כמו ניתוח שן בינה כלואה ותכנון מהלך הניתוח לצורך מניעת פגיעה עצבית.

שילוב של טכנולוגיית לייזר מתקדמת

טיפולים הנעשים באמצעות לייזר תופסים תאוצה והופכים לרווחים יותר בזכות יתרונותיהם הרבים: הטיפולים בלייזר שקטים מאוד ביחס לצליל המופק מהמקדחה, ולכן מתאימים לילדים ולמבוגרים. הלייזר "מלחים" (אך לא מחמם) את כלי הדם ואת סיבי העצב ולכן מונע את הדימומים ואת הכאב הנלווה. ניתן לבצע סתימות שטחיות ללא צורך בהרדמה. במרפאתי אני מציעה מגוון רחב של טיפולים הנעשים באמצעות לייזר – טיפולים אלו נוחים יותר ומאפשרים להגיע לרמת דיוק גבוה מאוד אשר פותרת את הבעיה הרפואית במהירות וללא סיבוכים מיותרים. חלק מהטיפולים המוצעים הם

יישור שיניים באמצעים דיגיטליים

כיום ניתן ליישר את השיניים בשיטת אינויזליין שמבוססת על תוכנת הדמיה (טרום הטיפול) ומאפשרת לבחון את תזוזת השיניים מדי שבוע וכך להעריך את משך זמן הטיפול האורתודנטי. לשיטת היישור השקוף יש יתרונות רבים: מדובר על יישור אסתטי ונוח מאוד לשימוש, אשר מאפשר לשמור על היגיינה מיטבית במהלך הטיפול, פתרון זה מתאים מאוד למבוגרים שמעוניינים ביישור שיניים שלא באמצעות סמכי ברזל. ביישור השקוף אין חשש להתפתחות דלקת, לספיגת שורשים או לפגיעה במרקם החניכיים, שכן היישור מבוצע באמצעות סד נשלף, שאותו המטופל יכול לשלוף בכל עת בה הוא רוצה לצחצח את שיניו, לאכול או לדבר מול קהל, ולאחר מכן למקומו מחדש בקלות ובמהירות.

ציפויי חרסינה וכתרי חרסינה מונוליטית בלחיצת כפתור

בזכות הטכנולוגיה, ניתן לקצר את שלבי העבודה במעבדה לצורך ביצוע ציפויי וכתרי חרסינה – החל משלב התכנון ועד לשלב החריטה. תחילה התכנון מבוצע באמצעות תכונה, אשר מאפשרת לחורט ציפויים מחרסינה או כתרים מחרסינה בלחיצת כפתור ללא הגבלה, הקובץ שתוכנן לצורך הייצור נשמר ומשמש את הטכנאי לצורך הכנת ציפויים או כתרים נוספים בעתיד עקב חבלות או עקב שברים. בדרך זו ניתן להכין ציפויים בלחיצת כפתור אחת על סמך המידע המופיע בקובץ ללא צורך לבצע מדידות נוספות וללא זמן המתנה לבניית הציפוי או הכתר החדש.
נוסף לכך המטופל יוכל לקבל שני סטים חרוטים מכל שן ומבעוד מועד, בין אם מדובר בשחזור העשוי מאקריל ובין אם מדובר בשחזור קבוע עשוי מזרקוניה או מחרסינה מלאה. מסיבה זו אין טעם לבצע כתר חרסינה על בסיס מתכת לא אצילה, כאשר יש אפשרויות המציעות תוצר באיכות גבוהה מאוד, שאינן מצריכות הסרה משמעותית של חומר שן ולא פוגעות במרקם החניכיים, מקצרות את משך זמן העבודה ושומרות על אסתטיקת השיניים.

השחזת שיניים עם סד מדריך

השחזת שיניים באמצעות סד מדריך מאפשרת עבודה מדויקת יותר הן בהיבט התכנוני והן בהיבט היישומי. בהיבט התכנוני ניתן לעצב סד ייעודי באמצעות תוכנה מיוחדת, אשר מאפשר "גילוף" דיגיטלי במקום הגילוף הידני בשעווה. בשיטה זו טכנאי השיניים מקבל תמונות פנים, שיניים, וקובצי סריקה של חלל הפה, מחבר את הקובצים יחדיו וכך מתכנן את החיוך החדש באמצעות תוכנה. לאחר מכן ועל סמך נתוני המנח הקדמי של השיניים, אורכן ורוחבן ניתן יהיה לתכנן סד מדריך להשחזה מדויקת כדי לשמור על חומר שן ולהדביק את הציפוי בצורה מיטבית. בהיבט היישומי באמצעות שיטה זו, נשמר חומר שן בריא והמטופל לא יסבול מרגישות יתר, מעבר לכך הסד מאפשר עבודה מדויקת ומהירה יותר.

השתלת שתלים דנטליים באמצעות סד מונחה מחשב

הסד המונחה משמש אותנו גם לצורך ביצוע השתלות דנטליות. גם כאן אנחנו נעזרים בתוכנה ובצילום סי.טי עדכני לצורך תכנון וייצור סד מדריך בהדפסה (הסד הוא מעין שבלונה עם פתחים) שדרכו ניתן לקדוח ולהחדיר את השתלים הדנטליים. בשיטה זו ניתן ליישם השתלות שתלים ללא הרמת המתלה ולמעשה לקדוח דרך החניכיים ללא צורך בתפרים, בשיטה זו ניתן אף לבצע העמסה מיידית. שיטה זו מתאימה מאוד לאנשים החוששים מטיפולים דנטליים, חולים סיסטמיים – סוכרתיים, חולי לב וחולים עם סיכון מוגבר להתפתחות זיהומים – באמצעותה ניתן לשוב לשגרה מלאה במהרה, ללא נפיחויות וללא כאבים.

שתלים למחוסרי עצם

מיקרוסקופ דנטלי עם מצבי תאורה שונים

במרפאתי בסביון מדיקל סנטר, אני משלב מיקרוסקופ דנטלי ייעודי במגוון רחב של טיפולים. באמצעות המיקרוסקופ ניתן לשדר למטופל על גבי מסך את תהליך הטיפול או תהליך אבחון השיניים והחניכיים – היבט המאפשר שקיפות ואמינות אל מול המטופל. נוסף לכך למיקרוסקופ מאיר באמצעות תאורת "פלורסנט" את חלל הפה ומאפשר להגיע למקומות נסתרים ומורכבים וכך לפנות כמה שיותר עששת באופן מיטבי. המיקרוסקופ מאפשר להגיע לתוצאות אסתטיות מאוד, באמצעותו ניתן לבצע שחזורי שיניים (התאורה המיוחדת מאפשרת לזהות את הגוון האמיתי של השן) ואף לבצע טיפולים נוספים בגישה מיקרו-כירורגית המאפשרת שליטה גבוהה יותר ומונעת טיפולים חוזרים.

הרחבת יכולות המרפאה

הטכנולוגיה מאפשרת לנו לעבוד עם טכנאים מכל רחבי תבל ולהרחיב את יכולות המרפאה מעבר לגבולותיה הגאוגרפיים, לא פעם אנחנו שולחים את קובצי הסריקה לטכנאים שהמומחיות שלהם היא תכנון ומשאירים את הייצור לטכנאים שידועים במיומנות זו, שכן ברגע שקובץ הסריקה הופק ניתן לייצר ממנו את התוצר שוב ושוב – הטכנולוגיה החדשנית חוסכת זמן והופכת תהליכים מורכבים לפשוטים וקלים יותר.

השתלת עצם וניתוח חניכיים ממוחשב

ניתן לבצע ניתוח חניכיים באמצעות מדריך כירורגי מונחה מחשב בשילוב צילום סיטי. יתרה מזאת, ניתן לקצור עצם מהאדם באמצעות תכנון סד מונחה מחשב ולהשתיל את העצם במקום שישנו מחסור בעצם. בזכות התכנון המוקדם – משך זמן ביצוע הפרוצדורה הכירורגית פוחת באופן משמעותי, והתהליך הכירורגי נעשה מדויק יותר. בהקשר זה אציין שישנם אף מקרים קיצוניים בהם ניתן לקצור עצם מהרגל באופן שתוכנן מראש ולשחזר לסת במקרים של הוצאת גידולים סרטניים.

ד"ר אריאל סביון
ד"ר אריאל סביון

ד״ר אריאל סביון רופא שיניים מעל 15 שנה, בעל תואר מאסטר כפול (גרמניה) במדעי הלייזר ומדעי האימפלנטולוגיה (שתלים דנטליים). משמש כמנהל רפואי של תאגיד שיניים ״סביון מדיקל סנטר בע״מ. בעלים של מועדון לימודי יוקרתי master_ implant, המכשיר רופאי שיניים בתחומים שונים. מדריך מוסמך היחידי בארץ של World Clinical Laser Institute בתחום מדעי הלייזר ברפואת שיניים בישראל. ד״ר סביון, מוביל דעה של חברות מובילות בארץ ובעולם, חוקר ומרצה בינלאומי בתחום רפואת שיניים בלייזר, רפואת חניכיים ושתלים דנטליים.

רפואת שיניים בלייזר דוקטור אריאל סביון

לקביעת תור התקשרו

טיפולים דנטליים

לפרטים נוספים וקביעת תור צרו קשר עוד היום

10 טיפים לציפויי חרסינה

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם​