רפואת שיניים בלייזר בישראל

חוששים מהשתלות שיניים? נסו לייזר.

שתף דף זה
השתלה דנטלית בלייזר
תוכן עניינים

הלייזר הוא אחד מהביטויים המרכזיים ביותר למפכה שעוברת רפואת השיניים בשנים האחרונות. במאמר זה ארחיב על שיטת ההשתלה הדנטלית בלייזר בשילוב מיקרוסקופ שמקצרת את זמני הטיפול, הופכת אותם לבטוחים יותר ובין היתר מסייעת למטופלים הסובלים מבופיה דנטלית.

מאת: ד"ר אריאל סביון – מייסד מרפאת השיניים" סביון מדיקל סנטר".

אנשים רבים סובלים מפוביה דנטלית ודוחים את הטיפול בחלל הפה. לא פעם הם מגיעים למצב של הזנחה שלא משאיר להם ברירה אלא לבצע השתלות דנטליות. כיום עומדות בפניהן שתי אפשרויות – ביצוע השתלה בשיטה "הרגילה" כלומר הקונבנציונלית הן ב"יד חופשית" והן באמצעות קידוח עם "סד מנחה" או ביצוע השתלה באמצעות טכנולוגיית לייזר ובשילוב מיקרוסקופ. כיוון שרבים מכירים את האפשרות הראשונה והקונבנציונאלית ופחות מכירים את האפשרויות שפותחת בפנינו טכנולוגיית הלייזר, בחרתי במאמרי זה להרחיב על שיטה שאותה אני מוביל במרפאתי ולה תוצאות משביעות רצון.

מהי השתלת שיניים באמצעות לייזר?

השתלת הלייזר היא טיפול כירורגי בגישת זעיר-פולשנית שמחליף את הצורך בביצוע קידוחים פולשניים ובחשיפת רקמת העצם לזיהומים. ההשתלה נעשית באמצעות הקרנת אנרגיית לייזר (משפחת ארביום) לנקודות מסוימות (פעולה הלזירה) ובכך מאפשרת את התקנת השתל בגישת זעיר-פולשנית ללא צורך בחשיפת העצם לסביבה לא סטרילית. השימוש באנרגיית הלייזר מייתר את הצורך בחיתוכים, בהרמת המתלה ובתפרים ולכן מקצר את משך זמן ההחלמה. למעשה בשיטת השתלה זו הלייזר משמש כמעין "מקדח" שמבצע חיתוך ללא מגע בעצם וללא חימום יתר של העצם, שבמקביל הוא משמש כמשכך כאבים באמצעות גרייה (ביו-סטימולציה) שמאיצה את תהליכי הריפוי ומאפשרת שליטה מלאה על המהלך הכירורגי.

נוסף לכך, השימוש בקרן הלייזר משיג שלוש מטרות נוספות: חיבור איכותי יותר בין סלילי השתל לבין העצם ויוצרת אוסטאואינטגרציה (היווצרות של עצם חדשה במגע עם שתל), ייצור של גורמי גדילה הנגזרים מטסיות ושיפור ברמת יציבות השתל בטווח הקצר ובטווח הארוך, וייצור של פעולה בקטריוצידית אשר הורגת את החיידקים בצינורות העצם.

שימוש בלייזר לצורך עקירת שיניים

אם במהלך ההשתלה מתגלה זיהום עקב שן עם דלקת סב-חודית או עקב הרס כותרתי נרחב תת-חניכי עם זיהום במכתשית יהיה צורך לעקור את השן החולה. הרפואה הקונבנציונלית מציעה הליך נפרד לעקירה (עם סיבוכים נלווים אשר עשויים לכלול שאריות של רקמה דלקתית באזור השן העקורה, שעלולה לפגוע בתהליך קליטת השתל) לעומת זאת עקירת השן באמצעות קרן הלייזר יכולה להיעשות במועד ההשתלה ללא חשש מסיבוכים דלקתיים.

יכול לעניין אותך גם: עקירות שיני בינה כלואות

כיצד ניתן לבצע עקירת שן באמצעות לייזר?

אנרגיית הלייזר חודרת אל תוך הטובולים של העצם, מקלפת ומחטאה את הרקמה הדלקתית ומשחררת את שורשי השן ללא חשש לפגיעה בעצם. בדרך זו ניתן לשמר את המכתשית, להאיץ את תהליך הריפוי ולעודד בנייה חדשה של עצם. כפי שציינתי קודם לכן, כבר במועד ביצוע העקירה באמצעות קרן הלייזר ניתן להמשיך לביצוע השתלת השיניים באמצעות "קידוח" בקרן לייזר ללא כל חשש מזיהום השתל או העצם המושתלת.

ד"ר אריאל סביון

שימור המכתשית ועקירת שן ללא פגיעה במעטפת העצם

טכנולוגיית הלייזר מאפשרת לבצע את השתלת השתל הדנטלי ללא פתיחה ותפירה של מתלה. מסיבה זו שיטה זו מוצעת לא פעם לחולים סיסטמיים ולמעשנים, שכן באמצעות הלייזר ניתן להסיר רקמה ועצם באזור אליו מיועד השתל.

השוואה בין השתלה דנטלית בלייזר לבין השתלה דנטלית קונבנציונאלית:

מאפיין השתלת לזירההשתלת קדיחה
תהליך ההחלמההחלמה מהירה, ניתן לשוב לשגרה תוך יום, וזאת משום שקרן הלייזר חודרת באופן שטחי לאזור ההשתלה (עד 30 מיקרון עומק) אין חיתוכים, אפשר לשלוט בדימום עד עצירה מוחלטת (מאפיין המאפשר ראות טובה יותר ודיוק רב יותר) התהליך נעשה ללא חימום יתר של העצם, ולכן לא נוצרת שכבת מרח. החלמה מורכבת עקב חימום העצם (בעיקר בעצם קשה), ייצור של שכבת מרח (smear layer) נוספת, סיכון לפגיעה עצבית ודימום בזמן ההשתלה עקב קידוח אגרסיבי.
מורכבות ההשתלהתהליך פשוט יחסית ללא סיבוכיםתהליך מורכב מאוד, אשר כרוך בסיבוכים
עקירת שן והשתלה הטיפול משולב במהלך הניתוח ומבוצע ביום אחד. הטיפול מורכב יותר ומצריך זמן המתנה בין ביצוע העקירה לבין ביצוע ההשתלה.
סטריליזציה העצם נשמרת בסביבה סטרילית ולא חשופה למזהמים.קיים חשש לחשיפה למזהמים עקב חשיפת העצם.
התאמה למקרים רפואיים מורכביםקרן הלייזר מאפשרת לבצע את ההשתלה הדנטלית ללא צורך בפתיחת ובתפירת המתלה, ולכן שיטה זו מתאימה לחולים סיסטמיים ולמעשנים.להשתלה קונבנציונאלית יש אחוזי הצלחה נמוכים מאוד בקרב חולים סיסטמיים ומעשנים.
התאמה למטופלים הסובלים מדנטופוביה כיוון שההליך נעשה בגישה זעיר פולשנית, כמעט ללא דימומים, ללא קידוחים וללא סיבוכים, הוא מתאים מאוד גם לאנשים החוששים מטיפולי שיניים. הטיפול כרוך בביצוע הליכים כירורגיים הכרוכים בסיבוכים, ולכן מעלה חששות רבים.
ד"ר אריאל סביון
ד"ר אריאל סביון

ד״ר אריאל סביון רופא שיניים מעל 15 שנה, בעל תואר מאסטר כפול (גרמניה) במדעי הלייזר ומדעי האימפלנטולוגיה (שתלים דנטליים). משמש כמנהל רפואי של תאגיד שיניים ״סביון מדיקל סנטר בע״מ. בעלים של מועדון לימודי יוקרתי master_ implant, המכשיר רופאי שיניים בתחומים שונים. מדריך מוסמך היחידי בארץ של World Clinical Laser Institute בתחום מדעי הלייזר ברפואת שיניים בישראל. ד״ר סביון, מוביל דעה של חברות מובילות בארץ ובעולם, חוקר ומרצה בינלאומי בתחום רפואת שיניים בלייזר, רפואת חניכיים ושתלים דנטליים.

השתלה דנטלית בלייזר

לקביעת תור התקשרו

טיפולים דנטליים

לפרטים נוספים וקביעת תור צרו קשר עוד היום

10 טיפים לציפויי חרסינה

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם​